Salvati Copiii atrage atentia: Copiii diagnosticati cu ADHD risca sa fie exclusi din gradinita sau scoala

Please select a featured image for your post

Intr-o scrisoare trimisa astazi Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Salvati Copiii isi exprima ingrijorarea fata de o serie de abuzuri ce au fost semnalate organizatiei cu privire la situatia copiilor diagnosticati cu ADD/ADHD (tulburare de hiperactivitate si/sau deficit de atentie) integrati in scoli si gradinite de masa.

Din cazurile aduse in atentia specialistilor Salvati Copiii (psihologi si psihoterapeuti experimentati care ofera servicii de consiliere si terapie copiilor cu diagnostic de ADHD, precum si parintilor acestora), reiese ca intr-un numar ingrijorator de mare de gradinite si scoli generale sunt exercitate presiuni asupra familiilor in care copilul are un astfel de diagnostic, in vederea excluderii acestuia din colectivul de elevi si mutarii lui intr-o alta unitate.

„Ori de cate ori merg la gradinita, educatoarea imi spune cat de problematic este H. Ceilalti parinti fac presiuni asupra noastra pentru a retrage copilul. Ameninta ca nu isi vor mai aduce copiii la gradinita daca copilul meu nu este mutat din grupa. Conducerea gradinitei nu ne sprijina. Mi se spune tot timpul sa aduc de acasa jucarii si carti de colorat pentru H. Nu i se da voie sa se joace cu jucariile gradinitei sau sa coloreze fisele de la gradinita pentru ca le strica”, poveste un parinte al carui copil este diagnosticat cu ADHD.

Citeste si:  Tratament de prima linie pentru limfomul folicular, aprobat in Europa

In plus, in clasele/grupele in care sunt integrati acesti copii, sunt utilizate tehnici si metode de disciplinare care genereaza efecte negative asupra dezvoltarii psihosociale a acestora si mentin sau contribuie la cresterea frecventei comportamentelor problematice in clasa/ grupa. Utilizarea unor sanctiuni de tipul „mustrare in fata clasei si/sau in fata consiliului clasei/consiliului profesoral” (Art.118., 2b), „eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile” (Art.118., 2e), insotite de scaderea notei la purtare, desi statuate in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, reprezinta forme de abuz emotional cu consecinte negative pentru evolutia psihologica si sociala a elevilor.

Citeste si:  Metode de recuperare in scolioza functionala

„Aceste tipuri de actiuni pot intari comportamentul negativ al copilului, pot genera abandonarea scolii si scaderea performantelor scolare si pot afecta dezvoltarea psihologica si sociala a copilului”, declara Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii.

In scrisoarea trimisa astazi Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Salvati Copiii solicita:

transmiterea catre Inspectoratele Scolare a unei adrese/circulare (care, ulterior, sa ajunga in fiecare unitate de invatamant – prescolar, primar, gimnazial) din partea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in care sa se specifice necesitatea mentinerii copiilor diagnosticati cu ADHD in colectivele in care sunt integrati si crearea de contexte educationale optime in care potentialul acestor copii sa fie valorificat iar nevoile lor corespunzator adresate;
modificarea acelor articole din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar ce constituie/ promoveaza forme de abuz emotional asupra copilului, fara a facilita contexte educationale in care comportamentele indezirabile ale copilului sa fie inlocuite cu comportamente si atitudini sanatoase si pozitive;
necesitatea dezvoltarii de solutii educationale pentru copiii cu nevoi educationale speciale, prin pregatirea adecvata a cadrelor didactice si normarea de resurse umane specializate – psiholog educational, consilier scolar, profesor itinerant/ de sprijin in fiecare unitate de invatamant.

Citeste si:  Untul contine vitamina A

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.