Exercitiile de fitness si accidentarile

Este cunoscut faptul ca monitorizarea semnelor de overtraining este foarte importanta, ca trebuie sa inveti sa-ti asculti propriul corp. Intrebarea este ce facem atunci cand simtim ca intampinam probleme. Sfaturile mele nu servesc drept diagnostic niciunui tip de afectiuni musculare. Daca suferi de o o astfel de afectiune, trebuie sa mergi la medic, trebuie sa-ti faci analize. In oricare context insa, ne vom pune intrebarea: cum s-a intamplat acest lucru? Pentru ca, din fericire, trupurile noastre ne dau feedback-ul necesar si ne avertizeaza ca ceva s-a intamplat. Iata intrebarile cele mai frecvente:

* Am introdus un nou exercitiu in programul meu de fitness in ultima vreme? Chiar daca suntem in forma, tindem sa experimentam noi exercitii, asa ca aceasta intrebare este, in mod instinctiv, prima care ni se contureaza in minte.

* Oare am efectuat exercitiile corect? Am lasat suficient muschii sa se intinda si sa se contracte? Sunt corecta cu mine insami cand practic aceste exercitii?

Citeste si:  Cum sa renuntam la vicii

* Ce faceam inainte de antrenament? Stateam ore in sir inaintea unui calculator? Am efectuat munca fizica? Am fost prea activa sau prea sedentara?

* Am majorat recent frecventa, intensitatea sau durata exercitiilor?

* Am observat cu stupoare o diferenta intre partea stanga si cea dreapta a corpului meu. Cum de s-a intamplat acest lucru? M-am tinut de o bara cu mana in metrou? Am carat o punga dintr-un supermarket?

Daca am reusi sa ne raspundem acestor intrebari, am usura munca medicului si chiar pe a noastra, pentru ca putem stabili cu precizie ce anume a produs o leziune. Exista o solutie la indemana, insa – repet – aceasta nu tine loc de sfatul medicului, mai ales daca afectiunea este mai grava.

1. Cauza problemei poate fi in alt loc decat acela in care apare efectul. De multe ori, suferim o accidentare intr-un punct anume si incercam sa aflam sursa acestui incident exact in acel loc. Dar, cateodata, o accidentare la genunchi, de exemplu, poate fi determinata de o problema a muschilor gluteali. Sau durerea de spate poate fi determinata de o pozitie necorespunzatoare a omoplatilor. Priveste zona in ansamblu, nu te concentra doar pe punctul dureros.
2. Continuand ideea punctului anterior, trebuie sa fii constienta ca nu trebuie sa mai lucrezi intensiv aceasta zona un timp. Avem nevoie, bineinteles, de recuperare si tocmai de aceea vom incerca sa ne stabilizam si sa readucem mobilitatea zonei afectate. De exemplu, daca avem dureri de spate, vom lucra cu grija la cresterea mobilitatii soldurilor si a coloanei vertebrale din zona toracica.

Citeste si:  Mecanismul angoasei: latura afectiva a problemelor cotidiene

3. Nu cadeti in cealalta extrema! Continuati sa va miscati, nu trebuie sa fie un antrenament agresiv, insa lipsa acestuia aduce si mai mari prejudicii. Mai degraba decat exercitiile efectuate la sala, in aceste cazuri, sunt foarte eficiente exercitiile in aer liber. Pozitia orizontala nu este cea mai indicata atunci cand intampinam probleme, pentru ca pozitia fireasca a unui corp este cea verticala. Alergarile usoare sunt recomandate indiferent de zona afectata.

Citeste si:  Celulita nu tine de greutate, ci vizeaza sanatatea pielii

4. Asa cum am mai subliniat in celelalte articole, este esential ca exercitiile sa fie modificate din cand in cand. Acest lucru implica reducerea sau cresterea sarcinii, volumului sau ambelor. In cazul in care este afectata preponderent zona superioara a corpului, asta inseamna ca partea inferioara va fi de acum incolo, pentru o perioada, cea la care vom lucra mai intens si vom diminua exercitiile in zona afectata.

Aceste patru sugetii sunt cheia pentru ca antrenamentele nostre de mentinere in forma sa nu devina o povoara, pentru ca acestea sa nu fie dureroase. Aminteste-ti in permanenta ca organismul iti vorbeste, iti da semnale de avertizare. Totusi, daca durerile persista, medicul este singurul care poate pune un diagnostic.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.