Esti sigura ca stii totul despre constipatie?

Desi nu ii dam suficienta importanta, constipatia este o problema ce da o stare de disconfort teribil multor oameni. Probabil ca majoritatea au incercat sa o combata de-a lungul timpului prin diverse variante: cu ceaiuri, cu felurite pastilute sau infuzii din plante. Insa greseala a fost ca nu au tintit acolo unde trebuia. Cei mai multi dintre noi au rezolvat problema doar la suprafata, insa in momentul in care incetau sa isi administreze diversele leacuri amintite mai sus, balonarea si implicit constipatia apareau din nou.

Este bine de stiut ca, in timp, se poate ajunge la agravarea si cronicizarea ei. Constipatia nu este boala, este mai degraba un simptom al unei viitoare boli. Ea este primul semn ca in organism exista o dereglare a modului de functionare a colonului. Acest lucru se refera la evacuarea intarziata si insuficienta a continutului intestinal. Cam asa se explica scaunele rare si dureroase care apar o data la 3, 4 zile si sunt in cantitati reduse. Urmarile constau in senzatia de plenitudine abdominala si oboseala, dureri de cap, tulburari de somn, lipsa poftei de mancare si indispozitie.

In loc sa te tratezi singura acasa cu diverse medicamente, incearca sa identifici principalele cauze ce iti afecteaza tranzitul tau intestinal. Cele mai cunoscute raman, pana la ora actuala, alimentatia nesanatoasa si sedentarismul. Lipsa hidratarii este insa cea mai mare problema. Faptul ca nu consumi lichide, apa, ceaiuri si nici supe sau ciorbe iti afecteaza grav sanatatea. Poate ca nu stii, insa in ani, aceasta tulburare poate duce la cancer de colon sau la obezitate din cauza faptului ca metabolismul si functiile tale devin lenese.

Citeste si:  Nivelul scazut de testosteron, vinovat de scaderea libidoului si oboseala cronica

Cu siguranta nu stii ca si factorii de stres cum ar fi conflictele, depresiile, anxietatea, lipsa de odihna sau orarul neregulat de munca pot duce la constipatie. Alte posibile cauze sunt diversele schimbari de viata (sarcina, varsta inaintata, calatoriile si medicamentatia).

Miscarea reprezinta unul dintre factorii cheie. Cu cat te misti mai putin, cu atat organismul tau va deveni mai incet. Este indicat sa faci sport atat cat poti sau cel putin sa iesi in fiecare seara la o plimbare. Daca nici acest lucru nu se poate, atunci incearca mici trucuri, cum ar fi acela de a urca pe scari in loc sa iei liftul sau a merge o statie de autobuz pe jos. Desi initial poate ca ti se parea o tampenie, vei vedea ca facand acest lucru zilnic, cu timpul vei avea rezultate. Incearca sa iti faci un obicei si vei vedea cum 15 min. de miscare zilnica sunt suficiente si pot face minuni.

Citeste si:  Pepenele rosu, sanatate si frumusete la un loc

Remediile care pot ajuta depind de cauza, severitatea, dar si durata simptomelor. In cele mai multe cazuri, dieta si schimbarea stilului de viata sunt de ajuns. O dieta cu suficiente fibre ajuta la formarea unui scaun normal, mai ales daca se adopta un orar alimentar sanatos, cu cel putin patru mese pe zi. Fibrele le puteti gasi in fasole, toate cerealele, fructele crude, dar si legumele cum ar fi salata si morcovul.

Insa, in ceea ce priveste constipatia insotita de cresterea presiunii intestinale, adica atunci cand apar dureri spastice (colici), o alimentatie bogata in fibre poate inrautati aceste simptome. In astfel de cazuri, este recomandata o dieta cu un continut mic de celuloza, iar pentru a ameliora crampele sunt prescrise medicamente spasmolitice.

In cazul in care pacientul nu mai sufera si de alte afectiuni cardiace sau edeme, se recomanda un consum crescut de lichide, cum ar fi sucurile de fructe si legume, supa limpede, dar si exerctii fizice regulate. Este indicat sa consumi zilnic supa, insa daca acest lucru nu se poate, macar sa bei 1,5-2 l de apa pe zi.

Citeste si:  Proteinele din soia, bune pentru colesterol

Daca ai facut schimbari de dieta, dar si in stilul tau de viata si totusi nu ai simtit o ameliorare a simptomelor, atunci este cazul sa apelezi la laxative sub forma de lichid, comprimate, supozitoare, pudra sau granule, acestea fiind foarte eficiente la inceputul tratamentului, cand organismul inca nu s-a obisnuit cu ele. Astfel ca, nu este indicat sa le folosesti pe o perioada lunga de timp deoarece acestea duc la adaptarea organismului, iar uneori produc dependenta.

Dupa normalizarea scaunului, colonul poate reveni la abilitatea naturala de contractie. Insa tratamentele laxative medicamentoase ar trebui sa fie ultima noastra optiune. De aceea, este foarte important ca inca de la primele semne ale tulburarii scaunului sa fii precauta. Fa tot posibilul sa tii cont de toate metodele naturale prescrise mai sus. Fa sport atat cat poti, bea lichide si consuma supe. De asemenea, nu uita de continutul de fibre. Organizeaza-ti viata si incerca sa urmezi un orar regulat. Distanteaza-te de stres si acorda-ti timp pentru odihna. Trateaza aceasta problema cu maxima seriozitate. Mai tarziu iti vei multumi!


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.