Tulburarile de somn

Indiferent ce ai face, Mos Ene refuza sa vina pe la tine? Stiai ca o treime din populatia de adulti a Romaniei sufera de tulburari de somn si se afla in aceeasi situatie ca si tine? Daca te intrebi de ce nu poti sa dormi, sa stii ca exista peste 80 de cauze care produc insomnia, dar si un numar mult mai mare de tratamente. Asadar daca constati ca ai o problema si noptile in care stai treaza pana la rasarit se repeta in mod suparator, nu mai sta pe ganduri si da fuga la medic.

Nu exista lucru mai rau pentru orice om decat sa isi inceapa ziua cu ochii carpiti de nesomn, palid la fata, cu cearcane adanci, abatut si distras de la activitatile coditiene. Bineinteles ca in momentul acela de disperare cafeaua pare salvarea, insa cand vine seara din nou, vei sta si vei numara oile in speranta ca pana la urma vei adormi.

Citeste si:  Sanatatea - o prioritate si pe timp de criza

Studiile arata ca, in fiecare noapte, aproximativ 30% din populatia adulta are tulburari de somn, rasucindu-se pe o parte si pe alta. Inainte de a-ti da verdictul singura, este bine sa constati care este motivul insomniei tale. In medicina, specialistii in domeniu au identificat trei tipuri de insomnie: tranzitorie, care dureaza doar cateva zile dupa care se remediaza de la sine, intermitenta, care nu depaseste mai mult de trei saptamani si cea cronica care se manifesta prin lipsa somnului aproape in fiecare noapte in decurs de o luna.

In viata fiecarui om, se pare ca a existat la un moment dat un episod de insomnie tranzitorie sau intermitenta. Insa acestea doua nu sunt considerate de catre medici a fi o dereglare, ci mai degraba rezultatul unei stari de anxietate, efectul secundar al vreunui medicament, boala sau stres asociat cu un eveniment tensionant. Alcoolul in cantitati mari pe termen lung si cafeaua reprezinta alti factori care declanseaza insomnia. Specialistii recomanda un pahar de bautura seara la cina, pentru a reduce stresul si a induce somnolenta.

Citeste si:  Cum prevenim "piciorul diabetic"?

In toate cazurile, problemele incep sa apara atunci cand se exagereaza, cum ar fi de exemplu cazul nicotinei. Chiar si consumul excesiv de cofeina poate cauza insomniei tranzitorie. Asadar nu mai exagera cu cafeaua si incearca sa bei ultima gura in jurul orei doua dupa-amiaza. De asemene,a un studiu arata ca insomnia apare foarte des in cazul persoanelor care petrec foarte multe ore in fata calculatorului. Daca ai luat antiinflamatoare in mod abuziv, atunci asteapta-te ca si acestea sa contribuie la noptile pierdute.

Lipsa somnului este vizibila pe chipul tau, insa si in activitatile pe care le intreprinzi in viata de zi cu zi. Scade concentrarea, atentia, chiar si memoria este afectata. Vei avea vesnic senzatia de oboseala, de durere de oase si chiar de cap. Insomniile au un efect nociv asupra organismului si nu este cazul sa le neglijezi. Ele duc la epuizare si te fac mai vulnerabila in fata bolilor.

Citeste si:  Aciditatea gastrica

Tulburarile de somn apar, in general, in cazul persoanelor care sunt foarte solicitate prin munca si nu se pot desprinde de evenimentele de peste zi, pe care simt nevoia sa le rememoreze si sa le analizeze mai ales in orele de relaxare. Persoanele de sex feminin sunt mai expuse, ele fiind prin natura lor fiinte care isi fac griji cu sau fara obiect. Sfatul medicilor ar fi sa invatati singure tehnici de relaxare pe care sa le aplicati acasa. Acestea ar consta intr-o plimbare in aer liber seara tarziu, ascultarea unei muzici linistitoare, gandirea pozitiva si degrevarea de ganduri stresante. Pentru o forma maxima, ideal ar fi sa va acordati cel putin 8 ore de somn pe noapte. Nu uitati, priviti somnul ca pe ceva benefic, o sursa de unde va alimentati energiile si va odihniti psihicul.


4 Comentarii
  1. De luni de zile, indiferent de ora la care ma culc, la 3 noaptea fix ma trezesc si nu mai pot adormi. E un cosmar. Am incercat orice. Nu tine. Uneori stau pe net, alteori fac mancare,ma uit la filme, incerc sa-mi omor timpul. Restul zilei dorm pe mine, sunt nervoasa, ma irita orice. Uneori reusesc sa adorm spre dimineata, dar tot ma simt obosita pe parcursul zilei. Nu stiu ce sa mai fac. Cine ma poate ajuta?

  2. Am probleme mari cu lipsa somnului, in special dupa ce fac sex. Daca cineva ma poate ajuta sa inteleg ce se intampla, as fi recunoscatoare.

  3. ASA CUM AM FOST (LA MEDIC) ASA AM PLECAT!ASA CA NU E O SOLUTIE SA MERGI LA MEDIC!EU DIN CAUZA TRATAMENTELOR GRESITE AM PARALIZAT!ASA CA…!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.