Importanta magneziului si a vitaminei D

Sarurile minerale sunt prezente in cantitati importante in corpul uman si reprezinta 4% din greutate. Ca si vitaminele, sarurile minerale nu sunt o sursa de energie, dar sunt indispensabile vietii. Ca si in cazul vitaminelor, si in cazul mineralelor carenta se poate datora fie lipsei lor in cantitate suficienta in dieta, fie unor tulburari de utilizare sau de metabolism.

Oboseala si apatia sunt primele semne ca ai o carenta de minerale. O cura cu magneziu si calciu, precum si oligoelemente, remonteaza organismul si il pregateste pentru sezonul rece.

Magneziul este un mineral ce actioneaza ca un factor de crestere; este tonic general, regenerator, echilibrant psihic, antidepresiv si tranchilizant, drenor hepatic, antiseptic intern si extern, esential pentru celula vie, anticolesterolic si anti-aterosclerotic, mentinand constanta si concentratia calciului din sange.

Cheia echilibrului nervos si muscular – magneziul – este un oligoelement care lupta impotriva oboselii, a stresului si a anxietatii. Magneziul joaca un rol important in fixarea calciului in oase si in decontractarea muschilor, intervine in reglarea ritmului cardiac, favorizeaza scaderea nivelului de colesterol si regleaza tranzitul intestinal. Magneziul mai este denumit elixir pentru sanatate si pentru o viata lunga deoarece este un nutrient capabil sa previna crizele cardiace, hipertensiunea arteriala, aritmia cardiaca, inflamatiile, calculii renali si multe alte afectiuni.

Citeste si:  O noua descoperire: gel cu putere mare de cicatrizare realizat din propriul sange

Magneziul joaca un rol capital in procesele metabolice, magneziul este indispensabil pentru crestere. Este important in formarea oaselor, a proteinelor si a acizilor grasi, in reactiile catalitice indeplinind un numar mare de functii metabolice cruciale, in special in transformarea alimentelor in energie si transmiterea influxurilor electrice de catre nervi si muschi. Magneziul contribuie la formarea noilor celule si stimuleaza grupul de vitamine B. De asemenea, joaca un rol special in ceea ce priveste relaxarea musculara.

Vitamina D, numita si antirahitica, este liposolubila (adica este absorbita de grasimi) si esentiala pentru asimilarea calciului, a carui depunere in oase o asigura. Aportul optim este esential in primii doi ani de viata, cand se finalizeaza formarea scheletului adult, si la batranete, cand menopauza si deteriorarea functiilor organismului provoaca pierderi de substanta osoasa. Potrivit studiilor recente, vitamina D poate preveni numeroase boli si ajuta la tratarea altora. Carenta de vitamina D este urmata de scaderea nivelului de calciu din sange si poate provoca aparitia tetaniei, cu spasme la nivelul mainilor, picioarelor si laringelui. Dupa varsta de 45 de ani, lipsa vitaminei D sporeste pierderea de masa osoasa specifica osteoporozei, o consecinta a menopauzei.

Citeste si:  Pericolele ce il pandesc pe cel mic in casa

Un rol major in transportul calciului si in absorbtia lui la nivel intestinal il are vitamina D. Dieta omului modern este foarte saraca in elementele esentiale sanatatii. De aceea, suplimentarea cu calciu si vitamina D sunt obligatorii, mai ales dupa varsta de 40 de ani, cand procesul de fixare a calciului in organism sufera perturbari majore.

Citeste si:  Robotii Probo si Robonova vin sa se joace cu copiii cu autism din Bucuresti

Solutia de la Vitacare, pentru combaterea carentelor de calciu, magneziu si vitamina D:

Compania Vitacare recomanda femeilor ca in lunile de iarna sa isi suplimenteze alimentatia cu CORAL D – o sursa naturala de calciu Calciu Coral si minerale asociate, imbogatita cu magneziu si vitamina D.

Coral D se recomanda persoanelor cu nevoi crescute de calciu, minerale si vitamina D: femei dupa nastere, femei la menopauza, persoane cu deficit cronic de calciu si magneziu, persoane varstnice pentru mentinerea integritatii oaselor si buna functionare a muschilor, persoane cu nevoi crescute in perioda unor eforturi fizice sustinute (sportivi, persoane care prin natura muncii lor depun zilnic un efort fizic deosebit); pentru refacerea oaselor si a muschilor dupa perioade lungi de imobilizare ca urmare a unor boli sau accidente.

Articol realizat de Dr. Razvan Alexandru – Vitacare.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.