Stretching-ul – frumusete si relaxare

Dupa abdomene, flotari, exercitii cu greutati, jogging sau bicicleta nu te indrepta direct catre dus. Dupa orice forma de exercitiu fizic, este recomandat sa faci si o sedinta de stretching. Muschii tai s-au contractat intens in timpul activitatii fizice si au nevoie de relaxare.

Cu totii facem o forma de stretching fara sa ne dam seama, atunci cand ne intindem. E placut si relaxant, dar putini stiu ca stretching-ul este o activitate benefica muschilor, incheieturilor si care mareste flexibilitatea.

Partea cea mai buna este ca nu trebuie sa fii in forma maxima si nu trebuie neaparat sa mergi la sala ca sa faci stretching. Poti sa-ti intinzi muschii si daca esti o persoana sedentara si chiar este foarte indicat.

Multi sportive de performanta fac exercitii de stretching inainte si dupa activitatea pe care o depun. Probabil ca stiu ei ce stiu, nu? Iata de ce stretching-ul nu trebuie sa lipseasca din activitatea ta zilnica.

Citeste si:  Valorile care conteaza intr-o familie

– Mareste flexibilitatea. Muschii flexibili iti imbuntatesc performantele. Ridicatul unor obiecte grele, urcatul scarilor, alergatul dupa autobuz, lucruri pe care le facem cu totii zi de zi vor deveni mai putin obositoare.

– Imbunatateste flexibilitatea incheieturilor. Asta inseamna ca vei avea un echilibru mai bun, o mobilitate mai buna, iar riscul de cazaturi sau entorse va fi mai mic.

– Stretching-ul imbunatateste circulatia. Fluxul de sange catre muschii tai va fi mai ridicat, ceea ce te ajuta sa-ti revii mai repede dupa o febra musculara sau o intindere.

– Contribuie la o tinuta frumoasa. Exercitiile de stretching facute frecvent iti pastreaza muschii relaxati si puternici, ajutandu-te sa pastrezi o pozitie corecta. De exemplu, pentru a avea un spate drept este necesar ca muschii spatelui sa fie putenici.

– Micsoreaza stresul. Din cauza stresului, muschii tai devin incordati si durerosi. Stretching-ul relaxeaza si “vindeca” acesti muschi.

– Previne accidentele. Daca iti pregatesti muschii si articulatiile pentru sedinta de fitness, ai mult mai putin sanse sa faci o intindere, o febra musculara sau o entorsa.

Citeste si:  Tratament promitator cu celule susa contra diabetului de tip I

– Si nu in ultimul rand, stretching-ul ajuta la eliminarea celulitei si alungeste usor muschii. Vei avea picioare mai lungi si mai frumoase daca iti intinzi in fiecare zi coapsele si gambele.

Pentru a putea sa te bucuri de toate beneficiile pe care ti le adduce stretching-ul e necesar ca exercitiile sa fie executate corect. Iata cum poti evita greselile:

– Lucreaza cele mai importante grupe de muschi. Cand faci stretching nu ocoli gambele, coapsele, spatele, ceafa si umerii.

– Fa-ti incalzirea. Acum ceva timp se credea ca stretching-ul in sine este o metoda de incalzire. Intre timp s-a descoperit ca aceste exercitii facute fara incalzire pot provoca intinderi destul de grave.

– Pastreaza fiecare miscare timp de 30 de secunde. Tesutul nu se intinde atat de repede cum ai crede. Pastreaza muschiul intins cel putin 30 de secunde si cel mult 60 de secunde, daca ai muschii foarte incordati sau lucrezi o zona cu probleme.

Citeste si:  Leacuri de casa

Nu trebuie sa doara. E normal sa simti ceva tensiune in muschi, dar nu trebuie sa simti durere. Daca doare inseamna ca ai exagerat putin. Relaxeaza muschiul si incearca din nou, dar opreste-te intr-un punct in care nu simti niciun fel de durere.

– Lucreaza toti muschii in mod egal. Daca esti dreptace, nu inseamna ca trebuie sa neglijezi umarul stang sau coapsa stanga.

Tu alegi cat de des vei face exercitiile de stretching. De obicei, se fac dupa fiecare sedinta de fitness, jogging sau orice alt tip de activitate care iti solicita muschii. Daca ai o munca sedentara si stai mult la birou, poti incerca sa faci in fiecare zi putin stretching pentru muschii spatelui, pentru a elimina tensiunea. Vei vedea ca este un exercitiu usor de executat, foarte relaxant si destul de placut.


2 Comentarii
  1. A propos de chestii de-astea care nu dureaza mult si sunt de maxim efect. Intr-un articol ni se recomanda sa incordam si sa relaxam fesele, consecutiv, pentru a avea un posterior bombat. si, ca sa ne convinga, autoarea zicea ca nu trebuie sa alocam un timp special acestei activitati. Ca putem face asta in timp ce mergem, in statia de autobuz etc. Va dati seama, daca observa cineva cum am mai scapa din penibilul situatiei? Sa stai in statie si sa-ti batai fundul sus, jos, sus, jos… eu as zice ca mi-e frig…:))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.