Stretching: avantaje si sfaturi pentru executia corecta

Stretching-ul a fost considerat principala activitate inainte de efort. Acum s-au schimbat putin prioritatile, in sensul in care stretching-ul se aplica dupa incalzire. Se considera asa pentru ca musculatura „rece” duce la intinderi sau chiar ruperi musculare, contracturi etc. Cunoscut ramane faptul ca stretching-ul este utilizat indeosebi si dupa exercitiul fizic.

Executat cum trebuie, stretching-ul previne accidentarile contribuind la:

cresterea flexibilitatii;
marirea axului de miscare;
corectarea posturii in exercitiu;
relaxarea musculaturii;
cresterea coordonarii in miscare si/sau sport etc.

Citeste si:  Ghid de detoxifiere

Intaresc faptul ca stretching-ul trebuie aplicat corespunzator. In acest sens, iata cateva sfaturi pentru aplicarea optima a acestuia:

Daca doare ne oprim. Stretching-ul n-ar trebui sa doara, insa daca se intampla, relaxeaza musculatura pana unde te simti confortabil si continua intinderea;
Mentine fiecare intindere 15-30 de secunde. Se doreste intinderea muschiului atata timp cat se relaxeaza. Stretching-ul se va face gradual, fara fortare;
Evita miscarile bruste in timpul streching-ului. Cicatricile musculare pot ingreuna flexibilitatea;
Respira. Respiratia este parte importanta pentru fiecare miscare, inclusiv stretching-ul;
Egalitate. Chiar daca esti dreptaci, nu neglija partea stanga a corpului. Stretching-ul se practica egal, pentru ambele parti.

Citeste si:  "Sarcina pas cu pas", noul pachet de analize de laborator destinat gravidelor in clinicile Medsana

Dupa un exercitiu fizic, este recomandat sa relaxam musculatura. Prin diferite metode de respiratie si miscari usoare, alaturi de stretching, vom aduce o normalitate corpului, enuntand: scaderea batailor inimii din alert la normal; reglarea respiratia in limite normale; evitarea contracturilor musculare; evitarea starilor de ameteala; relaxarea musculaturii.

Nu neglija avantajele stretching-ului! Chiar daca esti incepator sau sportiv de performanta, o buna incalzire si relaxare/intindere te poate scapa de eventualele accidentari, contribuind la imbunatatirea performantelor.

Citeste si:  Mancare sanatoasa, copil sanatos

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Coordonator recuperare medicala – Clinica Medicala Sport Med Center (www.sportmedcenter.ro)


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.