Antrenamentul autogenic

Antrenamentul autogenic este una dintre cele mai eficiente si simple tehnici de relaxare, care ne umple de energie si putere de autovindecare.
Acesta tehnica consta intr-o serie de exercitii mentale, simple, menite sa opreasca mecanismul care genereaza stresul acut, numit si “fugi sau lupta” si sa declanseze mecanismele tonice si regenerative care duc la relaxarea psihofizica profunda.
Este dovedit stiintific faptul ca aceasta metoda, practicata zilnic, ofera rezultate la nivel mental asemanatoare celor generate in timpul antrenamentelor sportivilor.
Antrenamentul autogenic va poate ajuta sa preluati controlul asupra vietii dumneavoastra, cum ar fi sa renuntati la fumat, la calmante si somnifere sau sa scapati de kilogramele in plus.
Acest antrenament ajuta la restabilirea armoniei dintre corp, minte si sistemul imunitar, ducand astfel la tratarea eficienta a bolilor psihosomatice si a manifestarilor acestora.
Ajuta la armonizarea activitatilor celor doua emisfere ale creierului. De asemenea, imbunatateste concentrarea si coordonarea.
Cel mai important aspect al acestei terapii il reprezinta faptul ca le permite indiviziilor sa patrunda intr-un spatiu profund de liniste si relaxare, aflat in interiorul lor, unde au loc toate procesele de autovindecare si revenire la normal.
Antrenamentul autogenic presupune utilizarea unei game de exercitii mentale concepute sa il invete pe pacient sa se concentreze asupra senzatiilor fizice normale si naturale, cum ar fi caldura si greutatea si sa invete sa lase pe un plan secundar procesele constiente si sa se relaxeze profund.
Avantajele antrenamentului autogenic:
1. Elimina stresul.
2. Este autodeterminant.
3. Permite o descarcare emotionala in siguranta.
4. Mareste creativiatea si insusirile pozitive.
Tehnica relaxarii musculare progresive a lui Jacobsen este una dintre cele mai simple tehnici care poate fi folosita de oricine, oricand, in special cand se resimte tensiune in muschi. Poate fi folosita inainte de orice alta tehnica de relaxare, daca tensiunea musculara reprezinta o problema serioasa.
Aceasta tehnica se realizeaza respirand adanc si lent, incordand si relaxand diferite grupe musculare, incepand cu degetele de la picioare, continuand cu gambele, coapsele, fesele, abdomenul, spatele, gatul, mainile si terminand cu muschii fetei.

Citeste si:  Un indicator al sanatatii mai bun decat IMC

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.