Dieta pentru prevenirea artritei si dementei

Please select a featured image for your post

Intr-un studiu publicat recent in Jurnalul Britanic de Nutritie, Prof. Philip Calder si echipa sa de cercetatori de la Universitatea din Southampton au analizat efectele  consumului de alimente asa-zise “anti-inflamatoare”, ajungand la concluzia ca acestea s-ar putea dovedi eficiente in prevenirea unei serii de afectiuni.

Alimentele esentiale in dieta propusa de specialisti sunt pestii uleiosi, fructele, legumele si condimentele. Cercetarile au demonstrat ca anumiti nutrienti, cum este omega-3, care se regaseste in uleiul de peste, si compusii condimentelor, au proprietati anti-inflamatorii.

Citeste si:  Fumatul poate altera ADN-ul uman in doar cateva minute

Desi dieta nu promite pierderea kilogramelor in plus sau pastarea miraculoasa a tineretii, cercetatorii, pana acum sceptici privind efectele dietei asupra bolilor inflamatorii, sunt de parere ca aceasta poate preintampina instalarea unor afectiuni grave, precum bolile inimii, Alzheimer si chiar cancer, precum si ameliora simptomele artritei.

Alimentele bogate in antioxidanti si nutrienti cu proprietati anti-inflamatorii sunt fructele viu colorate cosumate  proaspete, cerealele integrale, legumele precum mazarea si lintea, produsele pe baza de soia si condimentele, precum usturoiul sau ghimbirul. De altfel, dieta anti-inflamatoare include si ciocolata neagra, vin rosu, suc de rodie si evident peste.

Citeste si:  Cercetatorii incearca sa dezvolte un sistem de consiliere genetica

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.