Stres si oboseala? Invinge-le in mod natural

Stresul si oboseala sunt foarte comune astazi, intr-o forma sau alta. De obicei, o perioada oricat de scurta de relaxare face minuni, dar exista si cazuri cand un somn bun sau un week-end la munte nu rezolva problema sau o rezolva doar pentru moment. Atunci se impune o schimbare a modului de viata si o incercare de a tine stresul sub control, pentru ca a-l elimina complet este aproape imposibil. Cum facem asta?

In primul rand, schimband cate ceva in alimentatie. Nu are rost sa-ti mai spun cat de mult te ajuta fructele si legumele proaspete la orice varsta, asa cum nu are rost sa-ti mai spun cat de rau este zaharul rafinat. Pentru a avea energie toata ziua, ia un mic dejun bogat, un pranz sarac in carbohidrati si o cina usoara. Nu uita cei doi litri de apa care impiedica deshidratarea si favorizeaza eliminarea toxinelor. In sfarsit, renunta la cafea, care iti da energie pe moment, dar provoaca oboseala si somnolenta pe termen lung.

Pentru a-ti intari sistemul imunitar si a-ti proteja organismul, ai nevoie de un supliment cu multivitamine si minerale, din care nu trebuie sa lipseasca magneziul si complexul de vitamine B, in special B6 si B12, care mentin sanatatea sistemului nervos si regleaza raspunsul organismului la stres.

Citeste si:  Homeopatia, o metoda de tratament fara efecte adverse

Stii ce se spune despre pauzele lungi si dese… ei bine, este foarte adevarat. Nimeni nu poate sa lucreze incontinuu, cel putin nu la randament maxim. La fiecare 50 de minute de lucru, ai nevoie de 10 minute de pauza, in care este indicat sa te plimbi putin, daca ai unde. Nu este in niciun caz o pierdere de timp. Pauzele maresc productivitatea muncii.

A vorbi despre sport cand nu ai energie nici ca sa faci un dus e lucru mare. Dar sport nu inseamna neaparat sala, aerobic sau pillates. Sport inseamna si o plimbare in parc, o tura cu rolele sau orice alta activitate in aer liber. E mai relaxant decat iti imaginezi si are efecte pozitive asupra sistemului nervos.

Urmatoarea idee este ceva mai placuta: aromoterapia. Levantica este recunoscuta pentru proprietatile relaxante. Poti pune cateva picaturi de ulei in apa pentru baie sau pe perna, poti folosi lampa de aromoterapie sau cateva flori zdrobite. Evident, doar mirosul unei plante nu pote fi un remediu minune, dar combinat cu celelalte metode, poate da rezultate uimitoare.

Citeste si:  Ce nu stiati despre visuri...

Stresul este deseori legat de insomnie. Esti atat de obosita incat nu poti sa adormi, apoi esti obosita pentru ca nu ai dormit… un cerc vicios. De aceea, un somn linistit si lung este esential pentru relaxare. Pentru a alunga insomnia, evita mancarurile grele, fa o baie calduta inainte de culcare si respecta orele de somn.

Levantica este cea mi cunoscuta, dar nu este singura planta care te ajuta in lupta cu stresul si insomniile. Ceaiurile, tincturile sau uleiurile aromate din plante sunt remedii ieftine si naturale care lupta eficient cu stresul si nu au efecte secundare. Sa le luam pe rand:

Ginsengul este folosit de mii de ani in Asia. Tinctura din aceasta planta ajuta la refacerea sistemului nervos dupa o perioada prelungita de boala, oboseala sau stres.

Catusnica este o planta mai putin cunoscuta, numita si menta pisicii sau iarba matei. Este foarte eficienta in lupta cu anxietatea, nervozitatea si insomnia, functionand ca un sedativ natural.

Citeste si:  Medicina personalizata: o realitate pentru Roche la ASCO 2011

Musatelul sub forma de ceai are un efect calmant, antihistaminic si antiinflamator. Un ceai baut seara te ajuta sa te relaxezi si sa ai un somn linistit.

Roinita functioneaza ca un sedativ usor, usurand tensiunea si durerile usoare. Relaxeaza si previne insomnia, dar este eficienta si in tratarea nervozitatii si depresiilor.

Valeriana induce o stare de bine, de liniste si calm, previne insomnia.

Rozmarinul este o planta aromatica foarte cunoscuta, dar este eficient nu numai in bucatarie, ci si ca planta medicinala. Calmeaza depresia, ajuta la relaxare, iar in combinatie cu musetelul inlatura tensiunea si chiar durerile de cap.

Florile de tei sunt foarte folosite pentru ceaiuri si pe buna dreptate. O cana cu ceai de tei inlatura anxietatea si nelinistea, iar pe termen lung intareste sistemul nervos si mareste rezistenta la stres.

Aceste sfaturi pot functiona pe termen scurt, insa pentru a avea o viata linistita si o sanatate de fier, este foarte important sa elimini pe cat posibil factorii care iti provoaca stres si griji.


2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.