Dieta premaritala

Cea mai importanta zi din viata ta se apropie din ce in ce mai mult. Ai gasit rochia perfecta si ai cumparat-o din timp. Daca ce te faci daca te-ai mai ingrasat putin si nu incapi in ea? Urmeaza aceste cateva sfaturi si visul tau cu „nunta ca-n povesti” nu va avea de suferit din pricina kilogramelor.

Apa, apa si iar apa

Hidratarea este foarte importanta. Apa ajuta la eliminarea toxinelor si a celulitei, imbunatateste digestia, te scapa de cearcane si iti da senzatia de satietate. Cateva trucuri pentru a consuma cantitatea zilnica necesara de apa:

– tine o sticla cu apa langa pat. Bea jumatate inainte de a te pune la somn si cealalta jumatate chiar cand te trezesti dimineata;
– bea o cana cu apa inainte de fiecare masa;
– inarmeaza-te cu o sticla de 0,5 l in poseta/rucsac ca sa ai provizii de apa pe parcursul zilei, daca nu ajungi acasa.

Citeste si:  Ce vitamine luam pentru a combate caderea parului?

Scurte plimbari in fiecare zi

La inceput limiteaza-te la 10 minute, daca simti ca nu prea ai chef de plimbare. Apoi pe masura ce iti intra in rutina, vei petrece mai mult timp ratacind pe strazi sau in parc. Daca nu vrei sa te plimbi singur/a si niciunul dintre prieteni nu este disponibil, incearca sa iei un mp3 player cu tine pentru a te delecta cu muzica ta preferata.

Mananca sanatos

1. Sunt recomandate 6 mese pe zi. Nu te panica, este mai usor decat pare. La fiecare 3-4 ore cand faci o mica pauza manaca ceva usor, astfel incat organismul tau va digera mai rapid portiile mici. De exemplu poti sa mananci la 7:00, la 10:00, la 13:00, la 16:00, la 19:00 si la 22:00.

2. Incearca sa limitezi portiile (de legume, carne, carbohidrati) la cantitatea care ar incapea in palma ta.

Citeste si:  Deshidratarea si retentia apei

3. Este recomandat sa incluzi in dieta o proteina, un carbohidrat, o leguma si un fruct la fiecare masa. Iata si o mostra de plan de meniu care te poate ajuta sa te hotarasti asupra alimentelor pe care le poti consuma.

Prima masa: un shake cu proteine; laptele sa fie semi-degresat;
A doua masa: 1/2 mar si branza de vaci (sau iaurt);
A treia masa: piept de pui fiert (fara pielita) cu o portie mica de salata de legume;
A patra masa: branza si cealalta jumatate de mar;
A cincea masa: o bucata de carne slaba, orez (sau cartofi) si legume;
A sasea masa: budinca de ciocolata cu continut scazut de grasime amestecata cu pudra de proteine.

4. Alege-ti o zi pe saptamana pentru a da frau liber tentatiilor culinare care ti-au facut cu ochiul pe parcursul saptamanii. Fie ca acestea sunt pastele, prajiturile, inghetata sau ciocolata… Nu-ti face griji ca te vei ingrasa facand acest lucru, deoarece organismul tau a fost obisnuit timp de 6 zile sa manance numai alimentele „curate”. Astfel il poti pacali, numai cu o conditie: in ziua urmatoare revii la meniul adecvat.

Citeste si:  Singuratatea, trasatura definitorie a atacului de panica

Alimente minune

Avocado – este bogat in grasimi monosaturate care sa-ti pastrezi supletea si fermitatea pielii. Incearca sa consumi avocado de cateva ori pe saptamana; este delicios cu sos vinegreta.

Nucile de Brazilia – fac adevarate minuni pentru par, piele si unghii. Consuma zilnic 2-3.

Rodiile – sunt bogate in vitamina C si antioxidanti care confera stralucire pielii. Consuma in fiecare zi cate un pahar de suc de rodii.

Strugurii – contin 20 de antioxidanti si au proprietatea de a preveni aparitia ridurilor. De asemenea, protejeaza si impotriva varicelor.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.