Importanta grasimilor esentiale si raportul optim Omega 6/Omega 3

Peste 120 de persoane au fost prezente la cursul organizat de Colegiul Farmacistilor Alba, printre vorbitori numarandu-se lectori de renume precum prof. farm. Marius Bojita, conf. dr. Lorena Filip si asist. univ. dr. Codruta Maier. In cadrul evenimentului Conf. dr. Lorena Filip a sustinut prezentarea „Acizii grasi Omega-3 si sanatatea umana”, furnizand informatii deosebit de utile privind grasimile esentiale si importanta mentinerii unui raport optim Omega 6/Omega 3.

Participantii au recapitulat notiuni de baza legate de structura lipidelor alimentare, cu 24 de acizi grasi comuni – catene liniare formate in general din numar par de atomi de C, care difera intre ei prin lungimea lantului de atomi de carbon si gradul de nesaturare, impartindu-se in: AG saturati (AGS), AG nesaturati (AGNS): Mononesaturati (MUFA), Polinesaturati (PUFA). Exista 2 clase mari de PUFA: clasa omega-6 si clasa omega-3. Se recomanda ca aportul de lipide prin alimente sa fie mai mic sau egal cu 30% din energia totala a dietei – pentru un adult sanatos. Acizii grasi EPA, DHA apartin clasei Omega 3 si sunt specifici lipidelor din peste. Raportul optim Omega 6/Omega 3 este de 2:1-3:1!

Citeste si:  Consumul de lapte in cantitati mari poate dauna sanatatii

Dieta moderna este bogata in Omega 6 (grasimile de origine animala, uleiurile vegetale din seminte de cereale: porumb, floarea soarelui), cu un raport Omega 6/Omega 3 estimat intre 8:1 si 12:1. Deoarece raportul optim omega 6/Omega 3 este de 2:1 – 3:1 se recomanda ca dieta sa fie corectata prin aport suficient de Omega 3. Pentru a reechilibra raportul Omega-6 / Omega-3 se recomanda: consumul alimentelor bogate in Omega-3; reducerea consumului de carne de la animale hranite industrial; cresterea consumului de carne de la animale hranite natural si a consumului de peste; reducerea consumului de uleiuri vegetale bogate in Omega-6 (ulei de floarea soarelui de exemplu); reducerea consumului de alimente procesate (fast-food, mezeluri etc).

Citeste si:  Nodulii la san

Cresterea cu 1% a cantitatii de Omega 3 din alimente reduce cu 40% riscul de infarct!

Conform recomandarilor AHA (American Heart Association) persoanele diagnosticate cu boala coronariana trebuie sa primeasca zilnic 1 g EPA/DHA. Aportul, conform OMS (Organizatiei Mondiale a Sanatatii) pentru femeile gravide trebuie sa fie cel putin 2,6 g de acizi grasi dintre care 100-300mg DHA.

Citeste si:  Unghiile de la picioare ar putea indica riscul de cancer pulmonar

Sursa: Comunicat de presa Houston NPA privind „Curs creditat cu 40 puncte EFC organizat de Colegiul Farmacistilor Alba pentru farmacistii din judet”


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.