Culoare pentru sanatate

Please select a featured image for your post

Culoarea fructelor si legumelor ne arata ce elemente nutritive contin acestea. Cu cat culoarea acestora este mai puternica, mai vie, cu atat fructele si legumele sunt mai proaspete si mai sanatoase. Este important sa consumam cat mai multe fructe si legume intr-o zi. La fel de important este sa le alegem in functie de culoare. Ce indica culoarea fiecaruia? In randurile de mai jos, veti descoperi secretele ce stau in spatele culorilor, ca mai apoi sa va bucurati din plin de beneficiile lor. Culoarea rosie. Culoarea rosie sugereaza ca fructele si legumele de acesta culoare sunt bogate in licopene. Acest antioxidant, ajuta la o memorie mai buna si ne poate proteja impotriva unor boli de inima. Legumele si fructele de acesta culoare nu trebuie sa lipseasca din alimentatie noastra, deoarece ele ne apara impotriva unor forme de cancer si sunt considerate intaritoare ale vaselor. De asemenea, pot avea si un rol diuretic.
Citeste si:  Siguranta pentru copii
Alimente de culoare rosie: rosii, ardei rosu, mere rosii, zmeura, capsune, pepene rosu, ridichi, cirese, rodii sau sfecla. Culoarea galben-portocaliu.
Fructele de culoare galben-portocaliu contin multe substante antioxidante, dar si vitamina C si E. Betacarotenul ajuta la o vedere mai buna, dar si la sanatatea inimii. Fructele si legumele de aceasta culoare sunt foarte sanatoase, ele ajutand la intarirea imunitatii, la incetinirea procesului de imbatranire a pielii, dar si la reducerea riscului de cancer. Alimente de culoare galben-portocaliu: dovleac, mango, pere, pepene galben, smochine, portocale, morcovi, ananas, piersici, ardei galbeni, mandarine. Culoarea verde. Culoarea verde ne arata prezenta vitaminei C,a fierului, magneziului, dar a acidului folic. Legumele si fructele de culoare verde contin luteina, care ajuta la sanatatea vederii, contribuind si la intarirea sistemului osos. Are un efect anticancerigen si ajuta la regenerarea sangelui. Asigura si pielii un aspect frumos, fiind un bun tonifiant.
Citeste si:  Exista o puternica legatura intre obezitate si cancerul la san, asa ca ai grija de greutatea ta!
Alimente de culoare verde: varza, salata, mere verzi, kiwi, broccoli, andive, fasole verde, ceapa verde, spanac, sparanghel, mazare. Culoarea alba. Culoarea alba ne sugereaza prezenta albuminei, calciului, grasimilor, iodului si zincului. Fructele si legumele de aceasta culoare favorizeaza schimburile la nivelul celular, formarea globulelor rosii, dar au si un efect antiimflamator, antialaergic si anticancerigen. Alimente de culoare alba: usturoi, ceapa, ciuperci, conopida, radacina de patrunjel. Culoarea albastru-violet. Legumele si fructele de aceasta culoare contin antocianina. Aceasta substanta are rolul de a reduce nivelul de colesterol din sange si de a ajuta la pastrarea elasticitatii vaselor de sange. Culoarea albastru-violet are si un efect anti-imbatranire. Consumand fructe si legume de aceasta culoare, va asigurati practic o imbatranire mai lenta, mai sanatoasa.
Citeste si:  Copiii proveniti dintr-un mediu violent au probleme emotionale ca adulti
Alimente de culoare albastru-violet: afine, struguri, prune, mure, coacaze, vinete, stafide. Fructele si legumele contin cele mai multe vitamine de aceea ele trebuie consumate cu regularitate. Multe dintre aceste vitamine se gasesc chiar in coaja lor, de aceea consumati-le pe cat posibil cu coaja. Nu uita ca fructele si legumele sunt mult mai sanatoase crude, decat fierte sau gatite intr-un anumit fel. Daca iti doresti sa ai fructele tale preferate mai mult timp, fa-ti rezerve in congelator. Congeleaza-le in pungi de plastic pentru a le consuma mai tarziu. Avantajul lor, este ca le poti pastra la rece, ele pastrandu-si intacte valorile nutritive. Joaca-te cu fructele si legumele, diversifica-le si fa ca mancarea ta sa fie mereu una plina de vitamine, sanatoasa si colorata.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.