Solutii pentru managementul farmaciei in perioada de criza oferite in cadrul editiei XI a simpozionului Farma Practic

Please select a featured image for your post

Intre 30-31 martie 2012 s-a desfasurat la Hotel Alpin din Poiana Brasov cea de-a XI-a editie a simpozionului Farma Practic organizat de catre Houston, companie independenta de comunicare medicala si organizare evenimente. Manifestarea a reunit peste 170 de farmacisti si asistenti de farmacie in principal din judetele Teleorman, Olt, Arges, Valcea, Dolj, Gorj.

Editia a XI-a a fost coordonata de catre drd. Tiberiu Tataru, manager Spitalul de Pneumoftiziologie „Tudor Vladimirescu” din Targu Jiu.

Printre lectorii care au sustinut prezentari in cadrul evenimentului s-au numarat: prof. dr. Dumitru Lupuliasa, prof. dr. Nicolae Calomfirescu, Prof. univ. dr. Eliza Gofita, Farm. pr. Adelaida Haiduc, Sef lucr. dr. Elena Dinte, Sef lucr. dr. Corina Ureche, Farm. pr. Angela Bindea, Viorel Vodita, farm. Rodica Aluas, farm. Geza Horvath, farm. Tania Dumitrescu, Dr. Liliana Ionita, Dr. Gabriel Ilie, Dr. Mihaela Cerbu, Dr. Dana Boricean.

Programul conferintei a fost structurat pe doua zile, reusind astfel sa ofere un cadru propice de comunicare si schimb de opinii intre participanti si lectori. Evenimentul a fost creditat EFC si EMC.

Simpozionul a oferit tuturor celor care au participat atat informatii legate de afectiuni si produse nou lansate sau deja prezente pe piata, cat si teme de actualitate precum importanta unei bune coordonari manageriale in farmaciile independente in perioada de criza sau dezbateri despre importanta perfectionarii continue a farmacistilor si asistentilor de farmacie.

Farmacistii si asistentii de farmacie prezenti, dar si lectorii au acordat o atentie deosebita temelor care prezentau solutii diverse pentru managementul farmaciei mai ales in perioada de criza. Printre solutiile prezentate de catre Europharm Distributie se numara: reducerea costurilor – impact pozitiv in lichiditati si totodata in profitabilitatea situatiilor financiare; reducerea stocurilor – impact pozitiv in lichiditati; monitorizarea rezultatelor si luarea deciziilor – impact pozitiv in vanzari si in incasari; eliminarea locatiilor neprofitabile; amanarea investitiilor. De asemenea, au fost precizate care sunt aspectele pe care trebuie sa le avem in vedere cand luam decizii in perioada de criza: asigurarea continuitatii activitatii farmaciei; asigurarea posibilitatii de a efectua plati catre furnizori, catre angajati, catre institutiile statului; asigurarea unui grad cat mai mic de indatorare. Conducerea farmaciei trebuie sa urmareasca optimizarea stocurilor prin luarea unor decizii strategice si prin identificarea produselor cu viteza mare de rotatie, deci cu impact negativ in lichiditati. Astfel se diminueaza riscul de a avea pe stoc produse care pot fi scoase de pe lista medicamentelor compensate sau produse deteriorate. De asemenea, in managementul stocurilor trebuie luata in considerare si posibilitatea de aparitie pe piata a unui medicament generic cu pret mai mic decat cel din stoc.

Citeste si:  Ce trebuie sa stie orice femeie

„Este deja al doilea an in care Europharm Distributie se alatura evenimentelor regionale Farma Practic organizate de Houston, sustinand astfel orientarea companiei noastre spre farmaciile independente. Aceste serii de conferinte ne dau posibilitatea sa ne implicam in dezvoltarea profesionala a farmacistului, comunicand direct cu clientii nostri pe subiecte din practica zilnica sau oferind solutii salvatoare pentru managementul farmaciei in perioada de criza”, a declarat Viorel Vodita, Marketing Manager Europharm Distributie.

Intrebat despre managementul farmaciilor in perioada de criza, prof. dr. farm. Dumitru Lupuliasa este de parere ca, „teoretic vorbind, criza a inceput in 2007, dar criza in farmacie a inceput mult mai devreme si va dura mai mult pentru ca sunt foarte multe schimbari si iti strica planul pe care l-ai facut in legatura cu managementul si strategia pentru anul care urmeaza. Din acest punct de vedere sigur ca exista cateva modalitati pe care colegii le incearca. Evident, prima inseamna reducerea cheltuielilor de orice natura, trebuie privit cu atentie orice tip de cheltuiala, de personal, de locatie, adica orice. Daca inainte eram obisnuiti ca trebuie sa avem stocuri de medicamente cel putin pentru trei luni de zile, in momentul actual stocurile trebuie sa ruleze foarte mult, nu trebuie sa existe stocuri fiindca asta inseamna bani imobilizati. Ar fi doua dintre aspectele de contracarea a crizei. De asemenea, sa fim tot timpul cu ochii pe noutati, astfel incat sa fim mereu informati vizavi de noile medicamente aparute, de produsele de ingrijire si de tot ceea ce inseamna produsele pe care farmacistul le poate oferi societatii in general”.

Citeste si:  Asimetria sanilor: o problema medicala sau de ordin estetic?

Prezenta pentru prima data la o editie Farma Practic, prof. univ. dr. Eliza Gofita din cadrul UMF Craiova este de parere ca „Interactiunea medicilor cu farmacistii si asistentii de farmacie este extrem de importanta deoarece trebuie permanent sa ne perfectionam chiar si noi alaturi de ei, trebuie sa stim ce este mai nou in domeniu, deoarece numai asa putem sa actionam cel mai bine in folosul pacientului. Colaborarea dintre aceste tabere este extrem de importanta, dar de cele mai multe ori ea nu prea are loc ceea ce poate duce la multe situatii defectuoase. Niciodata nu trebuie sa minimalizam rolul farmacistului si al asistentului de farmacie, deoarece aceste doua specializari trebuie respectate in ceea ce priveste cunostintele pentru medicamente si pentru schemele de tratament. Importanta farmacologica este un aspect esential pentru pacient, dar si pentru medic. Putem imbunatati relatia medic-farmacist prin modul de formare si de perfectionare al amandurora, pentru ca daca ei reusesc sa isi impuna o legatura mai stransa, totul va fi in avantajul pacientului, care practic este cea mai importanta piesa din cadrul relatiei medic, farmacist si asistent de farmacie”.

Citeste si:  Protejeaza-ti parul de razele ultraviolete

„Ma bucur ca astfel de evenimente au inceput sa includa si asistentii de farmacie pentru ca si acestia au nevoie de pregatire, asistentul de farmacie fiind un ajutor permanent pentru farmacist, deoarece el lucreaza tot timpul sub indrumarea farmacistului si este foarte utila pregatirea asistentilor dupa terminarea studiilor. Mi-ar placea sa spun ca imaginea farmacistului este buna, ar trebui sa fie buna, pentru ca farmacistul este un profesionist al sistemului de sanatate, este un specialist in domeniul medicamentului. As putea sa spun ca este singurul specialist in domeniul medicamentului, pentru ca el are studiile necesare pe care le face pe parcursul facultatii si cred ca aceasta ii da dreptul sa consilieze pacientul in momentul in care acesta iese de la medic, sau in momentul in care acesta i se adreseaza direct lui”, a declarat farm. pr. Adelaida Haiduc, vicepresedinte Colegiul Farmacistilor Cluj.

Urmatoarele editii ale seriei Farma Practic sunt organizate la Poiana Brasov – Hotel Alpin, dupa cum urmeaza:

Farma Practic editia XII 4-6 mai 2012 – pentru farmacistii si asistentii de farmacie din judetele TM, CS, HD, MH;
Farma Practic editia XIII 15-17 iunie 2012 – pentru farmacistii si asistentii de farmacie din judetele BT, SV, IS, NT;
Farma Practic editia XIV 29 iunie-1 iulie 2012 – pentru farmacistii si asistentii de farmacie din Bucuresti si judetul Ilfov.

Pentru inscrieri la evenimentele viitoare: 021-317.09.43; 0725.221.018 sau evenimente@houston.ro.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.