Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

Please select a featured image for your post

Calea spre o alimentatie sanatoasa nu consta nici in infometarea la maxim, nici in consumarea in exces a unor alimente sanatoase. Calea spre o alimentatie sanatoasa este respectarea pasilor de mai jos. Alaturi de putina miscare si vointa, te poti mentine sanatoasa si supla. Alimentatie echilibrata. Incearca sa adopti o alimentatie echilibrata, bazata in special pe fructe si legume proaspete, produse lactate( iaurt, lapte), branza de vaci si cereale integrale. Nu uita nici de peste. Acesta este foarte sanatos si te ajuta sa te aprovizionezi cu omega 3, seleniu si iod. Economia de grasimi. Pentru o alimentatie sanatoasa trebuie sa incerci sa reduci grasimile. Ai grija si la alimentele la care grasimile nu sunt atat de evidente (salam, carne sau branza, etc). Inlocuieste pe cat posibil grasimile animale cu uleiurile vegetale. Cel mai bine este sa urmaresti pe etichetele produselor pe care le consumi continutul de grasimi. Reducand acest continut de grasimi, vei diminua si riscul aparitiei unor maladii cardiovasculare. Nu incerca insa sa suprimezi deodata grasimile si dulciurile. Mai bine incearca putin cate putin sa reduci din cantitatea zilnica.
Citeste si:  Cum iti alegi medicul ginecolog ?
Cat mai multe lichide. Consuma zilnic cat mai multe lichide. Organismul are nevoie de cel putin 1,5 litri de lichide. Cele mai indicate lichide sunt apa minerala, ceaiurile din plante si sucurile naturale. Atentie la alcool, acesta trebuie consumat cu grija, pentru ca aduce calorii in plus. Mai putina sare si zahar. Chiar daca sarea da un gust aparte mancarurilor, aceasta trebuie consumata cu moderatie deoarece folosita in cantitati exagerate poate provoca hipertensiune arteriala. Pentru aromatizarea mancarii, apeleaza mai bine la diferite mirodenii si condimente. Incearca sa consumi rar produsele pe baza de zahar si evita pe cat posibil bauturile care contin zahar.
Citeste si:  Pregateste-te de primavara cu vitamina C si zinc!
Savureaza mancarea. Nu te repezi sa inghiti mancarea in graba. Mancarea trebuie mestecata cu grija si rabdare. Concentreaza-te asupra mancarii, dar ai in acelasi timp grija si de cadrul in care se ia masa. Pare ca nu are legatura, dar o masa luata intr-un cadru adecvat, intr-o atmosfera linistita iti va crea si placerea de a-ti savura masa. Legume si fructe. Legumele si fructele te pot ajuta atat sa scapi de kilogramele in plus, cat si sa iti potolesti senzatia de foame. Mai mult decat atat acestea au rolul de a ne proteja de substantele nocive. Este indicata consumarea a 5 portii de legume si fructe pe zi. Acestea contin fibre, doze ridicate de vitamine, dar si substante antioxidante care lupta impotriva radicalilor liberi. Cereleale integrale si cartofii. Painea, pastele, orezul si cartofii nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic. Ele furnizeaza vitamine, minerale si oligoelemente. Acestea sunt ideale pentru ca asigura corpului nostru ceea ce are nevoie pentru a fi sanatos.
Citeste si:  Fotosensibilitate si fototoxicitate
Produsele lactate. Consuma cat mai multe produse lactate, pentru ca acestea asigura necesarul de calciu, fosfor si magneziu. Ele mai contin si seleniu, care protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi. Nu manca nici prea mult, nici prea putin. Mananca sa iti asiguri energia de care are nevoie organismul zilnic. Nu fa excese si nici nu incepe diete drastice. Un regim prea sever te va ajuta sa pierzi kilograme, dar in dauna sanatatii. Sistem incorect. Nu adopta sistemul „mananc doar o prajitura”, „rontai doar cateva chipusuri”, „beau doar o sticla de bere” sau „ma furisez la frigider doar de data asta”. Asa vei reusi doar sa acumulezi o cantitate mare de calorii, chiar daca vei avea senzatia ca nu ai mancat nimic.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.