Alimentatie sanatoasa = stare de spirit excelenta

Buna dispozitie o putem capata in diferite moduri: prin vizionarea unui film, prin ascultatea melodiilor preferate sau prin alimentatie. Sa aflam impreuna care sunt acele alimente care ne imbunatatesc viata si ne readuc zambetul pe buze.

Acidul folic este implicat in prevenirea cancerului cervical. Aparitia unor celule anormale la suprafata colului uterin poate evolua in cancer, daca este netratata. Pentru detectie se efectueaza testul Papanicolau si se trateaza prin suplimentarea aportului de acid folic.
Il gasesti in legume si fructe, insa el este distrus prin fierbere, frigere sau coacere, de aceea trebuie sa consumi zilnic fructe si legume verzi sau sa iti iei necesarul de acid folic din suplimente sintetice. Organismul absoarbe cu mai multa usurinta acidul folic sintetic, decat pe cel natural.
Legumele care contin acid folic sunt spanacul, gulia, stevia, salata, broccoli, fasolea si mazarea.

Citeste si:  De ce sportul este esential pentru sanatatea inimii si circulatie?

Patrunjelul contine mai multa vitamina C decat citricele, dar e si bogat in betacaroten, vitamina B12, elemente care antreneaza reactiile de aparare in fata infectiilor virale sau bacteriene.

Oul este bogat in zinc, mineral ce raspunde de starea buna a sistemului imunitar. Stimuleaza productia celulelor cu rol in activitatea de aparare a organismului si reduce efectul nociv al substantelor toxice din mediu.

Rosiile contin licopen, care este un antioxidant foarte puternic, care functioneaza ca protector pentru inima si stimulant pentru sistemul imunitar.

Citeste si:  Tinerii invata cum "Se iubeste cu cap! Pana peste cap!"

Carnea rosie, zarzavaturile cu frunze verzi si galbenusul de ou sunt principalele surse alimentare de fier, iar suplimentarea dietei cu alimente bogate in vitamina C ajuta la asimilarea fierului in organism. Laptele de vaca este o sursa bogata in calciu, insa este foarte sarac atat in fier, cat si in vitamina C.

Doua cuburi de ciocolata pe zi nu fac rau nimanui. Rontai-o dupa amiaza, cand ai nevoie de un impuls dulce. Ciocolata contine magneziu si cafeina care te ajuta dandu-ti energie, deoarece produce o secretie de endorfina si serotonina, hormoni responsabili de starea noastra de bine.
Cand rezerva de zahar din sange scade, starea noastra de spirit se inrautateste si ne simtim din ce in ce mai obosite si chiar deprimate. Consuma la fiecare masa hidrocarburi, paine si fructe pentru a-ti face plinul de glucide lente.

Citeste si:  JEVTANA* (cabazitaxel) aprobat de CE pentru tratamentul de linia a doua al cancerului de prostata avansat

Bananele contin vitamina B6 care stimuleaza producerea serotoninei, hormonul fericirii. Prin urmare, ele sunt ideale pentru eliminarea indispozitiei si iritabilitatii.

Cartofii contin vitamina D, esentiala pentru oase si vitamina E, pentru intarirea sistemului imunitar. Reprezinta o excelenta sursa de vitamina B3, care mentine buna dispozitie.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.