Cum sa-ti protejezi ochii de calculator?

Please select a featured image for your post

In lumea in care traim, computerul a devenit pentru cei mai multi dintre noi o necesitate. Orice am face, se pare ca avem nevoie fie de latura sa strict practica, de a ne ajuta in realizarea sarcinilor de serviciu, de pilda, fie de cea informationala, fiind cel mai accesibil mijloc prin care avem acces la internet. Desigur, odata cu intensificarea utilizarii caluclatorului s-a dovedit si faptul ca el nu este intotdeauna cel mai bun prieten al sanatatii noastre. Desigur, primele organe direct afectate de folosirea indelungata a calculatorului sunt ochii. Studiile arata ca mai bine de 75% din cei care lucreaza zilnic la computer au probleme de vederea si mai ales, aproape 25% dintre acestia dezvolta afectiuni si mai grave ca urmare a expunerii prelungite. Desigur, calcualtorul nu e singurul si principalul vinovat de aparitia bolilor oculare sau chiar a dereglarilor, dar ceea ce sigur este faptul ca folosirea lui prelungita scoate in evidenta si accelereaza afectiuni deja existente.
Citeste si:  Cea mai mare problema a pacientilor cu Parkinson din Romania ramane lipsa unui Registru National
Ce putem insa face ca sa evitam situatiile nepalacute cauzate de durerile oculare, sau si mai rau, de bolile ochilor? Exista cateva reguli de baza pe care oricine ar trebui sa le repecte atunci cand folosete un caluculator, si totodata vrea sa isi protejeze ochii. 1.Pauzele lungi si dese. E stiut ca oo pauza este oricand binevenita, si acest fapt se aplica si ochilor nostri. Nu mai mult de cinci minute departe de calculator la o ora-doua de munca ajuta ochii sa se relaxeze si sa isi revina. 2. Clipirea. Cand stati in fata monitorului, este recomandata clipirea cat mai deasa si chiar inchiderea ochilor din cand in cand. Astfel, pupilele au ocazia sa se relaxeze, iar irisul sa amelioreze din contrastul de culori. 3. Pozitionarea monitorului. In primul rand, distanta intre ochi si monitor trebuie sa fie de 45-75 fr cm, iar ecranul trebuie esezat sub nivelul privirii. Cel mai simplu este ca monitorul sa fie asezat, de exemplu, in centrul biroului, si nu pe lateralul lui. De asemenea, monitorul trebuie pozitionat si in functie de lumina existenta in incaperea in care se lucreaza. Cel mai bine este ca lumina sa vina din stanga sau din dreapta si nu din fata sau din spate. Astfel, se evita reflexia luminii pe ecran, si deci suprasolicitarea ochiului.
Citeste si:  De ce se recomanda copiilor uleiul de peste?
4. Dimensiunea caracterelor. Este indicat ca atunci cand lucrati cu texte sau chiar cu programe care presupun identificarea de semne, caracterele sa fie cat mai mari posibil. In acest fel, ochiul nu va fi solicitat si nu va fi necesara apropierea de monitor pentru a putea percepe corect imaginea. De asemenea, e bine sa reduceti si intensitatea culorii verzi a monitorului intrucat aceasta e culoare a care contribuie cel mai mult la obosirea ochiului.
Citeste si:  Nu lasa sindromul premenstrual sa preia controlul asupra ta!
5.Evident, in cazul in care simtiti din ce in ce mai pregnanta obosela si suprasolicitarea ochilor e bine sa recurgeti si la tratamente medicale. Printre acestea, cel mai probabil ca ar trebui sa incepeti sa purtati ochielari antireflex, chiar daca poate nu aveti inca probleme de tipul miopiei, hipermetropiei sau astigmatismului, sa folositi picaturi pentru umezirea ochilor care ajuta de asmenea la relaxarea muschilor, masajul zonelor adiacente ochiului, si ingerarea de vitamine (B, C, E). Desigur, cea mai buna solutie pentru a scapa de problemele cauzate de calculator ar fi sa renuntati definitiv la a-l folosi. Desigur, solutia e pe cat de drastica, pe atat de irealizabila, astfel incat in cele din urma tot ceea ce putem face este sa ne straduim mai mult in a ne proteja ochii, si mai ales in a ne lua din cand in cand cate o pauza sau chiar o vacanta bine meritata.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.