Micul dejun, energia diminetii

Please select a featured image for your post

Fie ca e vorba de o cana de ceai sau de lapte, un sandvis sau cereale micul dejun trebuie sa fie prezent zilnic, fiind cea mai importanta masa a zilei. Chiar si consumat in graba si pregatit la intamplare, micul dejun ne asigura forta si energia necesara, neafectand in nici un fel kilogramele in plus. De ce evitam micul dejun? Fara sa ne dam seama de multe ori din pricina grijilor casei, problemelor de serviciu, pregatirii copiilor pentru scoala uitam sa mancam de dimineata. Alteori din cauza prejudecatilor gresite de a nu ne ingrasa sarim intentionat peste aceasta masa de baza inlocuind-o de cele mai multe ori cu diferite chipsuri sau dulciuri sau si mai rau cu cafeaua si tigara. De ce trebuie sa mancam dimineata? Datorita faptului ca noaptea nu manacam, iar in timpul diminetii lucram si consumam calorii, avem nevoie de o masa sanatoasa care sa ne asigure necesarul de vitamine, dar si energie, buna dispozitie si chef de viata. Neasigurand aceasta masa riscam sa ne confruntam cu stari de oboseala, scaderea puterii de munca si de concentrare. Chiar si medicii nutritionisti recomanda respectarea acestei mese de dimineata, afirmand ca este chiar mai importanta decat cea de pranz.
Ce inseamna un mic dejun sanatos si corect? Pentru ca corpul nostru sa functioneze pe toata durata zilei este important ca micul dejun sa fie nu neaparat cantitativ, dar calitativ. De aceea trebuie construit in asa fel incat sa nu lipseasca lactatele, ouale, cerealele, fructele, branzeturile sau sucurile naturale. Asadar o portie de cereale cu lapte, un pahar de suc natural, o felie de paine cu unt si dulceata sau un ou proaspat pot asigura macar o parte din vitaminele recomandate pe parcursul unei zile.
Citeste si:  Un nou tata pentru copilul tau
Micul dejun pentru copii Daca la adulti se mai intampla sa uite de micul dejun, la copii acesta trebuie obligatoriu asigurat. Inca de mic copilul trebuie invatat sa respecte masa de dimineata si sa manance corespunzator. De ce?Pentru ca o masa sanatoasa si corecta de dimineata il va face sa fie mult mai atent si concentrat la ore. De asemenea va fi mai activ neavand mereu senzatia de adormire si infometare. In felul acesta va putea fi dezobisnuit de mic la a renunta la punga cu biscuiti sau bomboane. Micul dejun la adulti poate curprinde o cafea sau un ceai, un suc de portocale sau doar un fruct, acestia fiind capabili de a-si extrage singuri necesarul de vitamine intr-o zi. Mai important este ca micul dejun al copilului sa fie sanatos, atractiv, colorat si divers.
Citeste si:  Cum ne ferim de degeraturi in anotimpul rece?
Kilogramele, deloc o problema Luarea kilogramelor in plus datorita micului dejun este total neadevarata. Un mic dejun sanatos si consistent diminueaza tendinta de a consuma alte alimente in timpul zilei. Mai mult decat atat cercetarile au demonstrat ca persoanele care sar peste micul dejun sunt cele predispuse la obezitate. Bine de stiut Daca te-ai plictisit de obisnuitele cereale cu lapte, dar totusi nu poti renunta la ele presara pe deasupra lor fructe uscate sau proaspete. Puteti opta pentru zmeura, banane, kiwi sau stafide. Produsele lactate asigura necesarul de calciu si proteine. Ouale sunt bogate in fier, proteine si vitaminele A, B, D, E. Fructele de asemenea asigura vitamine, glucide si minerale. Cerealele asigura necesarul de fibre, asigurand un mic dejun bogat in hidrati de carbon.

Citeste si:  Americanii au descoperit o clasa noua de celule susa!

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.