Slabire rapida si tonifiere prin kinetoterapie: cele mai eficiente exercitii

In articolul trecut am vorbit despre procedurile de fizioterapie care ne ajuta sa scapam de cateva kilograme in plus. Fizioterapia poate fi cotata drept faza de inceput dintr-un program mai lung, ajungandu-se treptat la kinetoterapie, considerata baza procedurilor de remodelare corporala. Oricat ne-am dori sa slabim, fara o tonifiere musculara adecvata, nu vom ajunge sa pastram forma dorita.

Kinetoterapia se bazeaza pe un sistem organizat de exercitii, in care se cere schimbarea modului de viata, atat din punct de vedere alimentar, cat si de ordin fizic si psihic. Pentru inceput se pot executa exercitii aerobe, denumite si cardio, in care tesutul adipos se diminueaza.

Citeste si:  Afinele pot preveni cancerul

Bicicleta orizontala ne poate oferi un confort in plus in executarea diferitelor proceduri. Spatele este perfect blocat, deci riscul aparitiei diferitelor afectiuni in timpul pedalatului este exclus. Mai mult, se prefera pedalatul pentru o lunga perioada de timp, incepand de la 10 minute pana spre o jumatate sau chiar o ora de pedalat. Aici se poate jongla cu numarul de calorii, viteza, timpul sau incarcarea bicicletei, tinandu-se cont intodeauna de pulsul fiecarei persoane in parte.

Banda de alergat va consuma insa mai multe calorii decat bicicleta orizontala, folosind in acelasi timp un numar mai mare de muschi. De preferat, in faza de inceput, se recomanda un mers alert pentru o perioada mai mare de timp. Desigur, si aici se monitorizeaza atent pulsul si numarul de calorii consumat. Ulterior se va prefera planul inclinat, care va solicita din partea noastra un efort considerabil, activand cu precadere si grupa muschilor fesieri, atat de doriti de fiecare in parte.

Citeste si:  Afla cum poti tine departe osteoporoza … fara costuri enorme

In stadiul avansat se recomanda o usoara alergare, jonglandu-se cu viteza si planurile orizontal si inclinat, eliminand astfel toxinele si retentia de lichide din organism.

Se pot adauga greutati la glezna sau maini, in vederea executarii catorva exercitii, activand grupele musculare dorite.

Dupa exercitiile cardio urmeaza exercitiile anaerobe sau de tonifiere. De regula, se prefera exercitiile de coapse-fese-abdomen si brate. Aceste exercitii se pot lucra la spalier, la saltea, pe banca de gimnastica sau chiar din pozitie de ortostatism. In faza initiala se lucreaza cu greutatea corpului, ca in timp sa se adauge greutati, conturand o febra musculara, menita sa arda tesutul adipos, formand fibra muschiului, atat de frumos observabil.

Citeste si:  Hidrateaza-te non-stop

De retinut ar fi mesajul in care procedurile de kinetoterapie merg la pachet si cu un usor regim alimentar, rezultat rapid al scaderii kilogramelor.

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Coordonator recuperare medicala – Clinica Medicala Sport Med Center (www.sportmedcenter.ro)


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.