Cum sa ai grija de inima ta

Cu ceva timp in urma, credeam ca afectiunile cardiace se instaleaza dupa varsta de 50 de ani si ne culcam fericite seara gandindu-ne ca mai avem mult pana acolo. Cum insa, in ultima saptamana, am auzit de doua cazuri de persoane in varsta de 25, respectiv 26 de ani care au facut infarct anul acesta, coroborat cu noile date ale imbolnavirilor (Romania ocupa un rusinos loc fruntas la numarul de persoane care sufera de afectiuni cardio-vasculare in Europa), mi-am dat seama ca nu e niciodata prea devreme pentru a incepe sa avem grija de inima noastra.

Va propun in continuare lucruri simple, pe care le putem respecta toate.

Dieta
Incercati sa includeti in alimentatie acele substante prietenoase cu inima. La micul dejun, nu uitati de cereale integrale, bogate in fibre. Evitati-le pe cele cu adaos de zahar (cititi etichetele, chiar si cele care sunt recomandate de producator pentru diete, au de cele mai multe ori un continut bogat in zaharuri). Asadar, nu uitati de cereale, fasole, fructe, legume bogate in fibre. Regulat consumati peste cu omega 3 sau nuci. De doua ori pe saptamana, cateva nuci, migdale sau alune si o portie de somon fac minuni.

Citeste si:  Pierderea kilogramelor in plus reduce durerile articulare la pacientii cu osteoartrita

Renuntati la prajeli. Optati pentru gratar sau pentru prepararea alimentelor la aburi.

Folositi paste integrale sau orez brun. Stiu ca trebuie sa schimbi anumite obiceiuri, ca majoritatea am crescut consumand paine alba si ca cea neagra era evitata, insa e timpul sa ne schimbam rutina si mentalitatile.

Alegeti alimente proaspete in locul celor conservate. Renuntati la snacks-uri si compotori in favoarea fructelor. Le puteti alege si pe cele deshidratate (iarna, mai ales, cand anumite soiuri nu se mai gasesc in stare proaspata) cu conditia sa nu contina zahar suplimentar.

O salata pe zi face minuni mai ales cand ea contine frunze verzi, cum ar fi spanacul. O puteti imbogati cu pui la gratar sau albus de ou, rosii, ardei gras pentru continutul lor de licopen si antioxidanti. Important este insa sa stam departe de dressingurile care contin maioneza si sa optam pentru vinegrete pe care sa le preparam singure.

Ca regim general, optati pentru dieta mediteraneana. Studiile au aratat ca cei care urmeaza o astfel de dieta au un risc cu 25 de procente mai mic de a se imbolnavi. In mare, ea contine peste, cereale, legume, fructe si ulei de masline. Partea buna este ca nu vorbim deloc despre un meniu fad. Daca v-a placut ce ati mancat in Italia, Grecia, Spania, sau in sudul Frantei, atunci nu aveti cum sa spuneti “nu” unui astfel de stil de a gati.

Citeste si:  Cancerul la san va fi depistat printr-o analiza de sange

Aspirina pentru copii
Daca aveti deja un risc crescut pentru afectiuni cardiace sau daca ati depasit varsta de 65 de ani, luati zilnic o aspirina pentru copii. Este o strategie de prevenire ieftina si eficienta.

Reduceti consumul de cofeina
Nu ar trebui sa consumam mai mult de 300 de mg de cofeina pe zi. Asta inseamna doua sau trei cesti de cafea slaba. Luati in calcul mai degraba consumul de ceai verde, care are mai putina cofeina, dar care e bogat in antioxidanti, care sunt de ajutor sistemului circulator.

Reduceti consumul de dulciuri
Un studiu a aratat ca femeile care au un nivel crescut al glicemiei risca la fel de mult sa dezvolte afectiuni cardiace la fel ca femeile care au diabet. Daca nu poti renunta la desert, macar alege o bucatica de ciocolata neagra, cu un continut de cacao de 70%, care contine si antioxidanti.

Citeste si:  Dieta South Beach

Vin rosu
Un pahar de vin rosu pe zi este tot ce va trebuie. Atentie, un pahar si nimic mai mult. Vinul rosu are resveratrol, un antioxidant puternic care ajuta vasele de sange. Ceea ce poate nu stiati este faptul ca sucul de struguri aduce aceleasi beneficii. Asa ca, daca nu obisnuiti sa consumati alcool, aveti o optiune la indemana.

Renuntati la sare
Sarea in exces duce la cresterea tensiunii sanguine. Ideal ar fi sa nu consumati mai mult de 200, 300 de mg pe zi. Cum majoritatea dintre noi consumam multe produse procesate, trebuie sa stiti ca acestea contin deja sare. Doctorii spun ca, in mod normal, nu ar mai trebui sa adaugam deloc sare in mancare intrucat alimentele contin deja cantitatile de saruri necesare.

Reduceti consumul de unt
Asta nu inseamna insa ca-l puteti inlocui cu margarina. Care este o varianta doar mai ieftina, nu si mai sanatoasa, orice ar spune reclamele.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.