Gustari care lupta cu kilogramele in plus si cu timpul

De multe ori, ne pacalim singure sustinand ca nu am mancat prea mult la cina sau ca ne supraveghem foarte atent mesele. Avem grija sa eliminam painea, sucurile acidulate si grasimile, insa de cele mai mult ori, cel mai mare impact – din pacate, unul negativ – il au nu alimentele consumate in timpul meselor „oficiale”, ci micile „gustarici” si „rontaieli” dintre mese. Sa luam o punga de chipsuri, o merdenea sau chiar inocentul popcorn, un baton de ciocolata si niste biscuiti a ajuns sa fie cel mai natural gest din lume. Nici macar nu ne mai dam seama ca mancam. Ne umplem timpul cu jeleuri, snacks-uri, produse de patiserie si bombonici. Pline de calorii, de zahar, de grasimi saturate.

Ce vreau sa va propun este, recunosc, nu tocmai usor. Sa invatam sa renuntam la gustarile nesanatoase si sa le inlocuim cu alimente benefice, atat pentru silueta, cat si pentru sanatatea noastra. Sa nu mai intram in magazine, ci sa luam cu noi, la birou, in caserole (exista tot felul de marimi si modele care asigura transportul alimentelor in conditii perfecte). Ascultati-ma inainte sa dati cu oua (bio?) in mine!:)

Citeste si:  Merele reduc colesterolul si ajuta la scaderea in greutate

Fructe de padure
Sunt pline de antioxidanti, au culori mai frumoase decat toate jeleurile din lume pline de conservanti si coloranti cancerigeni, iar antioxidantii lupta aprig impotriva radicalilor liberi si ajuta organismul sa secrete colagen. Care stim cu toatele face pielea sa fie neteda si ferma. Toate reclamele mincinoase la creme de fata se lauda cu colagenul. Afinele au cantitati uriase de vitamina C, care ajuta si ea impotriva imbatranirii celulelor contracarand efectul daunator pe care multe substante chimice il au asupra organelor noastre.

Citeste si:  Ce se intampla in primele luni de sarcina

Alimente bogate in apa
Alimente cu un continut bogat in apa, cum ar fi castravetii, pepenele verde, merele, piersicile, pepenele galben si telina, sunt cele mai bune surse de hidratare pentru pielea noastra. Nici cea mai scumpa crema din comert nu va inlocui aceste minuni suta la suta naturale. In primul rand, importanta este hidratarea din interior. Asadar, salatele de fructe si legume (le puteti chiar combina) tin ridurile la distanta si ne fac tenul sa radieze. Nu uitati nici de ceai verde si de minunata… apa.

Morcovi si rosii
Cu cat sunt mai colorate, cu atat mai bine. Aceste banale legume contin cantitati mari de fitonutrienti si de antioxidanti, care lupta cu aceiasi periculosi radicali liberi. Betacarotenul si licopenul au grija de pielea noastra si ne repara celulele epidermei.

Kiwi
Acest fruct exotic, dar deloc inaccesibil, nu ajuta numai pielii noastre, ci si oaselor. Kiwi contine mai multa vitamina C decat portocalele. In plus, neutralizeaza radicalii liberi care conduc la cancer si la afectiuni cardiace.

Citeste si:  Asertivitatea - cheia succesului in relatii

Spanac
Nu stiu de ce noi, romanii, fugim de spanac si, in general, din pacate, de tot ce contine frunze. Daca sunt si verzi, cu atat mai abitir. Cand gatim, le masacram, le oparim, le fierbem pana cand nu mai ramane nimic din ele. Incercati salata din spanac verde. Poate trebuie sa va cultivati o vreme gustul, dar nu va dati batute. Contine luteina, ceea ce ne ajuta ochii in moduri nesperate, tone de vitamine, vitamina B9, care ajuta la producerea de noi celule, inclusiv pe cele rosii.

Gustarile pot fi si verzi, nu numai dulci si coapte. Organismul si oglinda va vor multumi!


7 Comentarii
  1. Natura versus industrie. Ghici care e mai benefica.
    Omul natural arata ca un armasar pur-singe, omul industrial are oasele fragile, acoperite de muschi atrofiati si straturi pufoase de grasime inutila. Mare noroc ca nu putem vedea inauntrul arterelor si organelor noastre ca ne-am ingrozi:(

  2. eu inainte nu mancam spanac, k acasa mama nu facea k il arunca tata pe geam. acum insa d cand sunt acasa la mine si tre sa imi fac singura de mancare, mananc spanacul oricand am ocazia. il fierb si ii pun putin ulei sare si suc de lamaie. e foarte bun sa il manaci impreuna cu carne la gratar. te face sa digerezi mai usor

  3. Incercati salata din frunze de spanac, cu ulei de masline extravirgin, suc de lamaie si putina sare. Doar atat… e delicioasa!!! O puteti combina cu multe alimente.

  4. Sunt multumita de \”retetele\” postate si tin sa precizez ca sunt foarte adevarate. Mama mea are 41 de ani (eu am 22) si nu are NICI UN RID pe fata, si are o piele FINA ca de bebelus, si stiti de ce? Pentru ca de la o varsta frageda consuma multe fructe,legume, apa plata, etc. etc. Am dat-o exemplu pe ea pt ca are o varsta inaintata. In schimb multe fete de varsta mea, poate chiar mai mici…au riduri cearcane si asa mai departe..AAAAAAAA si celulita la greu. Fetelor faceti miscare, consumati fructe si legume, ca solarul si fondurile de ten nu ascund pe veci imperfectiunile si defectele…….

  5. depinde de gena,am vazut femei la 40-45 ani fara pic de celulita,care manca orice si oricand,alta de 95-100 kg la fel fara celulita,acestea sunt femei cu piele galbuie prin care nu se vede grasimea,nici vase sparte nu au,si mai depinde mult de rasa,femeile albe fac celulita,li se lasa carnea,li se sparg vase,cele de rasa mai gipsy sunt mai \”tapene\”,au fese bombate indiferent de tonaj.
    credeti-ma ca nu tine neaparat de ceea ce mananci,nu zic ca nu e bine sa mananci verdeturi,dar nu asta e cheia tonusului si nici sportul,cele pe care vi le-am dat exemplu sunt casnice si nu misca fundul decat pana la piata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.