Legume ce nu trebuie sa lipseasca

Please select a featured image for your post

Daca vrei sa mananci cu adevarat sanatos si sa previi sau sa combati anumite boli, din alimentatia ta nu trebuie sa lipseasca nici una din cele cinci legume de mai jos. Afla cateva ceva despre proprietatile lor ca sa te convingi ca trebuie sa le incluzi in mesele tale zilnice. Conopida a inceput sa fie cultivata in Egipt in secolul XVI, raspandindu-se mai apoi in toate tarile cu climat maritim din apusul si sudul continentului nostru. Inrudita cu varza, conopida contine mai putin calciu si magneziu, dar este mult mai bogata ca varza in potasiu si vitamine hidrosolubile din complexul B si vitamina C. Este de asemenea un aliment bogat in fier si clorofila ce ajuta la prevenirea anemiei. Este totodata si antiinflamatoare, analgezica si diuretica. Folosita alaturi de alte alimente sanatoase, conopida poate diminua si riscul mai multor tipuri de cancer. Este recomandata servirea ei atat cruda cat si semifiarta.
Citeste si:  Refloxoterapia
Broccoli este inrudit cu conopida atat ca si gust cat si ca si aspect, diferenta constituind-o culoarea sa verde, verde-albastrui sau chiar violet. Chiar si la proprietati, broccoliul se asemeana cu conopida, fiind la fel de bun antianemic, antiinflamator sau diuretic. Fie fiert la aburi sau in apa cu sare, alaturi de diferite sosuri sau ca si garnitura pentru carne, broccoliul poate contribui la reducerea hipertensiunii sau glicemiei.
Pentru a nu-si pierde proprietatile sale nutritive broccoliul nu trebuie fiert in exces, desi inainte de a fi folosit se recomanda pastrarea sa in apa cu sare circa o jumatate de ora pentru a indeparta eventualii paraziti. Consumul frecvent de broccoli protejeaza organismul impotriva riscului de aparitie a cancerului de colon. Varza de Bruxelles. Aparuta pe langa orasul Bruxelles, varza de Bruxelles face parte din familia verzei, avand o mare valoare terapeutica. Este o leguma bogata in potasiu, fosfor si fier folosita mai ales in combaterea oboselii. Prezent in cantitati mari este si acidul folic, cu rol important in formarea globulelor rosii, dar si indispensabil femeilor insarcinate, ajutand la dezvoltarea sistemului nervos al copilului. Varza de Bruxelles asigura si un tranzit intestinal normal, fiind bogata in fibre. Fata de alte alimente, varza de Bruxelles este indicata in folosirea dietelor de slabit avand un aport caloric scazut. La fel ca si conopida sau broccoliul, varza de Bruxelles se consuma fiarta in apa sau la aburi.
Citeste si:  Sarcina si semnele ei
Andivele. Apreciate inca din antichitate de greci, andivele au un continut bogat in saruri minerale, fosfor, fier, potasiu sau calciu, dar si in vitaminele A, C si cele din complexul B. Andivele sunt depurative si stimuleaza secretia biliara. Andivele au de asemenea si proprietati citostatice impiedicand astfel inmultirea celulelor. Pentru a li se indeparta acel gust amarui, andivele trebuie tinute 15-20 de minute in apa sarata amestecata cu otet. Se consuma cel mai des sub forma de salata avand un gust proaspat. Sucul de andive este folosit pentru ameliorarea unor boli de ochi sau ficat.
Citeste si:  Indemnizatia de maternitate
Sparanghelul. Considerat inca din antichitate un medicament pentru ficat si rinichi, sparanghelul nu este insa atat de cunoscut sau utilizat la noi in tara. Aceasta leguma contine pe langa proteine, lipide, hidrati de carbon, celuloza si vitamine, saruri minerale si fitohormoni. Sparanghelul este un foarte bun diuretic, laxativ si remineralizant. El ajuta si in fluidificarea circulatiei sanguine si in scaderea zaharului din sange. Mai mult decat atat actioneaza si ca un drenor hepatic, renal, intestinal si pulmonar. Sparanghelul are niste solzi care trebuie indepartati odata ce acesta este consumat, indepartarea lor facandu-se incepand de la varf. Pentru a putea fi preparat sparanghelul trebuie oparit.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.