Gimnastica abdominala si stretching-ul gravidei

Gimnastica abdominala este foarte importanta, caci ideal este ca femeia sa aiba un tonus muscular al musculaturii abdominale bun in momentul in care se hotaraste sa pastreze sarcina. Musculatura peretelui abdominal se destinde pe toata perioada sarcinii. Hipotonia musculaturii abdominale are consecinte: prelungeste nasterea; nasterea este dureroasa; apar suferinte fetale; uneori se impune cezariana de necesitate.

In ceea ce priveste gimnastica abdominala, este de retinut ca:

se practica cvasinormal in prima luna, dar in celelalte luni ale primului trimestru se practica cu prudenta din cauza riscului de avort spontan;
dupa luna a III-a, cand sarcina este bine fixata, se introduc exercitii variate;
la sfarsitul lunii a V-a se vor executa exercitii analitice cu putine repetari;
sunt indicate exercitii alternative de membre inferioare pe trunchi si exercitii executate cu genunchii flectati;
sunt contraindicate exercitiile de trunchi pe membrele inferioare, care determina contractia puternica a musculaturii abdominale si exercitiile de cap pe trunchi, din cauza contractiei puternice pe musculatura abdominala;
singurele exercitii care pot fi practicate fara risc pe toata durata sarcinii sunt cele pentru muschiul transvers abdominal, care intervine in sustinerea peretelui abdominal si in expulzia fatului.

Citeste si:  Cum eliminam simptomele racelii si gripei pe timp de noapte?

In lauzie, gimnastica abdominala are ca scop redobandirea formei abdomenului, recuperarea tonusului muscular si reducerea stratului adipos. Se vor introduce progresiv toate exercitiile de gimnastica abdominala.

Gimnastica abdominala se asociaza cu reeducarea perineala. Intre musculatura abdominala si cea perineala exista un antagonism fiziologic – cand se contracta musculatura abdominala, presiunea intraabdominala creste si viscerele abdominale deprima planseul pelvin care se contracta reflex.

Citeste si:  De ce femeile sunt mult mai expuse la boli venerice decat barbatii

Streching-ul consta in contractia, relaxarea si intinderea unui muschi sau a unui grup muscular.

Contractia trebuie sa dureze 10-30 secunde; relaxarea 2-3 secunde; iar intinderea 10-30 secunde. Se va aplica pe rand grupelor musculare si va fi precedat de proceduri termice de incalzire a muschilor. Pozitia initiala trebuie sa fie comoda si relaxanta, respiratia linistita, capul se va mentine permanent in axul coloanei vertebrale. Daca apar lombalgii, contractiile si intinderile la nivelul membrelor inferioare se vor executa pe rand.

Citeste si:  Caderea parului poate fi tratata cu laser, acum si in Romania!

Printre avantajele stretching-ului se numara faptul ca nu necesita aparate si instalatii speciale; exercitiileau durata scurta si nu tin cont de gradul de antrenament al gravidei. Stretching-ul dezvolta elasticitatea musculara si creste mobilitatea articulara.

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Director Centru Refacere – Recuperare

www.betakinetocenter.ro


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.