Fitness si Omega-3: imunitate, vitalitate si rezistenta la stres

Fitness-ul inseamna miscare inteligenta, sustinuta, pentru a atinge armonia fizica si psihica, o stare de bine care confirma deplinatatea functiilor corpului uman. Pentru a sustine efortul, pentru un tonus crescut, pentru a elimina durerile articulare inerente miscarii de forta si pentru a proteja inima la efort, Omega-3 constituie un element esential al alimentatiei zilnice.

Acizii grasi Omega-3 imbunatatesc circulatia cardiovasculara, scad aritmiile, modereaza presiunea sanguina si hipertensiunea si normalizeaza nivelul colesterolului si al trigliceridelor, fiind o decizie inteleapta sa ajuti miscarea cu produse naturale pentru mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate. Se stie ca prin metabolizarea grasimilor se elibereaza cea mai mare cantitate de energie (9,2 cal/1 g) si astfel se sustine efortul, atat fizic cat si intelectual, in perioadele de maxima solicitare, imbunatatind performanta.

Este important de mentionat si rolul de anti-inflamator pe care il joaca acizii grasi Omega-3 in organism, mai ales ca ei combat inflamatia fara reactii adverse, ca-n cazul aspirinei sau a ibuprofenului.

La nivel digestiv actioneaza ca un pansament, cu efecte bune in malabsorbtie, sunt grasimi bune care nu se depun, sunt cel mai bun combustibil pentru creier, fiind indispensabile pentru sportivi si pentru persoanele ce depun un efort fizic si intelectual sustinut.

Citeste si:  A noua luna de sarcina

Vitaminele D si A din Uleiul din ficat de cod sunt necesare in special pentru a asigura dezvoltarea sanatoasa a oaselor, a ochilor si a dintilor; vitamina D previne rahitismul si osteoporoza si ajuta la refacerea osului dupa fracturi, iar Omega-3 reduce pierderea de masa osoasa, ceea ce il face un remediu simplu, natural si eficient in prevenirea osteoporozei. Consumul de Omega-3 alaturi de miscare are efecte sporite pentru sanatatea oaselor, atat la copii, cat si la seniori.

In ultimii ani, acizii grasi Omega-3 au fost recunoscuti si ca nutrienti esentiali pentru sanatatea si frumusetea pielii. Pe langa prevenirea unor boli cronice, o dieta bogata in acizi grasi Omega-3 poate asigura mentinerea unui aspect frumos, tonic si tanar al pielii.

Acizii grasi Omega-3 sunt esentiali deoarece aceste grasimi sunt inglobate in 60% din lipidele din creier si in membranele tuturor celulelor, iar corpul uman nu le poate sintetiza, avand o actiune sistemica asupra intregului organism.

Citeste si:  Neti Sandu va recomanda mancarurile specifice zodiei dumneavoastra!

„Uleiul de peste furnizeaza energia necesara functionarii organismului, dar si acizi grasi esentiali de tipul Omega 3, ce reduc reactiile inflamatorii ale organismului”, explica profesorul Philip Calder de la Universitatea Southampton. Beneficiile pe care le aduce consumul uleiului de peste sunt recunoscute atat de medicina alopata, cat si de medicina alternativa.

Fiind bogat in acizi grasi Omega-3, uleiul de peste imbunatateste functiile creierului, previne bolile cardiovasculare si tulburarile metabolice. Lipsa acestor acizi din dieta moderna provoaca aparitia unor boli grave precum cancerul si tulburarile cognitive. Pacientii aflati la Terapie Intensiva (ATI) se recupereaza mai usor daca le este administrat ulei de peste intravenos, sustin specialistii de la Universitatea Southampton din Marea Britanie.

Deficientele de acizi grasi Omega-3 sunt intalnite la toate categoriile sociale de populatie din tarile civilizate si asta pentru ca grasimile cele mai consumate astazi sunt cele saturate, existente in prajeli, alimente semipreparate, fast food, etc. Nu exista niste simptome foarte clare care sa atraga atentia asupra acestei deficiente si se pot confunda de multe ori cu modul de manifestare al altor deficiente: oboseala, piele uscata, unghii casante, constipatie, depresie, dureri musculare si articulare.

Citeste si:  Uniunea Europeana sustine cercetarea daneza in domeniul celulelor stem

Doza zilnica recomandata de acizi grasi Omega-3 variaza in functie de varsta, sex, stare generala de sanatate, insa se incadreaza in intervalul 1,1 – 2 g. Din punct de vedere cantitativ nu s-a stabilit o limita superioara a aportului zilnic de acizi grasi Omega-3 furnizat de alimente, peste care acestia sa devina in exces; in acelasi timp, suplimentarea cu acizi grasi Omega-3 trebuie facuta doar cu suplimente alimentare de calitate superioara.

Inca din pruncie, la varsta adulta si pana la senectute este vital un aport de Omega-3 prin dieta sau suplimente alimentare de buna calitate, precum Uleiurile de peste islandez Lysi.

Articol realizat de: Daniela Draghicescu, Saga Sanatate


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.