Yoga pentru silueta

In ultimul timp, auzim tot mai des despre yoga ca metoda minune de a elimina kilogramele. Madonna si Geri Halliwel sunt cele mai cunoscute dintre vedetele care se mentin in forma practicand yoga. Probabil iti amintesti schimbarea de look cu care Geri Halliwel a dat pe spate tot Hollywood-ul si pe care ea a atribuit-o exercitiilor yoga. Chiar atat de eficienta sa fie? Probabil te gandesti ca nu functioneaza decat daca devii vegetariana sau ca nu vei putea afla toate secretele fara sa intri in vreo secta gen MISA.

Nu-ti face griji, nici vorba de asa ceva. Exercitiile sunt destul de usoare si o poti lua incet-incet, cu miscari pentru incepatori. Pentru inspiratie poti urmari filmul de mai jos, cu modelul Tara Stiles. Sa nu-ti imaginezi ca-ti vei face doar exercitiile si vei arata imediat ca Tara. Programul se combina cu o dieta saraca in calorii si pe cat posibil cu un alt tip de exercitii (pilates, cardio, fitness). Yoga trebuie vazuta ca un plus fata de exercitiile pe care le faci de obicei si ca un mod de a scapa de stres si tensiune.

Citeste si:  Sindromul Ovarelor Polichistice – cauza a sterilitatii feminine

Intr-o ora de yoga, se ard in jur de 250 de calorii. Destul de modest, daca ne gandim ca tot atatea arzi daca mergi pe jos. In timp ce mersul pe jos solicita inima si plamanii, arzand grasimile, yoga nu este potrivita ca exercitiu cardio sau de ardere a depozitelor de grasimi.

Pe de alta parte, desi yoga in sine nu te ajuta sa arzi calorii, poate mari numarul de calorii pe care il arzi in timpul altor activitati. Sa luam ca exemplu tot mersul pe jos. Yoga iti imbunatateste flexibilitatea, puterea si tinuta, ceea ce inseamna ca vei putea sa faci pasi mai mari, care iti solicita mai mult musculatura picioarelor, spatelui si abdomenului si vei putea sa mergi mai mult timp fara sa obosesti. Deci, arzi mai multe calorii.

Citeste si:  Maternitati de stat vs. maternitati private

Si cei care mananca din cauza stresului si a emotiilor, pot apela cu incredere la yoga. Daca ai chef sa rontai ceva de cate ori esti nervoasa sau stresata, mai bine renunta la gustare si intinde-ti salteluta pentru gimnastica. Yoga te ajuta sa te calmezi si reduce depresia sau anxietatea pentru ca acest tip de exercitiu te invata in primul rand cum sa te relaxezi. Incearca sa faci cateva exercitii si atunci cand te apuca foamea sau pur si simplu pofta de ceva dulce intre mese.

Pentru ca yoga ajuta la intarirea muschilor, si metabolismul tau va beneficia de pe urma unui astfel de program. Cu cat ai muschii mai mari si mai puternici, cu atat arzi mai multe calorii, chiar si atunci cand stai. Metabolismul este influentat in special de unele posturi, printre care si cea asemenatoare cu ceea ce noi numim „lumanarea”. In aceasta pozitie este stimulata glanda tiroida, raspunzatoare de metabolismul grasimilor.

Citeste si:  De ce este bun mango

Respiratia profunda din timpul exercitiilor de yoga mareste cantitatea de oxygen care ajunge in celule, inclusiv in straturile de grasime. Asta inseamna ca grasimea se topeste pur si simplu.

Dupa cum vezi, yoga are o multime de beneficii si nici nu contine miscari foarte solicitante, deci nu e musai sa fii intr-o forma perfecta ca sa poti executa exercitiile. Sigur ca ar fi indicat sa faci yoga sub indrumarea unui specialist, cel putin pentru inceput, dar posturile usoare, cele pentru incepatori le poti incerca si singura, acasa.

Succes!


2 Comentarii
  1. yoga m-a atras intotdeauna insa nu stiu de cenu am incercat niciodata. E chiar usor sa iincepi, un covoras pufos, si multa liniste la tine acasa. mai vreau informatii depsre proceduri. daca seamana cat de cat cu callastenics o sa incep un program matinal de yoga 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.