Soia, un aliment complet

Soia este un aliment vegetal care se bucura de foarte mult succes in curele de slabire, in regimul vegetarian, in unele tratamente, etc. Principalii constituienti ai acestui aliment sunt: proteine 40%, lipide 12-25%, glucide 10-15%, saruri minerale, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, vitaminele A, B1, B2, D, E, celuloza, caseina, lecitina. Pentru persoanele vegetariene soia nu trebuie sa lipseasca din alimentatie. Fiind un aliment echilibrat poate inlocui cu succes o masa. Exista o varietate de produse de soia, cum ar fi:
Faina din soia – este de 4 ori mai bogata in azot decat faina de grau. Este de pana la 5 ori mai mai putin bogata in carbohidrati, ceea ce face din ea un produs echilibrat.

Citeste si:  Ceaiul negru creste riscul de artrita reumatoida

Bobul de soia – furnizeaza circa 12-25% ulei (acest ulei contine acizi grasi nesaturati, mononesaturati – acid oleic, polinesaturati linoleic, acid arahidonic. Bogatia uleiului de soia in acizi grasi polinesaturati si prezenta acidului arahidonic ii asigura puternice proprietati in ceea ce priveste reducerea colesterolului.

Exista deja si suplimente nutritive bogate in soia cu o concentratie de 90 %. Foarte multi sportivi consuma proteina din soia deoarece are o viteza mai mare de absorbtie si este bogata BCCA – un complex de 3 aminoacizi esentiali (leucina, valina, isoleucina) foarte importanti pentru sportivi in timpul efortului. S-a considerat mult timp de catre specialisti ca acesta proteina este deficitara deoarece nu contine cativa din aminoacizi esentiali. Organismul are un depozit de aminoacizi si cand consumam o proteina, ca cea din soia, deficitara in unii aminoacizi esentiali, ii scoate din acest depozit si completeaza lipsurile. Trebuie sa mancam o varietate de alimente pentru a avea o varietate de aminoacizi disponibili. Daca mancam tot timpul aceleasi alimente, iar organismul este deficitar in unii aminoacizi esentiali, nu avem cum sa umplem acel depozit. Este bine sa combinati la aceeasi masa alimente cu diferite tipuri de proteina. Corpul nostru poate face ca o proteina din soia sa devina o proteina completa. Aceasta e bine pentru ca proteina din soia are si alte proprietati:

Citeste si:  Banala raceala ar putea constitui cheia tratarii cancerului

-pentru femeile in varsta – previne aparitia osteoporozei;
-se pare ca previne unele forme de cancer;
-reduce simptomele menopauzei;
-scade colesterolul;
-este un aliment complet si foarte usor digerabil;
-constructor de prim ordin (muschi, oase, nervi);
-energetic, remineralizant,echilibrant celular;
-ajuta in unele terapii cu estrogen precum si in unele boli mentale degenerative.

Citeste si:  Vaccinarea impotriva cancerului de col uterin reduce riscul tumorii cu 94%

Pentru o viata sanatoasa specialistii va recomanda sa consumati zilnic soia. Este o proteina usoara si are avantajul ca are un procentaj considerabil in proteina atat de necesara organismului nostru. Se poate prepara in nenumarate feluri si poate concura cu succes cu proteina animala. Se presupune ca este mult mai sanatoasa decat proteina animala, deoarece nu contine grasimi saturate atat de nocive organismului.


6 Comentarii
  1. mie nu-mi place soia deloc! nu inteleg de ce zic unii ca are acelasi gust cu carnea ca NU ARE. nu stiu cum o puteti manca

  2. soia….reveniti la vechi obiceiuri comuniste?? se pare ca nea nelu dorea sa fim un popor @>> cu silueta dar fara substanta cerebrala>>// se pare k la unii la nivel cerebral nu prea mai e nimic de recuperat :))))

    hai sa fim seriosi….. spitalul e aproape>>>>>>>>>>>>>>>

  3. pt voi e mai departe spitalul?pt voi cei cu idei putine dar care par fixe?despre idei comuniste vb toti cei ce au citit sau ascultat numai anumite carti(?)sau programe tv.nu e nimic ,de model nu ramine nimeni pe lumea asta nici chiar cei cu idei ne-comuniste.va doresc succese, sa mincati bine ca sa parafrazam o sintagma la moda care face cariera printre cei intoleranti.va doresc sa aveti parte numai de fripturi de porc bine impanate, tochituri cu condimente, usturoi, sarmale cu multa grasime, lucioase, smintina cu 10-20%grasime, salamuri adevarate prajituri cu creme, frisca, ciocolata etc pt a va dezvolta acea masa cerebrala de care facurati vorbire.succese si pofta buna .sa ma tineti la curent cu evolutia \”substantei cerebrale\”(nu am mai intilnit asocierea asta, dar omul invata cit traieste)de care dispuneti .ce criteriu de evaluare ati folosit la determinarile facute?

  4. Un specimen de tipul celei care se ingrijeste de aspectul fizic si neglijeaza segmentul intelectual si de cele mai multe ori comenteaza in plus

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.