Frumoasa in timpul sarcinii (partea a II-a)

Please select a featured image for your post

Am luat o gura de aer, ca orice graviduta care se respecta si putem continua cu partea a-II a a articolului nostru despre cum sa ramanem frumoase si radiante pe timpul sarcinii.

Miscarea – secretul unei gravide sanatoasa si fericita
Daca in primul semestru de sarcina miscarea nu este chiar cea mai indicata – pentru a permite sarcinii sa se fixeze bine, din semestrul II ai unda libera la activitatile usoare: mersul pe jos, inotul, aqua-gym, gimnastica pentru gravide. Dar nu uita, inainte de a incepe orice activitate de genul acesta, e indicat sa ai acordul medicului. El stie cel mai bine ce fel de activitati poti practica pentru a fi in siguranta, atat tu cat si bebe. Miscarea te va ajuta sa iti mentii un tonus fizic bun si un moral ridicat. Din punct de vedere medical, ajuta la imbunatatirea circulatiei periferice (si vei evita astfel umflarea mainilor si picioarelor), la facilitarea si imbunatatirea respiratiei precum si la mentinera unei greutati normale pentru sarcina.

Citeste si:  Sense International - 10 ani de activitate in folosul copiilor cu surdocecitate din Romania
Nu transforma sarcina in 9 luni de excese alimentare
Este perfect adevarat ca in sarcina majoritatea gravidutelor au pofte, isi doresc sa manance de toate pentru toti, pornind de la ideea ca mananca pentru doi. Da, mananci pentru doi, nu cat doi! Bebelusul va prelua substantele de care are nevoie din ceea ce mananci, nu trebuie sa te imbuibi pentru asta, cu atat mai mult daca iei si vitamine prenatale. Consumul de calorii va creste putin, pana la in jur de 3000 pe zi, dar important e de unde provin aceste calorii.
Incearca o dieta echilibrata, incercand sa consumi cate putin din toate substantele de care ai nevoie – lactate, legume crude, fructe, proteine, carbohidrati.

Ingrijirea sanilor pe perioada sarcinii
Intarirea sanilor, cresterea lor in volum si tensiunea mamara (de altfel, de cele mai multe ori dureroasa) sunt unele dintre primele simptome ce prevestesc sarcina si cu care vei ramane pe tot parcursul sarcinii. Tocmai pentru ca volumul lor creste, sanii trebuiesc ingrijiti cum se cuvine: folosind o crema speciala pentru ingrijirea sanilor in sarcina, masati-i in fiecare dimineata si seara, cu miscari circulare, evitand mameloanele. Incapand cu luna a 8-a, sanii trebuiesc pregatiti pentru alaptat: se stropeste zona cu apa rece si se sterg sfarcurile cu un prosopel aspru. Vei evita astfel durerile din timpul alaptarii.
Citeste si:  Sensibilitatea si implicarea mamei pot preveni tulburarile de spectru autist
In plus, daca vrei sa ai sani cu adevarat frumosi si fericiti pe parcursul sarcinii, nu ii chinui cu vechile tale sutiene, nu este deloc sanatos! Cel mai bine este sa cumperi sutiene marime mai mare, in care sa te simti lejer sau chiar sutiene de sport, care sunt fara balene de metal si deci lasa sanii sa se simta bine

Citeste si:  Ce ii face pe tineri mai fericiti?
Mersul la cosmetica si manichiura
Iata doua dintre activitatile nu chiar indicate pe parcusul sarcinii din motive de igiena si infectii. E de preferat sa iti faci manichiura acasa si la fel sa te ocupi de tratarea tenului acasa, folosind pe cat posibil produse naturale home-made. Oricum, de sesizat ca la majoritatea gravidelor, aspectul unghiilor si rezistenta lor se imbunatateste semnificativ in sarcina, asa ca nu vei avea atat de mult de lucru acasa.

Daca am trai cele 9 luni de sarcina „ca la carte”, ar exista momente in care ne-am simti mai mult ingradite de faptul ca suntem gravide decat fericite. Fiecare gravida simte ce este ok si ce nu este ok pentru bebelusul ei, ca doar de aceea avem cu toate „instinctul matern”. Insa sfatul medicului ramane firul rosu pe care trebuie sa il urmam fara prea multe abateri!
Haine pentru copii


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.