Este bine sau nu sa mancam paine?

Dupa cum bine stim, painea a iscat intotdeauna controverse in ceea ce priveste locul ei intr-o alimentatie sanatoasa. Ce contine painea? Toti stim ca painea este facuta din faina. Aceasta poate fi faina integrala (respectiv din bob de grau intreg) sau alba (din grau decorticat).

Iata care sunt principalii constituienti ai bobului de grau: numeroase saruri minerale si elemente catalitice (calciu, magneziu, sodiu, potasiu, clor, sulf, siliciu, zinc, mangan, cobalt, cupru),grasime fosforata, amidon, vitamina A, grupul B,E,K,D,P, fermenti, diastaze. Se poate spune ca bobul de grau este un adevarat ‘ou’ vegetal. El contine toate elementele necesare bunei functionari a organismului nostru. Timp de secole a ramas in tarile europene si nu numai baza alimentatiei. Pentru a indeplini acest rol era folosit integral sau usor cernut( 85-90%).

Citeste si:  Cum sa iti intaresti relatia cu copilul

Painea facuta din faina de grau apare pentru un numar de autori si pentru multi beneficiari ca find cea mai buna. Intoarcerea la o alimentatie mai bogata in grau ar reduce, dupa unii specialisti rahitismul, arteroscleroza, anemia, infectiile cronice, constipatia; ar contribui la reglarea metabolismului; de asemenea, exceptionala bogatie a constituientilor lui ii determina pe cercetatorii care s-au aplecat asupra problemelor sanatatii sa afirme ca ar da o grea lovitura dezvoltarii tot mai accentuate a diabetului, a asteniilor, a nevrozelor, a bolilor cardiovasculare, a cazurilor de cancer. S-a constatat, de asemenea, ca invelisul bobului de grau contine substante in stare sa atace alimentele de indata ce ajung in stomac si, in felul acesta, sa faca digestia usoara si rapida.

Painea ne ingrasa oare ? 100 grame de paine contin, dupa varietatea ei, intre 1g si 1,2 g de grasime, substante din care ne sunt necesare 60g pe zi, precum si 50-53 g glucide, in vreme ce ratia noastra zilnica pretinde aproximativ 450g.
Painea alba contine de trei ori mai putine vitamine si anumite oligoelemente decat painea buna completa Integrala). Magneziul este redus de 5-6 ori. Ne reamintim ca o alimentatie echilibrata, cu legume si fructe, camufleaza carenta aceasta, dar nu in totalitate, date fiind metodele actuale de cultura. Se considera ca celuloza are un rol esential in tratamentul constipatiei. O mica ratie zilnica de paine neagra (continind tarate), pare un mijloc la indemana tuturor. Fixind sarurile biliare, celuloza se opune formarii pietrelor veziculare. Pentru unii specialisti eliminarea fibrelor celulozice din alimentatia umana sporeste procentul colesterolului si favorizeaza mai ales afectiunile coronariene.
Asadar chiar daca sunteti la regim de slabire, painea integrala este indicata. Mancati, insa ponderat, maxim 2 felii la o masa. Incercati sa nu combinati painea cu orez sau cartofi. Specialistii recomanda, de asemenea, folosirea cerealelor nedecorticate.

Citeste si:  Alimentatia in sarcina: ce nutrienti nu trebuie sa-i lipseasca gravidei

Tineti cont de aceste sugestii si incercati pe viitor sa oferiti organismuli dumneavoastra tot ceea ce este mai sanatos.
Trebuie sa intelegem ca alimentatia joaca rolul cel mai insemnat si se intelege ca excesele, meniurile dezechilibrate pot aduce, mai devreme sau mai tarziu, tulburari care au toate sansele sa devina cronice, mai ales daca, drept tratament, se recomanda doar administrarea unor pilule moderne.

Citeste si:  Cercetatorii testeaza un tratament cu usturoi contra fibrozei chistice

4 Comentarii
  1. am incercat asta 6 luni de zile, sa nu mananc paine deloc si n-a avut nici un efect, in plus simteam ca o masa fara paine nu este o masa adevarata.am preferat sa renunt la inghetata sau lapte cu biscuiti 🙂

  2. Nu trebuie sa renuntati definitiv la paine.Aveti grija insa cata paine mancati si mai ales ce contine.Icercati sa mancati maxim 2 felii de paine la o masa si neaparat paine intergala sau paine neagra.Aeasta contine foarte multe substante necesare organismului si nu ingarasa asa cum face painea alba.Va multumesc pentru aprecierea articolului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.