Cinci sfaturi pentru o cura de slabire eficienta

Please select a featured image for your post

Hotararea de a incepe un regim alimentar este una foarte importanta, fiind necesar sa ne orientam atentia asupra mai multor aspecte. De obicei, primavara este anotimpul in care cele mai multe persoane sunt tentate sa inceapa o cura de slabire. Alegerea metodei are o importanta majora si trebuie gandita foarte serios. Un prim pas ar fi consultarea unui medic nutritionist care sa elaboreze un plan de slabire eficient ce va include pe langa un regim alimentar adecvat si un program de exercitii fizice adaptat persoanei respective. O cura de slabire trebuie privita nu ca pe o obligatie apasatoare ci ca pe un pas spre o viata mai echilibrata si mai sanatoasa. 1. Incercati sa slabiti doar daca este nevoie. Multe persoane cred ca sunt supraponderale desi aceasta este o imagine deformata asupra propriei persoane. Aceasta situatie este cel mai des intalnita in cazul femeilor, dar in special in cazul adolescentelor care se viseaza foarte slabe si asociaza frumusetea fizica cu un trup scheletic asemanator manechinelor de pe podiumurile de moda. Acest lucru este in stransa legatura cu transformarile psihice care au loc la varsta adolescentei.
Este gresita conceptia conform careia toate femeile ar trebuie sa aiba dimensiunile ideale 90-60-90, acest lucru fiind de multe ori o influenta negativa pe care mass-media o are asupra noastra. Este foarte important pentru o femeie sa constientizeze acest lucru si sa incerce sa isi puna in valoare atuurile si tot ceea ce are mai frumos, fara a fi frustrata de regimuri de slabire care au dat gres.
Citeste si:  Nu putem trai fara ele! Ratia zilnica de vitamine si alimentele „gazda"
2. Stabiliti-va obiective rezonabile. Majoritatea persoanelor care se hotarasc sa urmeze un regim alimentar sunt tentate sa aleaga acele regimuri alimentare sau acele diete care garanteaza pierderea unui numar mare de kilograme intr-un timp scurt, dar tocmai acestea sunt regimurile cu cele mai distructive efecte. Efectul yo-yo este prezent in majoritatea regimurilor scurte si aberante. Este de dorit ca atunci cand dorim sa pierdem kilogramele in plus sa optam pentru un regim alimentar esalonat pe o perioada indelungata de timp in care pierderea kilogramelor se face treptat si echilibrat. Stabilirea unor obiective rezonabile, adica pierderea a catorva kilograme lunar ne va oferi satisfactii, ferindu-ne de frustrari.
Citeste si:  Romtelecom sustine familiile din cadrul Programului de Intarire a Familiei Bucuresti
3. Nu incercati alimentatia dezechilibrata. Un regim alimentar dezechilibrat va avea doar rezultate pe termen scurt, nefiind capabil sa se constituie intr-un mod de viata astfel incat persoana care il urmeaza sa poata sa si-l insuseasca pe o perioada indelungata de timp. O alimentatie dezechilibrata poate sa duca chiar la perturbari serioase ale metabolismului. In dieta zilnica trebuie incluse aproape toate grupele de alimente, fara a consuma in exces unele si a renunta complet la altele. Un regim dezechilibrat va determina in momentul renuntarii la el reacumularea kilogramelor pierdute. 4. Nu folositi produse de slabit. Unele persoane considera ca exista produse farmaceutice facatoare de minuni, insa in realitate nu s-a descoperit nici un astfel de produs pana in prezent. Diureticele duc la eliminarea apei din organism insa nu s-a constatat nici un efect pozitiv pe care acestea l-ar putea avea asupra cantitatii de grasime din organism. Consumate in cantitati mari ele pot deveni periculoase pentru sanatatea organismului.
Citeste si:  Educatia copilului tau
Pe langa diuretice mai exista extractele tiroidiene care sunt la fel de periculoase avand efecte negative asupra activitatii inimii si putand duce in timp la atrofierea muschiilor. 5. Perioada de stabilizare. Incheierea unui regim alimentar va fi urmata intotdeauna de o perioada de stabilizare in care obiceiurile din timpul curei vor persista pentru a mentine numarul de kilograme pierdute. Regimurile de scurta durata urmate de revenirea la alimentatia anterioara regimului se vor incheia cu reacumularea kilogramelor. Organismul care s-a obisnuit sa consume o cantitate mai mica de hrana va fi dat peste cap de revenirea la o alimentatie ce presupune o cantitate dubla de hrana fata de perioada dietei. Obiceiurile alimentare dobandite in timpul dietei se vor mentine pe o perioada mai lunga de timp, introducand treptat si celelalte alimente.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.