Diabetul poate fi prevenit: 3 pasi simplii pentru a preveni instalarea bolii

Diabetul zaharat de tip II este o afectiune cronica care pune stapanire pe viata unui numar din ce in ce mai mare de pacienti, la nivel mondial. Cu toate acestea insa, un numar deloc de neglijat de persoane traverseaza o perioada pre-diabetica, sunt de parere specialistii din cadrul Asociatiei Americane de Diabet, afirmand ca doar in Statele Unite, 57 de milioane de persoane se afla in acest stadiu.

Aceasta perioada pre-diabetica nu este marcata de simptome, insa trecuta cu vederea de catre pacient poate duce catre instalarea bolii si alte consecinte foarte grave. „Diabetul de tip II este de obicei diagnosticat la varsta adulta, insa data fiind tendinta de crestere in greutate a copiilor, observam boala si la varste mai fragede”, afirma Prof. Dr. Hank Schwartz, membru al asociatiei.

Citeste si:  Ce cruditati mananci pe timpul verii

Diabetul de tip II se instaleaza in momentul in care organismul nu mai produce suficienta insulina sau atunci cand celulele corpului ignora prezenta insulinei.

In timp ce mostenirea genetica si alti factori au un rol important in instalarea bolii, specialistii sustin ca prin adaptarea stilului de viata, o persoana poate intarzia sau chiar preveni manifestarea acestui tip de afectiune. Iata care sunt cele mai eficiente „arme” pe care le detinem:

Citeste si:  Nou produs de la Nestle: batoanele Nestle Musli

Evaluarea riscului: daca sunteti supraponderal/a, aveti cazuri de diabet in familie, un istoric personal de diabet gestational, suferiti de hipertensiune arteriala sau hipercolesterolemii, este indicat sa intrebati medicul de familie daca este necesar sa fiti testat/a pentru diabet.
Monitorizarea simptomelor: se recomanda sa va adresati imediat medicului de familie daca experimentati vreunul dintre urmatoarele simptome: sete excesiva, uscaciunea gurii, apetit foarte crescut, stari de oboseala sau fatigabilitate inexplicabile, urinari frecvente si vedere incetosata. Toate aceste simptome indica prezenta diabetului de tip II.
Stilul de viata: adoptati o dieta saraca in grasimi si incercati sa faceti sport minim 30 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana. De asemenea, calculati-va indicele de masa corporala – un IMC normal se incadreaza intre 19 si 25 de puncte, in timp ce intre 26 si 29 de puncte vorbim de supraponderalitate, iar peste aceasta valoare, de obezitate.

Citeste si:  Mamele care lucreaza foarte multe ore pe zi risca sa aiba copii obezi

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.