Zece sfaturi alimentare pentru a invinge oboseala

Please select a featured image for your post

Oricine poate avea momente in care tonusul general este scazut. Stari de oboseala pot aparea din cauza unor eforturi fizice sau intelectuale sustinute, din cauza diverselor probleme de sanatate, datorita unui insufiecient aport de vitamine sau minerale sau poate fi vorba chiar de o oboseala cronica. In momentul in care realizam ca ceva nu este in regula cu propriul nostru corp inseamna ca suntem deja pe drumul cel bun. Vom cauta in jurul nostru acele elemente nocive care ne provoaca oboseala sau acele obiceiuri proaste pe care le-am putea remedia. Alimentatia noastra zilnica are un rol primordial in influentarea starii de oboseala, o alimentatie dezechilibrata sau lipsita de substantele nutritive esentiale pentru organismul nostru poate duce la instalarea oboselii. Daca vom tine cont de urmatoarele sfaturi starea noastra generala se va imbunatati. 1. Consumati fier.
Fierul poate fi luat din carne( vita sau pasare), peste, legume verzi (spanac), nuci, soia, ficat. Ceaiul si cafeaua pot impiedica absorbtia fierului in organism, iar vitamina C poate usura absorbtia acesteia.
Citeste si:  Dezvoltarea copilului tau
2. Consumati magneziu. Acesta se gaseste in carne, lapte, legume verzi sau nuci. Algele contin de asemenea oligoelemente importante care lipsesc din dieta noastra. 3. Evitati dulciurile si zaharul. Excesul de dulciuri poate duce la fluctuatii ale glicemiei, una din cauzele frecvente ale oboselii.Cel mai bun indulcitor este mierea. Doua lingurite de miere pe zi pot mari rezistenta la oboseala. Glicemia poate fi stabilizata prin adoptarea unui regim cu mese frecvente si cantitati moderate de mancare. 4. Consumati multe cruditati. Fructe, legume, nuci, alune sau cereale integrale sunt surse de substante nutritive esentiale pentru organismul uman. Fibrele continute de acestea combat cu succes constipatia, unul din factorii favorizanti ai oboselii. Merele sunt foarte indicate in acest sens. Fructele bogate in vitamina C trebuie sa faca parte din dieta zilnica a persoanelor ce sufera de oboseala.
Citeste si:  Rosucard - primul generic de rosuvastatina de pe piata romaneasca
5. Evitati prajelile si grasimile. Acestea suprasolicita ficatul. 6. Luati suplimente alimentare. Uleiul de in contine uniacizi grasi esentiali care ajuta organismul sa lupte cu oboseala. De asemenea, putem apela si la fitoterapie, incluzand in dieta noastra anumite plante cu rol in cresterea nivelului energetic al organismului(ginseng, echinacea). 7. Nu uitati de acidul folic. Stimulati cresterea absorbtiei de acid folic consumand oleaginoase sau legume verzi. 8. Alcoolul si tigarile. Este recomandat sa reduceti cantitatea de alcool sau chiar sa renuntati complet la consumul de alcool precum si la fumat. Acestea scad considerabil rezervele de vitamine si minerale ale organismului. 9. Produsele marine. Produsele marine bogate in iod si seleniu trebuie consumate cel putin o data pe saptamana, ajutand eficient la combaterea oboselii.
Citeste si:  Somn linistit
10. Consumul de lichide. Rinichii trebuie ajutati in procesul de eliminare a produsilor de catabolism printr-un consum crescut de lichide(apa, ceaiuri, sucuri naturale)- cel putin doi litri de lichide pe zi ce vor fi repartizati pe perioada intregii zile. Este de preferat sa se evite consumul de ceai negru, bauturi carbogazoase, bauturi energizante sau cafea, deoarece dupa o falsa senzatie de bine, pot avea efecte negative pe termen lung si pot duce la agravarea oboselii. Asa cum am spus mai devreme, alimentatia este esentiala in combaterea oboselii,insa trebuie identificate cauzele care stau la originea ei. Pe langa alimentatie, putem apela cu incredere la aromaterapie, homeopatie sau fitoterapie. Adoptarea unui regim de viata echilibrat in care este respectata doza necesara de somn, beneficiem de o dieta bogata si variata si facem miscare,poate combate cu succes oboseala.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.