Cum sa scapam de poftele alimentare?

Vi se intampla frecvent sa poftiti, la ceva dulce sau la ceva sarat, atat de mult incat sa nu va mai puteti gandi la altceva, pana cand nu mancati alimentul ravnit? Din cauza „poftelor”, vi se intampla adesea sa nu puteti urma o dieta sanatoasa, asa cum v-ati propus? De retinut este ca poftele alimentare nu ocolesc pe nimeni; unele persoane insa reusesc sa le controleze mai bine, astfel incat acestea sa nu interfereze cu principiile unei alimentatii sanatoase sau cu decizia de a ajunge la greutatea ideala.

Mancati la fiecare trei-patru ore! Distributia egala a aportului caloric pe durata intregii zile, ne mentine glicemia stabila. De vreme ce mancam echilibrat si experimentam senzatia de saturatie, riscul de a cadea prada tentatiilor sau exceselor culinare este mai mic.

Nu va interziceti un mic „rasfat”! Atunci cand incepem o dieta, primul gand ne duce la alimentele pe care nu le vom mai putea savura. Poate de aceea percepem intreg demersul drept un adevarat „chin”. Evitati dietele foarte restrictive, cele de tipul „totul sau nimic”. Zilnic, puneti „deoparte” 100 de calorii pentru micile delicii – este in regula sa ne satisfacem poftele, insa, fara a exagera.
Asteptati! Atunci cand nu va este foame, dar simtiti ca vi se face pofta de ceva, nu mergeti imediat la dulapiorul cu gustari. Mai degraba, asteptati 20 de minute, timp in care puneti-va mintea si mainile la treaba. Puteti chiar sa setati un cronometru de bucatarie, care sa va anunte cand s-au scurs cele 20 de minute. Daca, dupa acest rastimp, inca va mai este pofta, mergeti si serviti o mica gustare. Daca nu, nu.
Mancati cat mai natural! Unele studii arata ca un consum exagerat de alimente si bauturi care contin indulcitori artificiali afecteaza abilitatea naturala a organismului de a monitoriza aportul caloric si astfel creste riscul de supra-alimentare. Mancati produse cat mai naturale, iar poftele s-ar putea sa va ocoleasca.
Odihniti-va! Un alt factor care influenteaza semnificativ alegerile alimentare pe care organismul nostru ne indeamna sa le facem este somnul insuficient. Oboseala ne face sa poftim la alimente bogate in carbohidrati si zaharuri. Un somn odihnitor va poate ajuta sa rezistati tentatiilor culinare.
Beti apa! Nu de putine ori, acea senzatie incontrolabila de foame este… falsa, fiind de fapt un semn al deshidratarii. Beti un pahar de apa la fiecare ora, pentru a va mentine hidratarea.
Ganditi-va la altceva! Poftele alimentare isi au originea in mintea noastra. Uneori, cand vedem un produs alimentar care ne place, insa, dintr-un motiv sau altul nu ne „permitem” sa-l mancam (sa spunem, o prajitura), incepem sa ne gandim: „Nu trebuie sa mananc aceasta prajitura!”, „Prajitura arata foarte bine, dar voi rezista si nu o voi manca!”, „Daca mananc aceasta prajitura, probabil ca nu voi reusi sa slabesc!”. Desi speram ca aceste ganduri ne vor ajuta sa depasim pofta, ele mai degraba o intensifica. Incercand sa ne impunem o restrictie, nu facem altceva decat sa ne concentram intreaga atentie pe „fructul oprit”. Incercati sa va centrati atentia pe altceva, eliminand complet orice gand legat de pofta pe care o resimtiti.
Alegeti gustari sanatoase! Atunci cand simtiti nevoia sa „rontaiti” ceva, alegeti produse sanatoase si prietenoase cu silueta, cum ar fi legumele sau fructele. Tineti la indemana un bol cu bucatele de fructe sau legume proaspete, iar gustarile mai putin sanatoase depozitati-le intr-un loc mai putin accesibil.

Citeste si:  De ce suntem contra pastilelor de slabit?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.