Soia, alimentul minune

Please select a featured image for your post

Soia este o planta originara din China care alaturi de orez, ciumiza, grau si mei este considerata o planta sfanta. Ea a fost introdusa in Europa in jurul secolului al XVIII-lea si a devenit curand un adevarat campion al sanatatii, fiind folosita in tratarea diverselor boli. In tare noastra soia a fost introdusa in jurul anului 1870 si a fost cultivata prima data in zona Transilvaniei, culturile extinzandu-se treptat si in alte zone. Din pacate in perioada dictaturii comuniste soia a dobandit o reputatie foarte proasta deoarece a fost folosita in prepararea unor mezeluri „celebrul” salam cu soia, in compozitia caruia s-a utilizat soia furajera care era destinata hranirii vitelor. Pe langa aceasta, tehnologia prin care se preparau respectivele produse pe baza de soia era inadecvata. Pe de alta parte, in alte tari cum ar fi S.U.A ( americanii ocupa primul loc in randul celor care cultiva soia) o serie de produse alimentare: salam, biscuiti, prajituri, branzeturi si lapte au in compozitia lor soia datorita faptului ca altii au devenit constienti de virtutile acestei plante.
Soia este o planta folosita in proportie de 100 % de aceea este considerata cea mai utila planta din lume. In compozitia ei intra vitamine ( A, B1, B2, B3, B6, C, D, E, etc) si minerale (calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu si sulf), aminoacizi esentiali ( valina, leucina, izoleucina,lizina) si neesentiali ( acidul aspartic, glutamic, arginina, tirozina), proteine, lecitina, ceara, celuloza, glicogen, fitoestrogeni si fibre vegetale. Pe scurt, soia este o sursa de vitamine, minerale si fibre demna de luat in considerare. Este de un real ajutor in cadrul curelor de slabire deoarece este la fel de hranitoare ca si carnea insa contine doar jumatate din numarul de calorii ale acesteia.
Citeste si:  Cum isi recunoaste bebelusul mama?
Soia are nenumarate virtuti terapeutice printre care: intarirea sistemului imunitar, imbunatatirea functiilor creierului, ameliorarea starilor de oboseala, combaterea afectiunilor cardiace, reechilibrarea energetica a organismului, refacerea rapida a tesuturilor osos, nervos si muscular, revitalizarea pielii, parului si unghiilor, scaderea nivelului de colesterol in sange, tratarea diverselor tumori si a schizofreniei precum si a alcoolismului, reducerea anxietatii, vindecarea artritelor reumatoide, reducerea riscului litiazei renale, ameliorarea psoriazisului etc.
Citeste si:  Nutritia ortomoleculara - protejati-va de gripa porcina (A/H1N1) si cea sezoniera
Boabele de soia au fost considerate secretul longevitatii. Fitomina prezenta in aceste boabe previne ateroscleroza ( prin reglarea colesterolului din sange) si aparitia cancerului, in special a cancerului de san, intarziind imbatranirea si eliminand toxinele din organism. Un rol major pe care soia il are in sanatatea organismului se refera la capacitatea acesteia de disponibilizare a calciului de catre celule. Soia poate fi consumata sub diverse forme Germenii de soia se utilizeaza cruzi, in salate, fierti sau gatiti in tigaie. Germenii se pastreaza la rece nu mai mult de 3-4 zile. Laptele de soia se obtine din seminte presate de soia, lichidul rezultat fiind filtrat iar apoi pasteurizat; el reprezinta un excelent inlocuitor al laptelui de vaca pentru persoanele care au intoleranta la lactoza. Se pastreaza maxim trei zile la frigider. Uleiul de soia. Obtinut prin presare la rece si folosit doar la asezonarea salatelor, este una din cele mai bogate surse de acizi grasi Omega 3 si vitamina E. Se pastreaza in locuri intunecoase, ferit de lumina.
Citeste si:  Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism isi deschide noul sediu
Sosul de soia. Obtinut printr-un procedeu destul de complicat, acest sos oriental se foloseste la asezonarea salatelor si la aromatizarea orezului sau pastelor. Se pastreaz la frigider careva luni. Iaurtul de soia. Fabricat din laptele de soia prin adaugarea de fermenti lactici. Avantajul major este acela ca este complet lipsit de colesterol. Tofu. „Branza de soia” folosita in diverse salate, dar si in supe si ciorbe. Se pastreaza intr-un vas cu apa pentru a nu se oxida, nu mai mult de 4-5 zile. Semintele de soia. Boabele de culoare galbuie, uscate inainte de ambalare si necesitand rehidratare inainte de a fi gatite. Snitelele de soia. Preparate dintr-un amestec de cereale si tofu si folosite ca substituent pentru carne datorita aportului de proteine. Faina de soia. Contine de doua ori mai multe substante proteice si de zece ori mai multe grasimi decat faina de grau. Din pacate nu poate inlocui faina de grau in prepararea painii deoarece nu creste. Se pastreaza maximum doua luni de la cumparare.


2 Comentarii
  1. Alimentele pe baza de soia pot afecta negativ fertilitatea la femei daca sunt consumate in exces si pe o perioada indelungata.

    Soia reprezinta o sursa excelenta de proteine, dar si de cantitati semnificative de estrogen. Alimentele pe baza de soia contin fitoestrogen, hormonul feminin al plantelor, care actioneaza in general asemanator cu hormonul din organismul femeilor. Printre beneficii s-ar numara diminuarea simptomelor menopauzei si incetinirea cresterii celulelor canceroase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.