Bauturile alcoolice, bomba cu calorii

Un pahar de alcool te face sa te simti bine si nu-ti afecteaza sanatatea, insa de la doua in sus situatia se schimba enorm. Lichiorul, vinul, berea sau sampania sunt bauturi obisnuite care se consuma la orice petrecere. Te surprinde sau nu, 1g de alcool reprezinta 7 kilocalorii, in timp ce un gram de glucide – 4 kilocalorii. Deci, nu doar te binedispune ci iti adauga cativa centimetri in plus, in zona taliei, a coapselor si a soldurilor. Bauturile alcoolice sunt obtinute fie prin fermentatia zaharurilor naturale din sucurile de fructe sau din cereale, fie prin distilarea acestor bauturi fermentate. Toate sunt bogate in alcool si in zaharuri, de aceea ofera o senzatie de energie de scurta durata. De fapt, in urma consumului de alcool se produce o schimbare in organism. Glucoza si acizii grasi cunoscuti pentru furnizarea energiei incep sa se stocheze, iar alcoolul devine principala sursa de energie. “Alcoolul are putere calorica mai mare decat zaharul(…) Cu cat sunt mai tari bauturile alcoolice, cu atat au mai multe calorii. Caloriile din alcool nu au valoare nutritiva, sunt calorii goale, ele au nevoie de vitamine, de proteine pentru a putea fi transformate de organism in energie. Alcoolul nu ingrasa, insa are efecte dezastruoase asupra sanatatii", afirma prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, pentru ziarul Jurnalul National. In ceea ce priveste zaharul, chiar daca nu este specificat pe eticheta, este foarte usor de simtit datorita gustului dulce. Cocktailurile formate din alcool si suc de fructe sunt foarte bogate in zaharuri si implicit contin multe calorii. Alcoolul stocheaza grasimile Bauturile alcoolizate nu au numai efect de energizare. Acestea ajuta si la stocarea grasimilor si a zaharurilor. Daca se asociaza alimente precum branza sau biscuitii sarati cu vinul alb de exemplu ca aperitiv, atunci talia se va modifica vizibil in scurt timp. De asemenea, alcoolul in combinatie cu sucurile de fructe devin o bomba calorica. Sucurile acidulate reprezinta o sursa importanta de zahar. 300 ml de suc poate contine 8 – 9 lingurite de zahar, o cantitate foarte mare in raport cu lichidul. Nociv pentru organism Fata de proteine, lipide, glucide, vitamine si minerale, alcoolul nu este din punct de vedere biologic indispensabil pentru organism. Consumat in exces, favorizeaza numeroase probleme de sanatate (ciroza ficatului, tulburari nervoase si psihiatrice, cancer etc), creeaza probleme sociale (accidente de circulatie sau la locul de munca), iar in cazul femeilor insarcinate dauneaza grav dezvoltarii fatului. „Este posibil ca medicul sa recomande consumul unui pahar de vin rosu pe zi, dar depasirea acestor doze protectoare cardiovasculare este daunatoare si, mai ales, consumul de alcool concentrat tare care determina cresterea nivelului de grasimi in sange. Alcoolul in exces in organism este metabolizat si stocat sub forma de grasimi”, a mentionat dr. Raluca Vasile pentru ziarul Gandul. Alcoolul are efect hipoglicemiant de aceea contribuie la cresterea apetitului. In cateva minute poti acumula peste 1000 de calorii, doar din doua-trei pahare de vin si din aperitivul format din alune sau cipsuri. Tabelul bauturilor alcoolizate1 pahar de vin rosu – 10° (150 ml) = 82Kcal1 pahar de vin alb – 11° (150 ml) = 105Kcal 1 pahar de vin de Porto (50ml) = 80kcal 1 pahar de muscat ottonel (150 ml) = 240kcal 1 pahar vodka (150ml) = 163 kcal 1 bloy mary (150) = 211 kcal 1 cupa de sampanie (150ml) = 105 -180 kcal 1 bere (330 ml) = 125 – 200 kcal 1 pahar de martini (80ml) = 128 kcal 1 pahar de gin (80ml) = 177 kcal 1 pahar wiski (40ml) = 100 kcal Cum sa consumi alcoolul Daca nu iti place sa bei alcool, nu te forta doar pentru a fi pe placul celor din jur. Opteaza pentru apa, plata sau carbogazoasa, sucuri de fructe. Daca iti plac bauturile alcoolice, alege-le pe cele care contin mai putin alcool si zahar, insa in cantitate moderata. Cand servesti masa, ia langa tine un pahar cu apa pentru a-ti potoli setea si lasa vinul doar pentru anumite momente de placere. Atentie: spre deosebire de alimente, alcoolul nu se digera. Acesta se absoarbe in sange. Este indicat sa mananci alimente grase si in acest moment sa bei si alcool, deoarece se incetineste astfel viteza de absorbtie si se metabolizeaza mai greu. Cel mai bine este sa bei dupa ce ai mancat, altfel risti sa te ametesti foarte repede. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.Trimite o felicitare muzicala de Craciun Autor: Ana-Maria Dragomir
Un pahar de alcool te face sa te simti bine si nu-ti afecteaza sanatatea, insa de la doua in sus situatia se schimba enorm. Lichiorul, vinul, berea sau sampania sunt bauturi obisnuite care se consuma la orice petrecere. Te surprinde sau nu, 1g de alcool reprezinta 7 kilocalorii, in timp ce un gram de glucide – 4 kilocalorii. Deci, nu doar te binedispune ci iti adauga cativa centimetri in plus, in zona taliei, a coapselor si a soldurilor. Bauturile alcoolice sunt obtinute fie prin fermentatia zaharurilor naturale din sucurile de fructe sau din cereale, fie prin distilarea acestor bauturi fermentate. Toate sunt bogate in alcool si in zaharuri, de aceea ofera o senzatie de energie de scurta durata. De fapt, in urma consumului de alcool se produce o schimbare in organism. Glucoza si acizii grasi cunoscuti pentru furnizarea energiei incep sa se stocheze, iar alcoolul devine principala sursa de energie. “Alcoolul are putere calorica mai mare decat zaharul(…) Cu cat sunt mai tari bauturile alcoolice, cu atat au mai multe calorii. Caloriile din alcool nu au valoare nutritiva, sunt calorii goale, ele au nevoie de vitamine, de proteine pentru a putea fi transformate de organism in energie. Alcoolul nu ingrasa, insa are efecte dezastruoase asupra sanatatii", afirma prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, pentru ziarul Jurnalul National. In ceea ce priveste zaharul, chiar daca nu este specificat pe eticheta, este foarte usor de simtit datorita gustului dulce. Cocktailurile formate din alcool si suc de fructe sunt foarte bogate in zaharuri si implicit contin multe calorii. Alcoolul stocheaza grasimile Bauturile alcoolizate nu au numai efect de energizare. Acestea ajuta si la stocarea grasimilor si a zaharurilor. Daca se asociaza alimente precum branza sau biscuitii sarati cu vinul alb de exemplu ca aperitiv, atunci talia se va modifica vizibil in scurt timp. De asemenea, alcoolul in combinatie cu sucurile de fructe devin o bomba calorica. Sucurile acidulate reprezinta o sursa importanta de zahar. 300 ml de suc poate contine 8 – 9 lingurite de zahar, o cantitate foarte mare in raport cu lichidul. Nociv pentru organism Fata de proteine, lipide, glucide, vitamine si minerale, alcoolul nu este din punct de vedere biologic indispensabil pentru organism. Consumat in exces, favorizeaza numeroase probleme de sanatate (ciroza ficatului, tulburari nervoase si psihiatrice, cancer etc), creeaza probleme sociale (accidente de circulatie sau la locul de munca), iar in cazul femeilor insarcinate dauneaza grav dezvoltarii fatului. „Este posibil ca medicul sa recomande consumul unui pahar de vin rosu pe zi, dar depasirea acestor doze protectoare cardiovasculare este daunatoare si, mai ales, consumul de alcool concentrat tare care determina cresterea nivelului de grasimi in sange. Alcoolul in exces in organism este metabolizat si stocat sub forma de grasimi”, a mentionat dr. Raluca Vasile pentru ziarul Gandul. Alcoolul are efect hipoglicemiant de aceea contribuie la cresterea apetitului. In cateva minute poti acumula peste 1000 de calorii, doar din doua-trei pahare de vin si din aperitivul format din alune sau cipsuri. Tabelul bauturilor alcoolizate1 pahar de vin rosu – 10° (150 ml) = 82Kcal1 pahar de vin alb – 11° (150 ml) = 105Kcal 1 pahar de vin de Porto (50ml) = 80kcal 1 pahar de muscat ottonel (150 ml) = 240kcal 1 pahar vodka (150ml) = 163 kcal 1 bloy mary (150) = 211 kcal 1 cupa de sampanie (150ml) = 105 -180 kcal 1 bere (330 ml) = 125 – 200 kcal 1 pahar de martini (80ml) = 128 kcal 1 pahar de gin (80ml) = 177 kcal 1 pahar wiski (40ml) = 100 kcal Cum sa consumi alcoolul Daca nu iti place sa bei alcool, nu te forta doar pentru a fi pe placul celor din jur. Opteaza pentru apa, plata sau carbogazoasa, sucuri de fructe. Daca iti plac bauturile alcoolice, alege-le pe cele care contin mai putin alcool si zahar, insa in cantitate moderata. Cand servesti masa, ia langa tine un pahar cu apa pentru a-ti potoli setea si lasa vinul doar pentru anumite momente de placere. Atentie: spre deosebire de alimente, alcoolul nu se digera. Acesta se absoarbe in sange. Este indicat sa mananci alimente grase si in acest moment sa bei si alcool, deoarece se incetineste astfel viteza de absorbtie si se metabolizeaza mai greu. Cel mai bine este sa bei dupa ce ai mancat, altfel risti sa te ametesti foarte repede. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.Trimite o felicitare muzicala de Craciun Autor: Ana-Maria Dragomir

Citeste si:  Actrita Denise Richards serveste micul dejun la ora 5 dimineata!

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.