Detoxifierea dupa sarbatori

Sarbatorile au trecut, deci este vremea sa reintram in normal si sa revenim la viata noastra cotidiana. Iar aici nu ma refer numai la reluarea activitatilor casnice, mersul la serviciu, scosul cainelui la plimbare, ci si la dieta. Cum in perioada aceasta a anului, am stat si am lenevit, imbuibandu-ne cu tot felul de delicasete care mai de care mai grase si mai grele, a sosit timpul sa ii dam bice cu mancarea light. Mai-mai ca maine vine primavara si, dupa ea, sezonul cald. Asadar, noi trebuie sa fim pregatite din timp, pentru a putea scapa cat mai repede de kilogramele nedorite acumulate pe parcursul iernii. Iata cu trebuie inlocuite alimentele bogate in grasimi, prajelile, painea alba si dulciurile.

Cerealele integrale sunt indicate a fi mancate indeosebi in aceasta perioada. Graul integral sub forma de paine graham sau integrala, pe cat posibil fara aditivi, reprezinta un aport echilibrat de glucide lent asimilabile si fibre, insa si vitamine si proteine, prezente in coaja bobului de grau (tarate). Orezul, orzul, porumbul si hrisca sunt la fel de indicate. Aceste alimente au avantajul ca sunt extrem de sarace in grasimi. Mai mult, ele ajuta digestia si au rol purgativ.

Lintea, nautul, soia, mazarea, fasolea, fasolea cu bob mic sunt leguminoase ce contin surse valoroase de proteine, iar in combinatie cu cerealele reprezinta o masa foarte hranitoare. Inlocuiesc cu succes proteinele greu digerabile din componenta carnii care sunt indigestive, asezonate din plin cu aditivi si antibiotice. Atentie, aceste leguminoase nu trebuie sa fie modificate genetic.

Lactatele sunt o sursa buna de proteine si calciu. Pentru a evita tendinta lor de a genera mucozitati in exces, mai ales in sezonul rece, este indicat a se consuma lactate de capra, iaurt si branza care sunt mai usor digerabile decat celelalte. In aceeasi categorie mai intra si branza de vaci proaspata, untul clarifiat si laptele proaspat de vaca sau capra, insa nepasteurizat. Laptele este de preferinta a se consuma cald, proaspat fiert, amestecat cu miere, ghimbir sau scortisoara. Aceasta din urma are si proprietati medicale.

Citeste si:  Cum facem corect detoxifierea de primavara - FORTE NOI IN FORME NOI!

Legumele, in special radacinoasele reprezinta o buna sursa de vitamine, minerale si enzime. Iata care sunt principalele soiuri ce trebuie consumate pe parcursul unui regim, pentru a ne ajuta sa pierdem in greutate, insa si pentru a ne conferi energie.

Mitul conform caruia cartoful ingrasa se pare ca este pe cale de a fi daramat. Aceste legume sunt hranitoare, contin glucide si potasiu. Sunt indicate a se consuma fierti sau copti, insa in cantitati reduse. Este foarte important sa nu excludeti in totalitate cartoful din alimentatia voastra.

Morcovul, telina si sfecla rosie sunt pline de vitamine, au proprietati antianemice, diuretice si depurative, iti dau energie si elimina cu succes toxinele din corp. Pentru un efect maxim, cu 30 de minute inainte de micul dejun, se poate consuma un suc proaspat, care sa contina 4 parti de morcov, 2 parti de telina si o parte de sfecla rosie. Se pot insa consuma si sub forma de salata. Succes garantat!

Hreanul este un excelent antibiotic, diuretic si stimulent digestiv, iar studiile stiintifice recente au descoperit in compozitia lui o enzima cu rol protector impotriva cancerului. In cazul in care doriti sa pierdeti in greutate intr-un mod rapid si eficient, puteti consuma salata de sfecla rosie cu hrean si suc de lamaie.

Varza, prazul, broccoli si radacina de patrunjel au concentratie de vitamine foarte mare. In plus, broccoli contine un procent ridicat de proteine si este protector anticancerigen.

Citeste si:  Amprenta metabolica: o descoperire ce face posibila dieta personalizata

Varza murata este cel mai valoros aliment-medicament. Ai sa razi, dar aceasta stimuleaza digestia si imunitatea si ofera protectie fata de viroze, inclusiv fata de virusul gripei aviare. O portie de varza murata, adica o cana ne ofera cantitatea zilnica de vitamina K, 35% de vitamina C si 12% din necesarul de fier. O dezvaluire soc a fost si faptul ca femeile care consuma varza cruda sau murata de cel putin 4 ori pe saptamana au un risc cu 74% mai mic de a dezvolta cancer de san.

Ciupercile sunt foarte hranitoare, contin proteine de calitate superioara, iar ciupercile Pleorotus sunt o sursa naturala de statine, substante care contribuie la scaderea colesterolului.

Olegionoase precum nucile, alunele, susanul sau migdalele sunt consistente si hranitoare, insa nu trebuie consumate in cantitati mari deoarece acestea contin lipide. De asemenea, ele sunt bogate in minerale (calciu, fosfor, potasiu, magneziu) si ne protejeaza de bolile vasculare.

Fructe precum mere, gutui si citrice (portocale, grapefruit, lamai, mandarine) le poti consuma in voie. Sunt bogate in vitamina C si protejeaza impotriva virozelor. Atentie insa deoarece consumate in cantitati mari pot crea senzatia de foame, din cauza acidului citric. Acelasi lucru este valabil si pentru banane, care sunt hranitoare si foarte bogate in potasiu. In locul clasicelor deserturi, poti opta pentru fructele uscate (stafide, curmale, smochine) care au proprietati antianemice si contin, de asemenea, zaharuri naturale. Combinatia de oleaginoase si fructe uscate, cum ar fi migdale cu stafide, constituie un desert ideal.

Ouale sunt bogate in proteine, nu uitati ca ele contin toti cei 12 aminoacizi esentiali, dar si lipide, vitaminele A, B, D, E , iod si fosfor. 2, 3 oua fierte, consumate saptamanal ajuta la echilibrarea dietei.

Citeste si:  Pozitii sanatoase de dormit

Catina, macesele si mierea sunt ideale in special persoanelor cu imunitatea scazuta, predispuse la viroze respiratorii. Iata ca acestea au si indicatii terapeutice. Din cele 3, se realizeaza un ceai, care este indicat a se consuma o data pe zi. Nu uitati, in timpul regimurilor de detoxifiere, este foarte important sa consumati ceai, in special in detrimentul sucurilor. De asemenea, mai puteti consuma ceai de anghinare, sunatoare si papadie. Aceste plante trebuiesc lasate la macerat dupa care se face un amestec format din 3 linguri de plante si un litru de apa. Se lasa la temperatura camerei, iar dimineata se strecoara. Se consuma 3-4 cani zilnic intre mese. Ajuta digestia, detoxifiaza si sunt purgative.

In cazul in care nu stiai, condimentele ne ajuta sa digeram alimentele mai consistene. Asadar, este si o chestiune medicala, nu doar una de gust. Pe langa faptul ca sunt stimulente digestive, acestea sunt si stimulente imunitare, bactericide, antioxidante , diuretice si ajuta circulatia sanguina. Sunt indicate in mod deosebit: busuioc, cimbru, coriandru, chimen, anason, salvie, cimbrisor, ghimbir, turmeric, oregano, piper, maghiran, rozmarin.

Apa, de neuitat in nici un regim alimentar! In cadrul acestei diete de detoxifiere, tineti cont de urmatorul sfat: consumati 3 pahare de apa calda pe zi, intre mese. Cei care nu sufera de afectiuni precum gastrite, ulcere sau hiperaciditate pot adauga cate un varf de cutit de ghimbir la fiecare pahar cu apa.

Respectand aceasta dieta alimentara, pe langa pierderea in greutate, va veti regla tranzitul intestinal si, odata cu el, sanatatea. Astfel va veti simti mai usori si mai plini de energie, gata de a intampina sezonul cald.


Un comentariu
  1. Ceai de anghinare? Vai, mai mult ca sigur ca autoarea nu a baut asa ceva pana acum! Este infernal. Poti sa-l combini cu orice alte plante vrei, gustul va fi imposibil. Parca ai bea fiere. Oricat ma straduiesc, nu ma pot obisnui cu gustul. Culmea e ca-i vital pt ficat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.