A treia luna de sarcina

Ei bine… bebita al tau are acum aproximativ 9 centrimetri lungime, manutele sunt de dimensiunea unui bob de mazare, iar degetele de la maini si de la picioare sunt vizibile.
Micutul va incepe usor sa exerseze, miscand usor membrele inainte si inapoi, intorcandu-si capul.
Uterul tau are forma si dimensiunea unei pere. Vei observa ca vei avea nevoie sa mergi mai des la toaleta, deoarece uterul creste si incepe sa preseze pe vezica urinara.
Evita spalaturile vaginale si bazeaza-te exclusiv pe apa atunci cand faci igiena zilnica, in zona intima. In cazul in care simti ca ai usturimi sau mancarimi atunci cand urinezi, mergi la medic pentru a vedea ce ai si pentru a trata corect afectiunea, in cazul in care exista una.
Pe perioada sarcinii, urina contine mai multe bacterii decat de obicei, fiind predispusa la infectii urinare. Pentru a evita acest lucru, bea multe lichide: apa, apa minerala, sucuri de fructe sau ceaiuri.
Va trebui sa ai in continuare grija la alimentele pe care le consumi, spre binele tau si al copilului tau inca nenascut. Nu trebuie sa mananci pentru doi! Tot ce conteaza este sa ai o dieta echilibrata si sanatoasa.
Consuma alimente proaspete, fructe, legume si salate crude.
Mananca zilnic lapte sau unul din produsele derivate lui: branza, iaurt, smantana.
Consuma carne slaba, de peste sau de pui.
Evita sarea si zaharul.
Pe langa aportul de proteine adus de mancare, ai nevoie si de mai multe vitamine, in special acid folic, vitamin D si vitamin D12.
Fierul joaca si el un rol important in sarcina, deoarece produce hemoglobina din globulele rosii.
Spanacul, salata, lintea, galbenusul de ou, ficatul si nucile contin toate fier.
Ratia de calciu va trebui dublata, deoarece copilul nenascut are nevoie de calciu pentru a i se forma oasele si dintii.
Magneziul are rolul de a calma si de a reduce spasmele musculare. Un supliment de magneziu iti va reduce considerabil pericolul de contractii premature si totodata, riscul nasterii premature.
Evita sarea, deoarece consumata in exces te va face sa retii apa in organism, lucru ce poate conduce la ingreunarea activitatii inimii si a circulatiei.
Daca ai probleme cu constipatia, in aceasta perioada, adauga tarate in iaurt sau consuma sucuri de fructe naturale si fructe uscate, pentru a stimula activitatea intestinala.
Mergi zilnic la o plimbare in aer liber, pentru a te destresa de orice grija si fii tot timpul pozitiva.

Citeste si:  Optimismul poate fi "arma secreta" a sistemului imunitar

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.