Depresia si cum scapam de ea

Pastilele antidepresive, tranchilizantele si tablete de dormit sunt in mod regulat prescrise de catre medici pentru a trata orice fel de depresie, de la cele cauzate de decesul unei persoane apropiate, la depresiile post-natale. Acestea te „vindeca” de cele mai multe ori, insa numai temporar, in realitate creand o dependenta a organismului tau pentru ele. Sunt foarte multi medici care, din lipsa de timp sau de instruire adecvata, prescriu asemenea medicamente fara a tine cont de faptul ca problema este, in primul rand, psihica. Iar o rana psihica nu poat fi vindecata numai cu pastile.

Antidepresivele ar trebui utilizate numai ca ultima alternativa, pentru a trata depresia, anxietatea, insomnia in cazul in care acestea ajung deosebit de severe sau cronice, sau in cazul in care alt tratament nu da rezultate.

Cu toate acestea, de foarte multe ori, medicatia este prescrisa ca prim tratament, devenind, de tot atatea ori, chiar un obstacol in calea insanatosirii pacientului. Mai mult, acestea pot provoca dependenta putand aduce dupa sine mai multe probleme decat cele initiale.

In ceea ce priveste comprimatele pentru dormit prescrise, majoritatea creeaza dependenta in cazul in care sunt administrate mai mult de doua saptamani. Treptat, corpul tau va avea nevoie de si mai multe somnifere si din ce in ce mai puternice si va „uita” cum este sa mearga singur la somn. Aceasta optiune stabileste un ciclu insomnie – dependenta – medicament, care ar fi putut fi evitat de la inceput daca medicul ar fi petrecut putin timp sa-si asculte pacientul si sa-l ajute altfel sa-si depaseasca problemele. Vestea buna este ca sunt multe alternative mai sanatoase si care functioneaza. Nu sunt intotdeauna cele mai rapide cai de rezolvare a unei probleme emotionale, dar sunt permanente si sigure si nu vor prelua controlul asupra corpului tau! Iata cateva:

Citeste si:  Potentialul anticancerigen al sucului de rodie, descoperit

Exercitiile
Stiu, stiu – ai mai auzit asta inainte si este greu sa le incepi! Auzi peste tot despre ele, dar, intr-adevar sunt un fel de tratament general! Exercitiile regulate te vor ajuta sa te simti mai sanatoasa, iti vor elimina energiile negative reducand semnificativ simptomele de depresie, stres si anxietate. Cuvantul cheie este „regulate”! Cel putin o jumatate de ora de exercitii fizice, de trei ori pe saptamana! Si, mai mult, vei fi mereu in forma si nu vei avea probleme cu greutatea. Plimba-te, inoata, alearga, danseaza – numai sa simti ca-ti accelereaza bataile inimii si transpiri putin. Si nu uita! Perseverenta da rezultate!

Suportul social
De obicei, starea de depresie te izoleaza si te face sa-ti doresti sa eviti orice fel de companie. Chiar daca amestecul printre oameni nu este ceea ce ai nevoie sau ceea ce simti ca vrei sa faci, incearca sa nu pierzi contactul cu acestia. Singuratatea este una dintre principalele cauze ale depresiei sau adancirii acesteia. Chiar daca vei uri din toata inima acest lucru, fa-l oricum! Te va ajuta, in cele din urma, sa-ti inviorezi spiritul si nu te vei mai simti atat de singura. Daca nu faci parte dintr-un cerc social, adera la unul. Organizatii de voluntariat, cluburi sportive, cercuri stiintifice / literare, hobby-uri etc., sunt toate idei bune! Incearca alternative diferite, pana cand gasesti ceva care iti place.

Citeste si:  Sanofi-aventis si angajatii sai doneaza pentru Tohoku Pacific Earthquake Relief Fund

Vorbeste despre sursa depresiei tale
Acesta este cel mai eficient mod de alinare a depresiei si anxietatii. Imparte din problemele tale, nu le tine in tine. Vei fi uimita de cat de usurata te vei simti si de perspectivele care iti vor aparea inainte. Poti vorbi atat cu prietenii sau cu familia, cat si cu un profesionist, un consilier specializat. De asemenea, scriind despre problemele tale este o metoda terapeutica, iar un jurnal este minimum de care ai nevoie!

Fa lucruri dragute pentru tine
Nu uita sa te rasfeti! Deci, fa o baie cu bule, cumpara-ti ceva special sau ce-ti doresti de mai mult timp, asculta muzica preferata si canta, du-te la un masaj cu aromaterapie sau relaxeaza-te, pur si simplu, in cada de baie dupa adaugarea catorva picaturi de ulei de lavanda. Invata sa spui „Nu” altor persoane atunci cand este cazul si „Da” tie, atunci cand ai nevoie. Daca iti vine sa spui „nu am timp suficient pentru a face acest lucru pentru mine”, intreaba-te daca ai raspunde la fel in cazul in care cineva ti-ar cere acelasi lucru. Iti vei da seama, probabil, ca pentru altii ai timp, dar pentru tine nu. Nu uita ca si nevoile tale sunt importante!

Citeste si:  Vitamina D si efectele secundare ale acesteia

O dieta sanatoasa
Bucura-te de orice masa si manca sanatos. Unele alimente ajuta la lupta impotriva depresiei si anxietatii. O dieta bogata carbohidrati ajuta organismul in a produce serotonina – responsabila cu starea de bine. Produsele alimentare indicate sunt: ovazul, faina integrala, bananele si alte alimente care contin carbohidrati. Asigura-te ca ai un supliment alimentar cu vitamina B, magneziu, zinc si fier. O deficienta a oricarei dintre acestea favorizeaza aparitia unei stari de depresie si anxietate si a simptomelor de insomnie.

Nu uita sa zambesti!
In orice zambet, muschii faciali implicati in acest proces complex trimit mesaje la creier, provocand o crestere a productiei de produse chimice naturale responsabile de starea de bine. Si nu numai atat! Un zambet adresat cuiva iti va aduce si placerea de a-ti fi adresat si tie unul!


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.