Stretching: avantaje si sfaturi pentru executia corecta

Stretching-ul a fost considerat principala activitate inainte de efort. Acum s-au schimbat putin prioritatile, in sensul in care stretching-ul se aplica dupa incalzire. Se considera asa pentru ca musculatura „rece” duce la intinderi sau chiar ruperi musculare, contracturi etc. Cunoscut ramane faptul ca stretching-ul este utilizat indeosebi si dupa exercitiul fizic.

Executat cum trebuie, stretching-ul previne accidentarile contribuind la:

cresterea flexibilitatii;
marirea axului de miscare;
corectarea posturii in exercitiu;
relaxarea musculaturii;
cresterea coordonarii in miscare si/sau sport etc.

Citeste si:  Relatia parinte-copil

Intaresc faptul ca stretching-ul trebuie aplicat corespunzator. In acest sens, iata cateva sfaturi pentru aplicarea optima a acestuia:

Daca doare ne oprim. Stretching-ul n-ar trebui sa doara, insa daca se intampla, relaxeaza musculatura pana unde te simti confortabil si continua intinderea;
Mentine fiecare intindere 15-30 de secunde. Se doreste intinderea muschiului atata timp cat se relaxeaza. Stretching-ul se va face gradual, fara fortare;
Evita miscarile bruste in timpul streching-ului. Cicatricile musculare pot ingreuna flexibilitatea;
Respira. Respiratia este parte importanta pentru fiecare miscare, inclusiv stretching-ul;
Egalitate. Chiar daca esti dreptaci, nu neglija partea stanga a corpului. Stretching-ul se practica egal, pentru ambele parti.

Citeste si:  Cand cel mic nu se opreste din plans

Dupa un exercitiu fizic, este recomandat sa relaxam musculatura. Prin diferite metode de respiratie si miscari usoare, alaturi de stretching, vom aduce o normalitate corpului, enuntand: scaderea batailor inimii din alert la normal; reglarea respiratia in limite normale; evitarea contracturilor musculare; evitarea starilor de ameteala; relaxarea musculaturii.

Nu neglija avantajele stretching-ului! Chiar daca esti incepator sau sportiv de performanta, o buna incalzire si relaxare/intindere te poate scapa de eventualele accidentari, contribuind la imbunatatirea performantelor.

Citeste si:  Punctele negre mereu o problema: cum scapam de ele?

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Coordonator recuperare medicala – Clinica Medicala Sport Med Center (www.sportmedcenter.ro)


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.