Cum scapam de tulburarile premenstruale?

Poate ti se pare cunoscuta urmatoarea situatie: esti plina de energie pozitiva, creativa, dai randament la locul de munca, productiva si dintr-odata, totul se prabuseste in jurul tau. Incepi sa te ingrijorezi din orice, devii foarte nervoasa, stresata, nu mai ai chef de nimic, iar ciocolata se transforma in cel mai bun prieten al tau. Specialistii sustin la unison ca este perfect normal ca, din perioada de ovulatie pana in momentul in care survine sangerarea menstruala, sa existe o transformare, pe care o vei intalni toata viata, regulat, luna de luna. Emotiile cresc in intensitate, activitatile tale se restrang vizibil, iar vulnerabilitatea este o componenta omniprezenta in aceste zile ale lunii. Daca mai socotim si reactiile fizice, precum senzatia de balonare, crampele, migrenele si alti factori enervanti intalniti in aceasta perioada, atunci pot spune ca ne apropiem de o stare aproape depresiva.

Si totusi exista cateva solutii de ameliorare a acestei situatii. Medicul Monica Preda este de parere ca toate problemele se solutioneaza de la sine daca ajungi sa indepartezi „perdeaua fina dintre constient si subconstient” prin conectarea la cerintele trupului si sufletului. Daca nu-ti mai ignori nevoile, impulsurile emotionale, daca te straduiesti sa mentii ritmul tau natural de viata, atunci vei observa o ameliorare a acestei stari de disconfort fizic. Trebuie, inainte de toate, sa fii constienta de sexul tau si sa accepti starile capricioase prin care treci, avand totodata curajul de lua hotarari in aceasta privinta. Cu alte cuvinte, trebuie sa te cunosti foarte bine, sa decizi ce alimente consumi, sa fii activa. Cu cat alimentatia va fi mai echilibrata, iar stilul tau de viata – mai proactiv -, cu atat simptomele tale premenstruale vor fi mai diminuate.

Citeste si:  Care sunt semnele dezechilibrelor vaginale?

Exerciile de yoga sau, pur si simplul, dansul intr-un club sau la tine acasa te vor ajuta sa te pui in legatura cu tine insati, sa intelegi mai bine miscarile de care trupul tau are nevoie pentru o stare generala de bine si de armonie – trup / suflet. Oricat de caraghios ti s-ar parea, incearca macar doua saptamani aceasta experienta: in fiecare seara, inainte de culcare, acorda-ti 15 minute si scrie-ti gandurile pe o coala de hartie. Da, exact, un fel de jurnal. Incearca insa sa te feresti de gandurile negative. Povesteste amintiri frumoase pe care le-ai trait, incearca sa gasesti solutii pentru temerile si spaimele din care esti plamadita. Nu este necesar sa mai citesti vreodata aceste confesiuni. Este important, de asemenea, sa stai departe in acest sfert de ora de mobil, televizor, calculator si in general, tot ce tine de tehnica moderna, elemente care te deconecteaza, vrei-nu-vrei, de la trairile tale interioare. Vei observa cu surprindere ca acest scurt timp pe care ti-l oferi tie cu tine insati poate face minuni.

Citeste si:  De ce nu vine barza?

Alinta-te atat cat iti sta in putinta. Un masaj de relaxare o data pe saptamana, o baie fierbinte cu saruri aromate, o plimbare cu bicicleta sau jogging-ul sunt alte elemente care ajuta mult. Nu-ti refuza niciodata placerile fizice. Sexul este esential pentru reglarile hormonale. Si nu, nu vei face pacate, daca in lipsa unui partener, apelezi la masturbare. Sa-ti explorezi trupul, sa ajungi sa-ti cunosti partile sensibile ascunse, nestiute nici de tine insati, sunt practici stravechi, care inlesnesc mentinerea unei stari generale de sanatate si conduc la eliminarea senzatiilor neplacute dinaintea si din timpul menstruatiei.

Citeste si:  Telefonul Copilului 116 111 isi extinde programul de lucru

Cura de ceai este mai mereu binevenita, in special atunci cand vulnerabilitatea noastra este la cote maxime. Ceaiul de tei, mate-ul, ceaiul verde in nenumaratele sale forme, ceaiul de echinaceea sau clasicul ceai de musetel te vor calma si vor induce o stare de destindere, de scadere a tensiunilor acumulate in organism. Ideal ar fi sa se consume zilnic un litru de ceai cald sau rece. Incearca pe cat este posibil respectarea riguroasa a acestor reguli si astfel, vei scapa de pastilele cu care te-ai obisnuit si vei avea parte de luni in care starile tale de bine sunt constante.


7 Comentarii
  1. Sper sa reusesc sa ma tin de acele 15 minute de seara, in care sa scriu pe foaie lucruri frumoase! Poate asa nu o sa mai fiu irascibila! Si prietenul meu nu o sa mai aiba de suferit! Si nici sor-mea, care le incaseza saraca, fara drpt de apel.

  2. O,da ce n-as da sa nu mai stau impaturata in 14 cand sunt la ciclu.oricum la mine pastilele nu isi fac efectul.ce nu inteleg eu e de ce 2/3 luni ma doare de stau cum am amintit mai sus si o luna nu….???poor little husband of mine cand ,ma doare!!!

  3. Laura, ai sa fii surprinsa de schimbarea in bine pe care ti-o va oferi acest sfert de ora. Ai incredere, se merita efortul:)
    Sa ma tii la curent.

  4. Lili, pastilele sunt doar o solutie de moment. Incearca sa pui in practica aceste reguli simple. Daca intr-o luna, doua nu vei observa o ameliorare, cel mai bine ar fi sa consulti un medic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.