Meditatie in miscare cu Tai Chi

Tai Chi Chuan, cunoscut si ca Taijiquan, Taiji sau Tai Chi, este unul dintre stilurile artelor martiale chinezesti, din ramura Neijia. Neijia sunt numite acele arte martiale „interioare”, unde meditatia, puterea interioara sunt mai importante decat violenta miscarilor. Un calugar taoist din secolul XII a inventat Tai Chi ca metoda de autoaparare. El a observat mai multe animale si a ajuns la concluzia ca sarpele si cocorul, datorita miscarilor lor, au cele mai mari sanse de a invinge adversari puternici. Astfel a creat miscari care le imita pe cele ale acestor doua animale, inclocuind puterea necesara in alte arte martiale cu flexibilitatea si supletea si cateva concepte filosofice taoiste.

Dar, pentru ca in ultimul timp s-a vorbit mult despre beneficiile Tai Chi asupra sanatatii, acest sport a fost preluat de comunitatile vestice, unde este practicat nu ca o arta martiala, ci ca modalitate de a pastra sanatatea si de a reduce stresul.

Citeste si:  Pitiriazis

Adesea Tai Chi este descris ca fiind un tip de meditatie in miscare, pentru ca miscarile usoare ajuta practicantul sa devina mai puternic si mai sanatos, realizand o legatura inte trup si spirit. Practicantul de Tai Chi trebuie sa realizeze o serie de posturi sau miscari line, legate una de alta. Oricine poate face asta, indiferent de varsta, conditie fizica sau greutate, caci Tai Chi nu necesita forta fizica, ci forta interioara si concentrare. Chiar este un sport recomandat adultilor in varsta, celor care nu sunt intr-o forma prea buna si celor aflati in convalescenta, caci miscraile efectuate nu supun corpul unui stres suplimentar.

Cele peste 100 de miscari posibile au rolul de a reduce stresul, de a spori flexibilitatea articulatiilor si puterea muschilor, de a oferi energie si o stare de bine. Poti alege anumite miscari care iti plac, de care ai nevoie sau le poti incerca pe toate. Intensitatea cu care se executa ele depinde de tipul de Tai Chi ales, dar majoritatea lor sunt potrivite pentru toata lumea si includ miscari ritmice coordonate cu un anumit tip de respiratie.

Citeste si:  Serviciile medicale din cadrul Retelei private de sanatate REGINA MARIA sunt accesibile in rate fara dobanda prin CardAvantaj

Concentrarea pe miscarile lente si pe respiratie creeaza o stare de calm si relaxare. Stresul, anxietatea si tensiunea dispar pentru multa vreme dupa o sedinta de Tai Chi. Dar acestea nu sunt singurele beneficii pe care le ofera. Desi are o istorie destul de lunga, Tai Chi a fost recent analizat de medici, care i-au gasit si alte beneficii pe langa acela de a putea reduce stresul: alunga anxietatea si depresia, imbunatateste echilibrul si coordonarea miscarilor, mareste calitatea somnului, scade tensiunea arteriala, usureaza durerea cronica, incetineste pierderea tesutului osos. De altfel, Asociatia pentru Prevenirea Osteoporozei recomanda practicarea de Tai Chi femeilor diagnosticate cu osteoporoza.

Citeste si:  Nestlé Honey Cheerios - alternativa pentru micul-dejun al copiilor

Pentru a putea incepe un program de Tai Chi, nu ai nevoie de un echipament anume. Totusi ar fi indicat sa incepi sub coordonarea unui instructor specializat care sa iti arate posturile specifice si sa iti explice cum se combina acestea cu respiratia. Daca suferi de boli cronice sau ai probleme cu echilibrul, instructorul iti va arata care sunt posturile sigure si cum trebuie sa lucrezi pentru a evita accidentarile. Poti gasi un instructor din orasul tau pe site-ul Asociatiei Romane de Tai Chi si Chi Kung.

Odata ce ai deprins miscarile de baza, poti sa practici Tai Chi singura, de cate ori te simti obosita sau stresata. Pentru un efect de durata, miscarile trebuie repetate zilnic, insa si de cateva ori pe saptamana este foarte bine.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.