Cum sa ameliorati varicele si sa scapati de disconfort?

Orice activitate care pune presiune excesiva pe picioare sau abdomen poate duce la aparitia sau agravarea venelor varicoase. Fluctuatiile hormonale survenite in sarcina sau la menopauza contribuie si ele la aceasta afectiune suparatoare, la fel si deficientele alimentare, pierderea elasticitatii pielii odata cu inaintarea in varsta, obezitatea, statul in picioare pe perioade prelungite, sedentarismul, constipatia si purtarea hainelor foarte stramte.

Desi complicatiile asociate afectiunii impun interventia medicala de specialitate, cazurile usoare de varice pot fi ameliorate printr-o serie de masuri de auto-ingrijire, care combina terapiile complementare cu stilul de viata si alimentatia. Iata cateva indrumari practice!

Amestecati cate 12 picaturi de ulei esential de chiparos si priboi in circa 100 ml de ulei excipient (puteti opta pentru cel de floarea-soarelui, migdale, soia). Aplicati delicat mixtura pe picioare, de jos in sus. Nu masati direct venele varicoase, ci cuprindeti intreg piciorul.

Stimulati circulatia sanguina masand piciorul afectat cu ulei esential de rozmarin. Pentru reducerea inflamatiei puteti alterna uleiul esential de rozmarin cu cel de musetel.

Pentru a calma venele varicoase aplicati comprese cu otet de mere, timp de 30 de minute, de doua ori pe zi. Pentru rezultate optime, mai puteti prepara comprese dupa cum urmeaza: (1) luati doua cani de flori si frunze de galbenele maruntite si incorporati-le in 250 ml de untura topita; lasati amestecul sa se „odihneasca” circa 24 de ore, apoi reincalziti si strecurati; aplicati amestecul pe zonele afectate si lasati-l sa actioneze peste noapte, acoperindu-va picioarele cu un tifon. (2) luati cateva frunze de varza si ceapa, maruntiti-le si incorporati-le in ulei de ficat de cod sau miere; aplicati amestecul pe zonele afectate si lasati-l sa actioneze peste noapte.

O dieta bogata in fibre ajuta la prevenirea constipatiei, una dintre cauzele agravarii venelor varicoase. Se recomanda sa includeti in dieta zilnica cel putin 30 de grame de fibre. Cerealele integrale, legumele si fructele (in special, ciresele si murele) constituie surse pretioase de fibre.

Suplimentele alimentare care contin intreg complexul de vitamine B, insotite de o lingura de drojdie de bere pe zi, ajuta la fortificarea vaselor de sange si astfel la prevenirea aparitiei varicelor.

Flavonoidele reprezinta o alta „arma” impotriva varicelor. Dintre acestea, flavonoida denumita rutina este deseori recomandata pentru tratarea varicelor. Aceasta se gaseste in numeroase alimente, cum ar fi citricele, caisele, fructele de padure, ciresele, macesele, hrisca.

Citeste si:  Disfunctiile erectile afecteaza 1 din 10 barbati

O dieta bazata pe alimente proaspete va contribui la ameliorarea varicelor si la prevenirea agravarii afectiunii. Este esential sa includeti in alimentatie: fructele de padure si ciresele, hrisca si meiul, usturoiul, ceapa, ghimbirul, piperul cayenne (chilli), pestele. In acelasi timp, incercati sa reduceti consumul de: carne rosie, zahar, sare, alcool, prajeli, alimente procesate, inghetata, branzeturi cu continut ridicat de grasimi.

Sucurile naturale pot fi de un real ajutor pentru persoanele care sufera de varice. Fructele de padure inchise la culoarea, precum ciresele, murele si afinele, contin antocianine si proantocianide, pigmenti care tonifica peretii vaselor de sange. Ananasul este bogat in bromelina, o enzima care previne formarea cheagurilor de sange ce poate surveni ca o complicatie a varicelor. Pentru rezultate optime, beti 250 ml de suc proaspat de afine sau ananas (ca atare sau diluat cu apa), de una-doua ori pe zi. Ca alternativa, puteti face si alte combinatii delicioase care va vor ajuta sa preveniti si sa tratati varicele: puteti alege dintre mar, sfecla, morcov, telina, citrice, patrunjel.

Si plantele va pot fi de ajutor pentru ameliorarea varicelor si a disconfortului provocat de aceastea. Timp de doua-trei saptamani, ungeti de trei ori pe zi zona afectata cu unguent sau tinctura de hamamelis. Inainte de a incepe tratamentul, se recomanda sa faceti un test pentru a evalua reactia pielii dumneavoastra la planta – la unele persoane, aplicatiile topice cu hamamelis pot provoca iritatii minore ale pielii.

In tratamentul afectiunilor capilarelor si venelor, inclusiv al edemelor si varicelor, castanul salbatic poate fi utilizat atat in uz intern, cat si extern. Sub forma de infuzie (un pliculet la 200 ml apa clocotita), se recomanda sa consumati una-trei cani pe zi. Sub forma de unguent sau gel se recomanda trei-patru aplicatii locale pe zi. Evitati administrarea de castan salbatic pe perioada sarcinii si lauziei ori daca suferiti de afectiuni hepatice sau renale.

Alte plante care amelioreaza varicele si reduc disconfortul provocat de acestea sunt tataneasa, aloe vera, ovazul, coaja de stejar alb. Plantele intra in compozitia unguentelor si gelurilor, ce pot fi aplicate local, pe zona afectata.

Citeste si:  Nutritionistii avertizeaza in privinta dietei vegetariene

Pentru a calma venele varicoase se recomanda sa alternati dusurile reci cu cele fierbinti, stimuland astfel circulatia la nivelul picioarelor. Pentru aceasta va sunt necesare doua galeti, suficient de mari pentru a lasa sa incapa piciorul pana la genunchi. Intr-o galeata puneti apa fierbinte (atat cat puteti suporta), iar in cealalta, aceeasi cantitate de apa rece. Puteti adauga si doua linguri de sare de baie. Scufundati picioarele in apa calda timp de circa trei minute, apoi scufundati-le in apa rece timp pentru 30 de secunde. Repetati procedeul de trei ori, finalizand cu „dusul” rece. Pentru ca rezultatele sa fie vizibile, apliacti acest tratament o data pe zi, pentru cel putin o luna. Daca suferiti de diabet, nu folositi apa fierbinta, ci calduta.

Cu siguranta, exercitiile fizice va vor ajuta sa ameliorati varicele si sa va simtiti in forma maxima, fizic si mintal. Cu toatea acestea, exercitiile solicitante – cum ar fi aerobicul sau mersul pe bicicleta – pot duce la cresterea tensiunii in picioare si la accentuarea venelor varicoase. Optati mai degraba pentru mersul pe jos in ritm alert, inot sau exercitii usoare de incalzire a muschilor (stretching). Spre exemplu, intindeti-va pe jos, cu spatele lipit de podea; ridicati picioarele sprijinindu-le de bratul unui scaun sau de perete; mentineti-le ridicate timp de doua minute, pentru ca sangele sa coboare din venele inflamate. Puteti efectua exercitiul dimineata sau seara, cand va simtiti picioarele obosite.

Si pentru ca tot mentionam de picioare obosite, ce spuneti de un masaj? Daca timpul nu va permite sa mergeti la un salon sau la o clinica specializata, va puteti masa picioarele chiar dumnevoastra. Nu uitati insa, niciodata sa nu masati direct venele vericoase. Masati intreg piciorul, mentinandu-l usor ridicat pe o perna; incepeti de la glezna si urcati cu miscari delicate pana la coapse. Efectuati masajul zilnic, acordand cinci minute fiecarui picior.

Citeste si:  Testele sangvine pot dezvalui boli genetice

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.