Cum tratam acasa picioarele reci?

Picioarele reci constituie o problema cu care multe persoane se confrunta, indiferent de varsta. Principala cauza a extremitatilor reci o reprezinta circulatia sanguina deficitara, care se poate manifesta fie pe fondul unor dezechilibre alimentare si unor obiceiuri nesanatoase (fumat, consum excesiv de alcool etc.), fie ca urmare a unor afectiuni mai grave care necesita consult si diagnostic medical specializat. Acasa, disconfortul poate fi eliminat luand cateva masuri simple si acordand o atentie speciala ingrijirii picioarelor.

Ridicandu-va si sprijinindu-va pentru cateva minute pe varful degetelor, apoi revenind in pozitie normala, va veti putea relaxa picioarele reci. Repetati procedeul de cateva ori pentru a optimiza circulatia sangelui la nivelul picioarelor si a le incalzi.
Un alt exercitiu pentru incalzirea picioarelor este ca, stand pe scaun, sa rotiti fiecare picior, din incheietura, in sensul acelor de ceasornic de 10-20 de ori. Repetati procedeul rotind laba piciorului in sens invers acelor de ceasornic.
Inainte de a merge la culcare, tineti pentru cateva minute laba piciorului intr-un lighean cu apa rece. Apoi, cu un prosop rigid masati energic picioarele, pana la uscarea completa. Astfel, veti accelera circulatia sanguina, iar temperatura picioarelor va creste. Pentru un efect optim, adaugati in apa sare de bucatarie sau uleiuri esentiale (cele mai potrivite sunt cel de ghimbir, de chiparos, de menta si de rozmarin).
Inainte cu 15 minute de culcare, puneti la picioarele patului o sticla cu apa fierbinte – eventual invelita intr-un prosop. Caldura se va raspandi in asternuturi, iar cand va veti aseza in pat temperatura va fi tocmai potrivita pentru a nu contribui la agravarea problemei cu care va confruntati.
Piperul negru face minuni pentru picioarele reci: nu trebuie decat sa presati o cantitate mica de piper in interiorul sosetelor, atunci cand le incaltati dimineata.
Exercitiul fizic moderat (exercitii aerobice, mersul pe bicicleta, alergatul, mersul pe jos in ritm vioi) este esential pentru prevenirea picioarelor reci. Aceste activitati sunt cu precadere recomandate persoanelor care au o viata sedentara, care obisnuiesc sa stea mult pe scaun la serviciu. Pentru cele mai bune rezultate, dimineata mergeti descult/a prin iarba timp de doua minute, daca temperatura de afara v-o permite.
La dus, alternati jetul de apa rece si cel de apa fierbinte, pentru a pune sangele in miscare. Repetati procedeul de de 6-10 ori, apoi stergeti bine picioarele si puneti-va o pereche de sosete calduroase.

Citeste si:  Ziua Nationala a Preventiei Cardiovasculare, sarbatorita la Ateneul Roman pe 13 februarie

Masajul este o alta metoda prin care poate fi stimulata circulatia sanguina. Porniti de la degete si avansati spre calcai, masand laba piciorului cu miscari circulare. Pentru a nu va leza pielea puteti folosi un ulei de masaj, cel de eucalipt si cel de scortisoara fiind cunoscute pentru efectul de incalzire a zonei masate.

Citeste si:  Teflonul poate contribui la cresterea riscului de declansare a alergiilor

Intotdeauna cand temperatura de afara scade nu trebuie sa va lipseasca sosetele calduroase, realizate obligatoriu dintr-un material natural capabil sa absoarba transpiratia, si incaltamintea care sa nu permita patrunderea apei. Umezeala reduce semnificativ temperatura picioarelor si contribuie la intensificarea starii de disconfort.
Alimentatia joaca un rol deosbit de important pentru promovarea unei circulatii sanguine normale la nivelul extremitatilor. Anumite alimente, cum sunt caisele, piersicile, ciresele, prunele, anghinarea, rosiile, ceapa, usturoiul ghimbirul si ardeii iuti, actioneaza prin stimularea metabolismului si sistemului circulator, deci va este recomandat sa le includeti in dieta zilnica daca va confruntati cu problema picioarelor reci.

Citeste si:  Dietele pe termen scurt au efect tot pe termen scurt. Schimba-ti stilul de viata ca sa ai silueta dorita

Un comentariu
  1. Am facut exercitiile recomandate cu ridicari pe varful picioarelor 80 la numar plus rotiri in jurul gleznei cate 20 pe directie pe picior. Rezultatul: picioarele, este vorba de degete si talpi, nu s-au incalzit. Daca alerg insa , piciarele se incalzesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.