Fasciita plantara acuta, ameliorata cu exercitii de stretching

Potrivit unei noi cercetari, publicate recent in Journal of Bone and Joint Surgery, pacientii cu fasciita plantara acuta pot obtine rezultate remarcabile, in termeni de ameliorare a durerii, cu simple exercitii de stretching. Noua optiune de tratament s-a dovedit a fi mai eficienta si mai bine primita de pacienti comparativ cu terapia cu unde de soc.

Cei 102 participanti la studiu au fost impartiti aleatoriu in doua grupuri, din care unuia i-a fost recomandat un program de stretching de opt saptamani (cu trei serii de exercitii pe zi), iar celalalt a fost supus terapiei cu unde de soc, o data pe zi, timp de trei saptamani. Pacientii au fost reevaluati dupa doua, patru si respectiv paisprezece luni, pentru analizarea rezultatelor.

Citeste si:  Un plasture contraceptiv ar putea inlocui in curand pilulele

Din primul grup, 65% dintre pacienti au raportat un grad ridicat de satisfactie in ceea ce priveste tratamentul, in timp ce doar 29% dintre pacientii care au primit terapie cu unde de soc s-au declarat multumiti de rezultate.

„Cu cat intelegem mai bine cum se realizeaza exercitiile de stretching si cu cat recurgem mai devreme la ele, cu atat scade riscul de a necesita metode de tratament mai invazive”, recomanda dr. John Furia, MD, chirurg ortoped si unul dintre autorii studiului. „Terapia cu unde de soc s-a dovedit o metoda de tratament eficienta la pacientii cu fasciita plantara cronica (durerea persista mai mult de sase-opt saptamani), insa cazurile de fasciita plantara acuta sunt probabil cel mai bine tratate cu metode simple”, a adaugat acesta.

Citeste si:  Relaxare pentru trup si suflet

Potrivit American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS), exercitiile de stretching se realizeaza stand pe scaun. Pacientul isi incruciseaza piciorul suferind peste genunchiul celuilalt membru, apucand cu mana degetele piciorului afectat. Apoi, plaseaza degetul mare de la mana de-a lungul fasciei plantare si maseaza zona cu miscari ferme, orizontale, timp de 10 minute. Procedeul poate fi repetat de 10-20 de ori, pentru fiecare picior. Exercitiile se recomanda a fi efectuate dimineata, inainte ca pacientul sa se ridice din pat si dupa perioade lungi de stat pe scaun.

Citeste si:  Imbatranirea si cancerul, prevenite si incetinite de o gena modificata

Sursa: Journal of Bone and Joint Surgery


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.