Telefonul Copilului 116 111 isi extinde programul de lucru

Please select a featured image for your post

Asociatia Telefonul Copilului prelungeste, din 1 martie, programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111, pana la miezul noptii. Decizia de prelungire a programului a fost luata pentru a putea raspunde numarului tot mai mare de apeluri. Astfel, incepand cu data de 01 martie 2011, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116 111, se va derula in intervalul 08.00 – 00.00, iar numarul de specialisti, de la celalat capat al firului, se suplimenteaza cu 7 noi asistenti sociali si psihologi.

Initiativa se desfasoara sub sloganul „Telefonul Copilului 116 111 te asculta din zori pana-n miez de noapte”, si este finantata din fondurile puse la dispozitie de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation si din fondurile adunate in urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM in beneficiul Asociatiei Telefonul Copilului.

Citeste si:  5 lucruri esentiale inainte de a merge la cumparaturi cu copiii

„Intr-un context national influentat tot mai acut de criza financiara, este foarte important ca tot mai multi copii si parinti aflati in nevoie sa stie ca nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, pana la miezul noptii, al singurei linii de asistenta gratuita la nivel national adresata copiilor si parintilor, 116 111, este o dovada in plus ca ne pasa. Noul program de lucru si suplimentarea numarului specialistilor care se afla la celalalt capat al firului, va oferi posibilitatea Asociatiei Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de incalcare a drepturilor copilului. Dorim sa multumim VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation si Europa FM, pentru ca au facut posibila implementarea acestui demers”, a declarat dna. Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Citeste si:  Obiceiul de a fuma in masina, periculos pentru copii

La finalul anului 2009 Asociatia Telefonul Copilului a numarat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizatiei, pentru ca, la finalul anului 2010, sa numere 14.222 de copii catre care activitatile s-au indreptat, asadar o crestere de 122,7% fata de anul 2009.

In ceea ce priveste apelurile inregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o crestere de 31,39% fata de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 in anul 2010 sunt urmatoarele: consiliere psihologica (55,58%), abuz (24,65%), probleme educationale (5,93%).

Citeste si:  Acupunctura, in pachetul decontat de Casa de Asigurari

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 in anul 2010 sunt urmatoarele: consiliere psihologica (55,58%), abuz (24,65%), probleme educationale (5,93%). In ceea ce priveste consilierea psihologica, preocuparile personale, dorinta de a-si sprijini prietenii, probleme emotionale determinate de lipsa de comunicare intre familie si copii, singuratatea, nevoia lor de a fi ascultati, de a li se oferi incredere, incurajare, deschiderea unor posibile cai de comunicare si relationare cu familia, problemele sentimentale sunt situatii frecvente in care copiii au realizat apelul.

Consilierea online a inregistrat, totodata, o crestere semnificativa, iar solicitarile se refera in majoritatea cazurilor la consiliere psihologica. Au fost consiliate online 138 de cazuri in anul 2010, fata de doar 97 in anul 2009.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.