Cerealele integrale: sursa importanta de antioxidanti

Cerealele integrale sunt bogate in nutrienti cu proprietati antioxidante, precum vitamina E si seleniu, care se gasesc in germenul bobului de grau. Studiile stiintifice au demonstrat ca un consum zilnic de cereale integrale, alaturi de o alimentatie echilibrata, ajuta la protejarea organismului impotriva radicalilor liberi.

De asemenea, in vitro s-a observat ca antioxidantii din produsele pe baza de cereale integrale au o activitate similara cu cea a unor fructe sau legume.

Citeste si:  Ceaiul alb - antiviral si antimicrobian

Antioxidantii din plante sunt asociati cu reducerea riscului de aparitie a anumitor boli, inclusiv a bolilor cardiace si a cancerului .

Nutritionistii sustin ca cerealele integrale reprezinta o alegere benefica pentru o alimentatie echilibrata deoarece sunt o sursa importanta de nutrienti, precum fibre, vitamine, minerale, antioxidanti, esentiali in alimentatia tuturor persoanelor, indiferent de varsta.

„Consumul a cel putin trei portii de cereale integrale pe zi, ca parte a unei alimentatii echilibrate si a unui stil de viata sanatos, contribuie semnificativ la aportul de nutrienti esentiali necesari unei bune functionari a organismului. Cerealele integrale pot fi consumate incepand de la micul dejun, cea mai importanta masa a zilei”, declara Elena Casapu, specialist Nestle in nutritie.

Citeste si:  Felul in care stam pe scaun dezvaluie increderea de sine

Studiul privind concentratia de antioxidanti a diferitelor cereale arata ca cea mai mare cantitate de antioxidanti se gaseste in faina integrala din orz, dupa care urmeaza faina alba de porumb, faina integrala de ovaz, faina integrala de grau si nu in ultimul rand faina integrala de orez .

Sursa: Material de presa furnizat de Nestle Romania

Citeste si:  Legume ce nu trebuie sa lipseasca

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.