Combaterea osteoporozei

Ramai puternic in fata osteoporozei

Osteoporoza , care inseamna " os poros " este o problema de sanatate cu care se confrunta mai mult de 28 de milioane de americani. Te poate lovi la orice varsta , asa ca trebuie sa ai mereu grija de oasele tale.

Problema grava de sanatate

Osteoporoza incepe cu mici fracturi ale oaselor care constituie coloana vertebrala . In loc sa se vindece , oasele se compreseaza si se umfla . Pe masura ce boala avanseaza , partea superioara a spatelui se ridica tot mai mult pana la nivelul umerilor.

De asemeni , oasele devin tot mai proeminente acest lucru fiind vizibil mai ales la abdomen . O data ce ai capatat aceasta boala , sistemul tau osos va deveni atat de fragil incat la cel mai mic accident , un os poate suferi modificari serioase

Numita " boala silentioasa " , osteoporoza nu include numai efecte negative de natura cosmetica , inregistrandu-se dureri la nivelul spatelui si al gatului , intampinandu-se probleme de locomotie si respiratie , dureri abdominale cat si viitoare fracturi ale oaselor . Una din doua femei si unul din cinci barbati peste varsta de 50 de ani sunt supusi unui risc de fracturare al oaselor . Riscul unei femei de a suferi de o fractura a oaselor la nivelul soldurilor este egal cu riscul de a se imbolnavi de cancer la san , ovarian sau uterin .

" Vad asta in fiecare zi si sunt ingrozita de cat de multi oameni sufera de aceasta boala ," spune Felicia Cosman directorul clinicii nationale de combatere a osteoporozei din New York . " Este o boala care trebuie tratata cu maxima seriozitate datorita gravitatii ei " .

De fapt , osteoporoza poate duce la deces . In fiecare an , un milon si jumatate de fracturi ale acestei boli se produc la persoane de peste 50 de ani , care intr-un procent de 24% mor la maxim un an de la aceasta fractura .

Citeste si:  Durerile de cap

Factorii de risc :

Acesti factori iti pot dezvolta osteoporoza

– faptul ca esti femeie . 80% din bolnavii de osteoporoza sunt femei .

– trecerea prin menopauza . In unele cazuri , lipsa de estrogen poate fii fatala sistemului osos . In cazul in care nu este tratat , 20% din femei pierd din densitatea oaselor in primii 5 ani de menopauza .

– atingerea varstei de 65 de ani . Dupa aceasta varsta , atat femeile cat si barbatii asimileaza mai putin calciu din mancare

– daca au mai existat in famile cazuri de osteoporoza

– in cazul in care esti mai slab si ai o constructie mai subtire

– nu asimilezi destul calciu

– nu faci miscare

– fumatul . Un stdudiu arata ca , femeile aflate la menopauza care fumeaza se supun unui mare risc , deoarece organismul lor nu mai produce la fel de mult estrogen care sa produca un echilibru . De asemeni , femeile fumatoare intra mai devreme in perioada de menopauza .

– consumul exagerat de bauturi alcoolice . Alcoolul , cosnumat in cantitati mari , poate reprezenta principala cauza a formarii osteoporozei , in special la barbati . Specialistii sugereaza consumul de alcool cu moderatie pentru o buna functionare a sistemului osos .

Nutritie la toate varstele

Osteoporoza isi formeaza radacinile inca din copilarie . Oasele se dezvolta in aceeasi perioada , crescand in dimensiune si densitate . 90 din structura osoasa este aproape complet formata in jurul vastei de 17 ani . Dupa varsta de 18 ani , oasele nu mai cresc in dimensiuni dar continua sa se dezvolte in densitate . Incepand cu varsta de 30 de ani , atat femeile cat si barbatii incep sa piarda din mobilitatea oaselor .

Citeste si:  Neglijarea copiilor de catre parinti: cea mai raspandita forma de abuz in Romania

Unul dintre motivele principale ale osteroporozei este si lipsa de calciu mineral care poate provoca dureri la nivelul soldurilor , al incheieturilor si al coloanei vertebrale .

Din pacate , cei mai multi dintre noi incluzand jumatate din copii cu varste sub 5 ani nu asimileaza destul calciu . Numai 15% din fete si 35% din baieti cu vastele cuprinse intre 12-19 au parte de necesarul de calciu .

In afara de faptul ca de multe ori alimentatia nu este corecta , in adolescenta , multe fete renunta la a se hrani asa cum trebui , renuntand la calorii din dorinta de a slabi . " Tinerii traiesc cu impresia gresita ca laptele ingrasa , ceea ce nu este adevarat in special daca ei consuma lapte degresat " afirma un doctor pediatru si cercetator al sanatatii .

Problema este dublata de bauturile racoritoare care nu au deact efecte iluzorii . Acest tip de bauturi ar trebui consumate doar la petreceri , o data pe saptamana , nu zilnic deoarce nu au nicio valoare nutritionala .

Ai lapte ?

Laptele si produsele deviate din lapte sunt cele mai bune surse de calciu . Un pahar de lapte degresat te va face mai sanatos cu 300 mg de calciu . Laptele detine intregul pachet de elemente nutritionale necesare intaririi oaselor .

Chiar daca exista si legume bogate in calciu , nu pot egala puterea laptelui . Nici patru portii de broccoli nu pot echovala cu un pahar de lapte . Asta nu inseamna ca trebuie sa ignori rolul fructelor si al legumelor . Ai nevoie de o dieta bine echilibrata pentru a te bucura de sanatate .

Citeste si:  Abuzul de antibiotice, un pericol real

Suplimentele de calciu te pot ajuta . Un studiu recent atesta efectele secundare nesemnificative ale suplimentelor de calciu . Va fi si un bun inocuitor al mineralelor din corp .

Nevoia de calciu , actuala la orice varsta

Cantitatea de calciu necesara organismului uman difera in functie de varsta si de trecerea anilor . Iata in continuare un ghid care sa te ajute sa asimilezi necesarul de calciu la diferite varste .

De la nastere la 6 luni – 210mg/zi

7 luni la un an – 270mg/zi

1 an la 3 ani – 500mg/zi

4 ani la 8 ani – 800mg/zi

9 la 13 ani – 1.300g/zi

14 la 18 ani – 1.300mg/zi

La femei gravide sau care alapteaza , 18 ani sau mai tinere – 1.300 mg/zi

Barbati si femei de la 19 la 50 de ani – 1000mg/zi

Femei gravide sau care alapteaza , da la 19 la 50 de ani – 1000mg/zi

Barvati si femei de la 50 de ani in sus – 1200mg/zi

Importanta exercitiilor

Acum ca deti controlul asupra partii care tine de dieta , poti trece la parte care tine de sport si miscare . Exercitiile sunt o modalitate perfecta de a-ti pastra sanatatea . Incearca sa faci miscare cel putin 30 de minute de patru ori pe saptamana

Cele mai bune exercitii pentru oase sunt cele care le solicita cat mai mult pe acestea din urma .Joggingul , tenisul sau doar cateva din posibilitatile pentru care puteti opta . In cazul in care te afli sub riscul unei fracturi ale oaselor ar trebui sa faci exercitii numai recomandate de doctor .


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.