Proiect comun pentru integrarea in comunitatea scolara a copiilor cu ADHD

Please select a featured image for your post

Un Parteneriat intre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS) si Centrul National de Sanatate Mintala si Lupta Antidrog (CNSMLA), cu sprijinul mediului privat, va facilita profesorilor si educatorilor accesul la informatii despre ADHD, in scopul intelegerii cauzelor, manifestarilor si a modalitatilor de tratament ale acestei tulburari.

„Accepta-ma, intelege-ma, invata-ma – este egida sub care sute de educatori, invatatori si profesori din toata tara, vor afla de la specialistii din domeniul psihiatriei copilului si adolescentului cum sa ii ajute pe copiii cu ADHD sa se dezvolte normal si sa isi gaseasca drumul in societate”, informeaza Domnica Petrovai, psiholog de copii, unul dintre specialistii CNSMLA care vor coordona parteneriatul cu cadrele didactice.

„Problemele legate de tulburarea ADHD sunt uneori subevaluate in cabinetele medicale si de obicei ignorate in scoli, de aceea copiii cu ADHD sunt de multe ori stigmatizati, tocmai pentru ca nu exista, la ora aceasta, un mod eficient de recunoastere si de integrare a lor in comunitatea de invatamant. Majoritatea copiilor care prezinta aceasta tulburare sunt etichetati gresit, mutati des dintr-o clasa in alta sau risca sa fie dati afara din scoala”, declara Dr. Ileana Botezat Antonescu, Directoarea CNSMLA, centru cu o bogata experienta in proiecte de anvergura locala si europeana privind sanatatea mintala a scolarilor.

Citeste si:  Hranirea bebelusului cu biberonul

ADHD – impactul asupra educatiei si stilului de viata

Din fericire, ADHD este cea mai tratabila dintre bolile din sfera psihiatriei copilului, declara Prof. Univ. Dr. Iuliana Dobrescu, de la Spitalul Obregia din Bucuresti. D-na Prof. Dobrescu este unul dintre specialistii recunoscuti in Romania care sustine necesitatea acestui tip de parteneriat public privat: „Problema este ca tulburarea nu este recunoscuta si inteleasa, asa ca un numar mic de diagnosticari inseamna un procent mic de copii care, prin terapie comportamentala si tratament, pot ajunge adulti perfect normali”.

Citeste si:  Cum hranesti un mic mofturos

Educatia la copiii cu ADHD (in comparatie cu copiii fara ADHD):

Mai putini termina liceul (61,8% vs 98,7%)
Mai putini termina o facultate (9,1% vs 68%)
Incidenta mai mare a dificultatilor de invatare (45,5% vs 1,3%)
Primesc suspendari sau exmatriculari (70,9% vs 21,3%)

Riscurile si impactul ADHD asupra stilului de viata:

Obiceiuri alimentare incorecte (89% vs 58%)
Tulburari de somn (52% vs 14%)
Mai multi fumatori (57% vs 35%)
Consum crescut de substante/droguri (45% vs 24%)
Afectare emotionala mai mare (32% vs 3%)

„Ca mecanism, parteneriatul va functiona sub forma unor intalniri organizate la sediile institutiilor locale subordonate ministerelor, in care specialisti psihiatri si psihologi de la Centrele de Sanatate Mintala din fiecare judet vor oferi informatii legate de ADHD cadrelor didactice si consilierilor scolari. Credem ca intelegerea acestei tulburari atat de frecvente este pasul cel mai important in tratarea ei cu succes, iar cheia se afla la cadrele didactice si la parinti”, declara Prof. Liliana Preoteasa de la Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Citeste si:  Cosmetice periculoase

Scopul intalnirilor este ca, in final, sa se creeze un set de procedeuri de lucru, un mod unitar de a actiona in cazul suspicionarii prezentei manifestarilor ADHD la copiii din clasa. In afara de sectoarele din Bucuresti, judetele in care se vor desfasura intalniri pe tot parcursul anului sunt: Constanta, Galati, Iasi, Mures, Brasov, Cluj, Timis, Arad, Alba, Prahova, Arges, Bacau, Dolj, cu posibilitatea extinderii, in perioada 2011 – 2012, si catre alte zone ale tarii.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.