Varza, de-a dreptul miraculoasa

Please select a featured image for your post

Datorita proprietatilor sale curative si nutritive, varza, leguma originara din Europa si cultivata de peste 4000 de ani, se afla imediat dupa morcov, in topul legumelor ce contin cele mai multe vitamine de calitate. Varza este o leguma ce contine foarte putine calorii (in jur de 25 de calorii la 100 gr ), dar foarte multe vitamine, precum vitaminele A, B, C. Contine si saruri minerale ca magneziu, calciu, sulf, potasiu, zinc, fosfor, cupru si arsenic. Consumata in salata, sub forma de suc proaspat sau fiarta, varza aduce niste beneficii clare organismului nostru, fiind utilizata in tratamentul a numeroase boli. Principala sa utilizare in forma medicala, este impotriva ulcerului gastro-duodenal. Varza mai contine alaturi de vitaminele enumerate mai sus, si vitamina U, care este numita si vitamina antiulceroasa. Frunzele sale contin si vitamina K, care asigura un efect cicatrizant si antihemoragic.
Citeste si:  Cand copilul pleaca de acasa
Pentru uz extern sunt indicate compresele cu frunze de varza. Acestea sunt foarte in: degeraturi, contuzii, hemoroizi, abcese, furuncule, panaritiu, nevralgii reumatismale, migrene, cefalee, colici renale, afectiuni gastrointestinale, nevralgii dentare, arsuri, eczeme, acnee, bronsite, astm si chiar si in muscaturi de animale.
Pregatirea compreselor cu frunze de varza nu este atat de grea pe cat pare. Frunzele de varza se spala in apa rece (este de preferat sa se aleaga acele frunze de varza mai carnoase si mai proaspete) dupa care li se inlatura cu ajutorul unui cutit nervura principala. Se strivesc apoi una cate una cu ajutorul unei greutati sau a unui facalet. La suprafata frunzelor va aparea sucul si astfel compresele vor putea fi aplicate in locurile cu probleme. In functie de caz se vor alege de la una la trei frunze de varza. Frunzele de varza se vor acoperi cu o panza groasa, peste care se va aplica si bandajul. Nu se va strange foarte tare bandajul.
Citeste si:  Regimul mediteranean, un stil de viata sanatos
Varza mai este recomandata si in colitele ulceroase (datorita propritatilor cicatrizante). Datorita vitaminei A, varza este o leguma ce intarzie semnele exterioare ale imbatranirii, iar datorita vitaminei B este un factor de echilibru nervos. Varza actioneaza benefic si in intarirea sistemului imunitar (varza creste rezistenta organismului la boli). Varza este si remineralizant datorita continutului de sulf, calciu, fosfor si iod, dar si reechilibrant general. Varza este indicata si la anemici. Ea contine clorofila, iar aceasta este esentiala in producerea hemoglobinei. Anemicii trebuie sa foloseasca in cantitati mari, mai ales ca proprietatile antianemice ale verzei sunt datorate si fierului si cuprului care fixeaza calciul in oase.
Citeste si:  Ce nu stiati despre menopauza...
Varza mai este recomandata si in starile de oboseala, de covalescenta, la astenici, la cei cu paraziti intestinali sau la femeile insarcinate. Consumati varza, in starea ei naturala deoarece orice transformare, fie ea cat de mica, poate sa o faca sa-si piarda din calitatile miraculoase. Consumati-o sub forma de aperitiv, cu ulei, sare, usturoi sau patrunjel. Varza este buna si pentru frumusete. Frunzele de varza reusesc sa absoarba impuritatile si sa lase fata curata si luminoasa. De asemenea, frunzele de varza restabilesc circulatia sangvina.


Un comentariu
  1. F.f.bun!si de luat in seama la nevoi!eu una am experimentat compresele si mia trecut repede durerea!incercati cei care aveti nevoie si nu veti regreta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.