Ceaiul si efectele sale binefacatoare

Please select a featured image for your post

Originar din China, ceaiul este una dintre bauturile consumate cel mai frecvent. Ceaiul este apreciat atat pentru gustul si aroma sa deosebita, cat si pentru virtutile sale medicinale. Mai mult decat atat, servirea ceaiului a devenit un adevarat ritual, englezii consumandu-l de trei ori pe zi: dupa micul dejun, la pranz si binenteles „at 5 o’clock”(ceaiul de la ora 5). Verde, negru sau alb, cu lapte sau fara, ceaiul este o bautura sanatoasa care ne poate proteja de multe afectiuni. Va invit sa va pregatiti o ceasca de ceai si sa cititi randurile ce urmeaza. Veti afla cat de bun este de fapt ceaiul. Ceaiul ne protejeaza dintii. Ceaiul ofera protectie dintilor inca de la prima inghititura. Datorita substantelor continute, in special polifenolilor, acesta impiedica bacteriile din gura sa formeze acizii care distrug smaltul dintilor.
Citeste si:  Laptic pentru cel mic
Ceaiul mai contine si fluoride, care proteajeaza atat dintii, cat si oasele. Aceste fluoride au proprietatea de intari dintii si oasele, problemele legate de acestea fiind astfel diminuate. Ceaiul ajuta totodata si la pastrarea unei respiratii proaspete. Acesta elimina mirosul neplacut si reduce aparitia cariilor.
Ceaiul ne provoaca insomnii. Consumat in cantitati mari, ceaiul poate intr-adevar provoca insomnii. Asadar, daca nu vreti sa ramaneti treaza toata noaptea, consumati ceaiul in cantitati moderate. Pe langa cofeina, ceaiul mai contine si teofilina, care este mult mai tare decat cofeina. Aceste doua stimulante pe care le contine ceaiul, nu sunt insa atat de nocive ca si substantele continute de cafea. In functie de varietatea sa, o ceasca de ceai contine intre 20-56 mg de cofeina. Cafeaua contine mult mai multa cofeina (aproape de 2-3 ori mai multa) decat ceaiul, insa cofeina din cafea se elibereaza si actioneaza mult mai repede fata de cea din ceai a carui proces dureaza mult mai mult. Ceaiul sporeste capacitatea creierului, va mentine in forma, dar poate sa va atace si somnul. Nu consumati mult ceai daca va doriti un somn linistit si odihnitor.
Citeste si:  Farmacia ascunsa din bucataria ta
Ceaiul ne fereste de bolile cardio-vasculare. Consumul de ceai este foarte eficient pentru bolnavii de inima. Ceaiul este bogat in antioxidanti. Acestia au rolul de a impiedica actiunea radicalilor liberi care sunt responsabili cu imbatranirea inainte de vreme. De asemenea, ceaiul este benefic in reducerea colesterolului si in preveniea cancerului. Consumand zilnic, intre 3-5 cesti de ceai veti reusi sa combateti hipertensiunea si sa aduceti nivelul colesterolului la normal. S-a dovedit ca si o singura ceasca de ceai pe zi are efecte. Aceasta poate reduce cu aproape jumatate riscul unui atac de cord.
Citeste si:  Ce trebuie sa stim inainte de o sedinta de aerocrioterapie?
Ceaiul ne dezumfla si calmeaza ochii. Cofeina prezenta in ceai ajuta la dezumflarea pielii din jurul ochiilor. In cazul in care va simtiti pleoapele grele si umflate, apelati cu incredere la pliculetele de ceai negru pe care le-ati tinut inainte la rece. Aplicati-le pe ochi si veti observa cum acestia isi vor reveni imediat. Ceaiul ne asigura si vitamine. Ceaiul verde contine foarte multe vitamine, in special din grupa B (B1,B2,B3) care actioneaza pozitiv mai ales asupra nervilor tensionati. Ceaiul verde contine si vitaminele C, E si K, dar si minerale (fluor, zinc sau potasiu). Toti acestia ajuta la prevenirea procesului de imbatranire, a bolilor cardio-vasculare si la aparitia cancerului. Consumand ceai, veti reusi sa va relaxati, dar si sa va vitaminizati.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.