Somnul adecvat si reducerea stresului ajuta la scaderea in greutate

Daca doriti sa va cresteti sansele de a scapa de kilogramele in plus, reducerea nivelului de stres si respectarea unui program adecvat de somn par a fi doua conditii esentiale. Potrivit unei cercetari recente, publicate in International Journal of Obesity, persoanele care incearca sa slabeasca cu cel putin 5 kg, au mai multe sanse sa reuseasca daca iau masuri de gestionare a stresului si dorm minim sase si maxim opt ore, in fiecare noapte.

„Unii oameni nu trebuie decat sa-si reduca din programul zilnic si sa mearga la culcare mai devreme. Altii pot descoperi ca exercitiul fizic ii ajuta sa-si reduca nivelul de stres si sa aiba un somn de calitate. Pentru altii, tehnicile de relaxare, cum este meditatia, s-au dovedit la fel de folositoare pentru scaderea in greutate”, a explicat dr. Charles Elder, autorul studiului.

Citeste si:  Cercetatorii afirma: Chimicalele ne predispun la obezitate!

Pentru a ajunge la aceasta concluzie, oamenii de stiinta au examinat circa 500 de persoane. Toti participantii au luat parte la intalniri saptamanale in care le-a fost masurata greutatea corporala si au primit sfaturi de nutritie si fitness (scaderea numarului de calorii zilnic cu 500, adoptarea unei diete sarace in grasimi si zahar, un consum ridicat de fructe si legume, cresterea timpului alocat activitatii fizice cu 180 de minute pe saptamana). De asemenea, li s-a cerut sa mentina un jurnal alimentar, observandu-se ca acele persoane care au participat la mai multe intalniri si au mentinut mai cu strictete jurnalul, au inregistrat cele mai insemnate scaderi in greutate.

Citeste si:  Fugi de gripa si raceala

In plus, participantilor li s-a cerut sa vorbeasca despre problemele lor legate de insomnii, stres si stari depresive, precum si sa raporteze cate ore petreceau zilnic dormind si uitandu-se la televizor sau in fata computerului.

Participantii care au raportat un nivel mai redus de stres si care dormeau intre sase si opt ore in fiecare noapte, au reusit mai degraba sa slabeasca cele cinci kilograme pe care si le propusesera la inceputul studiului. Mai exact, sansele acestora se dublau fata de cele ale participantilor care erau fie foarte stresati, fie dormeau mai putin de sase ore pe noapte.

Citeste si:  Cum ne mentinem pielea sanatoasa

International Journal of Obesity


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.