Cha cha tonifica musculatura corpului

Dansul este mai mult decat o pasiune, te ajuta sa-ti sculptezi si sa-ti tonifiezi musculatura corpului. Se poate spune despre cha-cha ca este un dans cu personalitate, temperamental, cu multa traire din partea dansatorilor. Cha-cha-ul este plin de vitalitate si se bazeaza pe miscari care solicita in special muschii picioarelor. “Cha Cha-ul este un dans foarte rapid, sacadat, in care musculatura abdomenului si cea a picioarelor (indeosebi a coapselor) este utilizata intens. Abdomenul lucreaza la capacitate maxima, intrucat miscarea soldurilor este de unduire, in forma cifrei opt, asemanatoare cu miscarea din rumba, insa intr-un ritm mult mai alert. Despartirile si revenirile dese care fac parte din coregrafie solicita foarte mult intreg corpul si imbuntatesc echilibrul fizic. Recomand ca inainte de dans sa se efectueze o incalzire gen aerobic, prin care ne pregatim corpul pentru efort, dar care ajuta si la tonifierea musculaturii, iar dupa partea de dans, sa urmeze 10-15 min de pregatire fizica”, mentioneaza Roxana Duca, antrenor al scolii de dans Soft Step. Abdomen plat si ferm cu cha-cha Efortul depus pentru practicarea cha-cha-ului te ajuta sa dobandesti o musculatura ferma si un abdomen plat. Chiar daca nu ai kilograme in plus, repartizarea lor te poate face sa arati mai solid/a decat esti in realitate. “Prin repetarea regulata a miscarii soldurilor, abdomenul devine mai ferm, mai plat. In ceea ce priveste musculatura picioarelor, in timpul acestui dans se lucreaza intens muschii interiori ai coapselor, intrucat miscarea predominanta in cha cha este formata din chasse-uri executate stanga-dreapta (lateral, apropiat, lateral), sau fata-spate. Piruetele se executa rapid, cu spatele perfect drept, pentru a mentine axul vertical in timpul rotatiei. Respectand toate aceste reguli ale cha cha-ului, vom dobandi o tinuta impecabila a spatelui, pe care ne-o vom mentine permanent, involuntar, chiar pe parcursul intregii zile” precizeaza Andrei Duca, antrenor al scolii de dans Soft Step. Cha cha-ul dezvolta armonios corpul copilului Miscarea fizica este benefica pentru dezvoltarea armonioasa a unui copil, atat din punct de vedere fizic, cat si psihic. Pe ritm muzical, dansul devine mult mai atractiv. Practicarea regulata a acestuia ajuta la cresterea oaselor si imbunatateste circulatia sangvina, importanta pentru functionarea corespunzatoare a organelor. Se poate spune despre cha-cha ca este un sport recomandat pentru un organism in crestere. Copilul invata sa-si dezvolte simtul estetic, sa-si coordoneze miscarile si sa se miste cu eleganta. “Dansul, inceput la varste fragede poate schimba radical aspectul fizic al copilului si al adultului de mai tarziu. Un copil grasut, cocosat, chiar si cu probleme gen platfus la picioare, in cativa ani de dans se transforma miraculos intr-un copil suplu, cu musculatura ferma, cu o tinuta frumoasa, si cu un mers elegant. Seturile de reguli (numite elemente de tehnica) pe care trebuie sa le respectam in dansul sportiv,implicit in cha-cha, sunt menite sa ne faca sa aratam mai bine din punct de vedere estetic. Repetate de mii de ori in timpul antrenamentelor, ele devin gesturi reflex, si uite asa ajungem sa le utilizam nu numai in timpul dansului, ci si in viata de zi cu zi. De exemplu, dupa multe lectii de dans in care un copil cu platfus este fortat sa invete cum sa paseasca, pe calcai, pe varf, cum sa-si tina varfurile picioarelor indreptate putin spre exterior (si nu spre interior cu le tinea inainte). Acesta va capata un mers elegant, iar fiind inca in crestere, piciorul i se modeleaza datorita miscarilor pe care le-a tot repetat la antrenament”, spune Roxana Duca. Efecte benefice pentru articulatii In timpul dansului, articulatiile sunt puternic solicitate, insa cu timpul, mobilitatea acestora creste, ele devin mai puternice si mai elastice. Este important ca articulatiile sa fie sanatoase pentru ca altfel miscarea ar fi impiedicata si echilibrul fizic – perturbat. „Din pacate, daca nu tinem cont de cateva lucruri, putem sa ne accidentam foarte grav. Articulatiile cele mai expuse la accidentari in timpul dansului sunt articulatia genunchiului si cea a gleznei. Prin urmare, este foarte important ca suprafata ringului de dans sa fie parchet (si nu o suprafata dura, cum este gresia sau cimentul). De asemenea, o incaltaminte neadecvata poate afecta glezna. Un alt element de care trebuie sa tinem cont este gradul de dificultate al coregrafiei. Un incepator se poate accidenta foarte grav la genunchi sau glezna daca se forteaza sa execute o coregrafie complicata”, marturiseste Andrei Duca. Scoala de dans „Soft Step” impreuna cu acasa.ro te invita sa participi la concursul „Sanatate in pasi de dans”. Poti castiga marele premiu: un abonament pe sase luni la scoala de dans „Soft Step”. Cum poti participa? Intra pe forum acasa.ro dand click AICI si raspunde la intrebarea: "Ce te-ar determina sa urmezi un curs de dans? Si daca ai facut acest lucru, care a fost motivul?” Vor fi premiate cele mai interesante raspunsuri! Pentru a raspunde pe forum acasa.ro trebuie sa iti creezi cont pe acasa.ro. In cazul in care nu ai deja, poti sa te inregistrezi aici. Important! Pentru a-ti acorda premiul, adresa de e-mail trebuie sa fie valida iar datele personale – corecte! Castigatorii vor fi anuntati saptamanal, atat in pagina de concurs, cat si personal pe adresa de e-mail. Castigatorul premiului din saptamana 8- 14 decembrie este CRISTINA GHEORGHIU. Andrei si Roxana Duca, scoala de dans Soft Step Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.Trimite o felicitare muzicala de Craciun Autor: Ana-Maria Dragomir
Dansul este mai mult decat o pasiune, te ajuta sa-ti sculptezi si sa-ti tonifiezi musculatura corpului. Se poate spune despre cha-cha ca este un dans cu personalitate, temperamental, cu multa traire din partea dansatorilor. Cha-cha-ul este plin de vitalitate si se bazeaza pe miscari care solicita in special muschii picioarelor. “Cha Cha-ul este un dans foarte rapid, sacadat, in care musculatura abdomenului si cea a picioarelor (indeosebi a coapselor) este utilizata intens. Abdomenul lucreaza la capacitate maxima, intrucat miscarea soldurilor este de unduire, in forma cifrei opt, asemanatoare cu miscarea din rumba, insa intr-un ritm mult mai alert. Despartirile si revenirile dese care fac parte din coregrafie solicita foarte mult intreg corpul si imbuntatesc echilibrul fizic. Recomand ca inainte de dans sa se efectueze o incalzire gen aerobic, prin care ne pregatim corpul pentru efort, dar care ajuta si la tonifierea musculaturii, iar dupa partea de dans, sa urmeze 10-15 min de pregatire fizica”, mentioneaza Roxana Duca, antrenor al scolii de dans Soft Step. Abdomen plat si ferm cu cha-cha Efortul depus pentru practicarea cha-cha-ului te ajuta sa dobandesti o musculatura ferma si un abdomen plat. Chiar daca nu ai kilograme in plus, repartizarea lor te poate face sa arati mai solid/a decat esti in realitate. “Prin repetarea regulata a miscarii soldurilor, abdomenul devine mai ferm, mai plat. In ceea ce priveste musculatura picioarelor, in timpul acestui dans se lucreaza intens muschii interiori ai coapselor, intrucat miscarea predominanta in cha cha este formata din chasse-uri executate stanga-dreapta (lateral, apropiat, lateral), sau fata-spate. Piruetele se executa rapid, cu spatele perfect drept, pentru a mentine axul vertical in timpul rotatiei. Respectand toate aceste reguli ale cha cha-ului, vom dobandi o tinuta impecabila a spatelui, pe care ne-o vom mentine permanent, involuntar, chiar pe parcursul intregii zile” precizeaza Andrei Duca, antrenor al scolii de dans Soft Step. Cha cha-ul dezvolta armonios corpul copilului Miscarea fizica este benefica pentru dezvoltarea armonioasa a unui copil, atat din punct de vedere fizic, cat si psihic. Pe ritm muzical, dansul devine mult mai atractiv. Practicarea regulata a acestuia ajuta la cresterea oaselor si imbunatateste circulatia sangvina, importanta pentru functionarea corespunzatoare a organelor. Se poate spune despre cha-cha ca este un sport recomandat pentru un organism in crestere. Copilul invata sa-si dezvolte simtul estetic, sa-si coordoneze miscarile si sa se miste cu eleganta. “Dansul, inceput la varste fragede poate schimba radical aspectul fizic al copilului si al adultului de mai tarziu. Un copil grasut, cocosat, chiar si cu probleme gen platfus la picioare, in cativa ani de dans se transforma miraculos intr-un copil suplu, cu musculatura ferma, cu o tinuta frumoasa, si cu un mers elegant. Seturile de reguli (numite elemente de tehnica) pe care trebuie sa le respectam in dansul sportiv,implicit in cha-cha, sunt menite sa ne faca sa aratam mai bine din punct de vedere estetic. Repetate de mii de ori in timpul antrenamentelor, ele devin gesturi reflex, si uite asa ajungem sa le utilizam nu numai in timpul dansului, ci si in viata de zi cu zi. De exemplu, dupa multe lectii de dans in care un copil cu platfus este fortat sa invete cum sa paseasca, pe calcai, pe varf, cum sa-si tina varfurile picioarelor indreptate putin spre exterior (si nu spre interior cu le tinea inainte). Acesta va capata un mers elegant, iar fiind inca in crestere, piciorul i se modeleaza datorita miscarilor pe care le-a tot repetat la antrenament”, spune Roxana Duca. Efecte benefice pentru articulatii In timpul dansului, articulatiile sunt puternic solicitate, insa cu timpul, mobilitatea acestora creste, ele devin mai puternice si mai elastice. Este important ca articulatiile sa fie sanatoase pentru ca altfel miscarea ar fi impiedicata si echilibrul fizic – perturbat. „Din pacate, daca nu tinem cont de cateva lucruri, putem sa ne accidentam foarte grav. Articulatiile cele mai expuse la accidentari in timpul dansului sunt articulatia genunchiului si cea a gleznei. Prin urmare, este foarte important ca suprafata ringului de dans sa fie parchet (si nu o suprafata dura, cum este gresia sau cimentul). De asemenea, o incaltaminte neadecvata poate afecta glezna. Un alt element de care trebuie sa tinem cont este gradul de dificultate al coregrafiei. Un incepator se poate accidenta foarte grav la genunchi sau glezna daca se forteaza sa execute o coregrafie complicata”, marturiseste Andrei Duca. Scoala de dans „Soft Step” impreuna cu acasa.ro te invita sa participi la concursul „Sanatate in pasi de dans”. Poti castiga marele premiu: un abonament pe sase luni la scoala de dans „Soft Step”. Cum poti participa? Intra pe forum acasa.ro dand click AICI si raspunde la intrebarea: "Ce te-ar determina sa urmezi un curs de dans? Si daca ai facut acest lucru, care a fost motivul?” Vor fi premiate cele mai interesante raspunsuri! Pentru a raspunde pe forum acasa.ro trebuie sa iti creezi cont pe acasa.ro. In cazul in care nu ai deja, poti sa te inregistrezi aici. Important! Pentru a-ti acorda premiul, adresa de e-mail trebuie sa fie valida iar datele personale – corecte! Castigatorii vor fi anuntati saptamanal, atat in pagina de concurs, cat si personal pe adresa de e-mail. Castigatorul premiului din saptamana 8- 14 decembrie este CRISTINA GHEORGHIU. Andrei si Roxana Duca, scoala de dans Soft Step Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.Trimite o felicitare muzicala de Craciun Autor: Ana-Maria Dragomir

Citeste si:  Liceenii din Calarasi si Zalau accepta "ecOprovocarea"

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.